CTR vs Leon R

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Daarnaast was ook de brandstof die ze daar gebruikten niet helemaal standaard terwijl (bij mijn weten) er wel normale straat-benzine in de benzine Le Mans racers moet worden gebruikt. Welliswaar van hoge kwaliteit maar het moet ergens uit een pomp komen, terwijl je die Audi-diesel voor zover ik weet niet aan de pomp kunt krijgen.

Klopt idd. Dat was ik nog even vergeten.

Officiele bronnen geven dit nooit toe. Wel was de week na de race op de site van Pescarolo te lezen dat hij het "jammer" vond dat audi op deze manier heeft gewonnen. Hij liet in het midden hoe ze het gedaan hadden.
Verder hebben verschillende auto sport programma's het wel tussen neus en lippen door laten merken dat er iest niet helemaal aan de haak was. Ook in Top Gear zijn er woorden over geweest.
Maar echte beschuldigingen heeft nooit iemand durven uiten.

Jammer.....
HondArd

Post by HondArd »

Progger wrote:De jappen halen hun vermogen uit het toerentalbereik => uiteraard meer slijtage maar dit geeft juist het race motor gevoel. Daarom is honda alom geprezen.

Dat weet ik zo net nog niet vam die slijtage. VTEC krachtbronnen halen, mits goed gebruikt, met gemak 250.000km. Een vergelijkbare Europeese benzinekrachtbron van ongeveer hetzelfde bouwjaar doet het vaak niet veel beter.
RedSun

Post by RedSun »

Idd de B16A1 uit mijn EE9 had 235.000 op de klok toen ik hem verkocht en alles was 100% heb hem later te koop zien staan met 256 op de klok zonder noemenswaardige storingen.

En olie verbruikte hij maar een klein beetje zeker gezien zijn leeftijd etc...

Degelijke motoren van een ander merk waar ik bekend mee ben die het kunnen halen zijn de 1.9 tdi's van VW/Audi (als de luchtmasameter goed blijft) en de 2 liter diesels van BMW....

Edit: en dat zijn diesel motoren, die hebben uberhaupt al een langere levensduur (normaal gesproken).
Nana korobi ya oki
jupke

Post by jupke »

AccordTypeaRd wrote:
RedSun wrote:En de Duitse chips zijn ook erg goed kijk maar naar de TDI's van Audi, ook dikke pk's erbij met enkel een chip.

Één nadeel: de levensduur gaat er hard van achteruit.

hard achteruit valt wel mee,de levensduur van een benzine auto die gaat pas hard achteruit bij chippen.
Locked