Smokey's Black ITR

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
the_smoker

m

Post by the_smoker »

mr. X wrote:
stannyitr wrote:Welkom smoker :wink:
Met een beetje talent kun je met een itr lekker drifte hoor :lol:

Helemaal mee eens!! Zelfs vér overdwars is geen probleem. Zal eens proberen een foto te laten schieten als ik overdwars ga 8)

Heb hem alleen vandaag gewaxt (á 8 uur) dus hij blijft even binnen :D
Morgen even foto's maken.

Ik heb men ITR nu 4 dagen en gisterennacht stond ik door u en stanny zijn schuld als schuinomhoog op een rondpunt....Bijna men voorlip in de penarie :-? Driften op een rondpunt.....Nie simpel da moek toegeven.
@Mister X en stanny: Ik heb meer tips nodig mensen en filmpjes want het was al goed going fout na dag 4!!! :shock:
mr. X

Post by mr. X »

Heel simpel met een FWD car.

Breekt hij voor uit (Onderstuur) Laat je gas los en de auto zal zichzelf recht trekken.

Breekt hij achter uit (Overstuur) Geef je (vol) gas zodat het zwaarte punt verplaatst word.

Je moet gewoon nadenken wat het 'gewicht' gaat doen.
Ga je hard op de rem, wat gebeurt er dan? Het gewicht komt in grote maten op de voorwielen te liggen waardoor hij achter zogenaamd 'licht' word. Minder druk op de achterwielen wil zeggen dat hij nog wel eens wil gaan schuiven doordat de band niet op de weg word gedrukt door dat gewicht.

Wat moet je in zo'n geval doen als je voelt dat hij achter wil gaan glijden? op het gas gaan. Wat gaat de auto (het 'gewicht') dan doen?
Juist dat word weer naar de achterwielen verplaatst. Hierdoor zal de banden op het wegdek gedrukt worden, waardoor hij meer grip zal krijgen.
Door gas te geven, zal de motor de voorwielen 'vooruit' trekken en zal (zoals bij volgas wegrijden) druk op de achterwielen te komen staan.

Als je dat kunt volgen kun je met wat oefening driften!

Ga naar een plek waar je ruimte hebt om hem een keer te laten spinnen.
En ga dan eens proberen.
Ga maar als volgt te werk.

Heb je genoeg ruimte en een goede bocht (NAT WEER AAN TE BEVELEN, omdat de grenzen van grip dan stukken lager liggen zal je ook minder hard spinnen áls je gaat)
Neem een paar keer de bocht in de ideale lijn (buiten naar binnen aansnijden)
Doe dat dan nog maals maar dan met insturen, heeeel lichtjes op de rem trappen. Wat ga je dan doen? Je verplaatst het 'gewicht' weer zodat het op de voorwielen komt waardoor de achterkant licht word.
dan zul je voelen dat de achterkant uitbreekt.

Je gaat dan (als je denkt dat je ver genoeg overdwars bent) weer op het gas.
Met wat oefening en wat 'feeling' is dat appeltje eitje.

Als je dat onder de knie hebt kun je nog veeel meer dingen gaan doen, en op vele hogere snelheden.
Zoals ik laatst! Dat was link! En vandaag weer.
Laatst nam ik (met zo'n soort weer als vandaag) enigsinds fanatiek een afrit van de snelweg (neem hem 100-en keren per jaar, dus ken hem goed) maar op de een of andere manier glee hij opeens op alle 4 de wielen met 110 km/h! dát was schrikken, maar het ging allemaal goed. Heerlijk gevoel is dat dan. We gingen écht ver overdwars, maar met de ITR kun je zó veel maken en hem nog recht krijgen.

Je moet alleen NIET bang zijn op het gas te gaan als je glijd. Dat is tegen je gevoel in, maar het zal je redden. uiteidnelijk word het automatisme, en dat moet je hebben.

Hoop dat het duidelijk genoeg is!
Anders vraag maar raak!
the_smoker

o

Post by the_smoker »

Nog goed wakker zie ik :lol:
Stanny Itr hier op het forum ken ik persoonlijk en woont hier vlakbij dus binnekort hem is gaan halen voor wat livelessons :lol: Ik heb hem al ronde punte zien pakke :shock: :lol:
Ik ga het allessinds proberen. Alvast bedankt voor de grote uitleg :!: :!: :!: I love my teggie!!! en da word beter en beter. Enkel klein scherp bochtje en het minste iks gas geef gaat hij rechtdoor... :cry:
Maar mijn ED9 gooide ik ook overdwars en trek hem vlotjes terug recht. Maar het echte frontwheeldrifting das een vakmanschap appart om onder de knie te krijgen :lol: :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Vergeten te vermelden.

Denk altijd aan in welke richting je voorbanden banden staan. Dat wil zeggen: Als je in een bocht zit en hij breekt achter uit en je zou niets aan je stuur richting doen zul je daadwerkelijk naar de binnenkant van de bocht schieten.

Dat doe je als volgt om te oefenen.
Pak een vel pappier en teken een vierkantje dat je auto voorstelt.
teken een bocht. ALs je het blokje overwars in de bocht zet, waar wil je uiteindleijk naartoe? Je wilt altijd hebben dat je wielen altijd 'in' de bocht wijzen.
Teken maar een paar situatie's met verschillende blokjes in verschillende bochten. Het visueel voorstellen werkt goed om dingen te onthouden.
Dat wil zeggen dat je moet terug sturen als je gaat glijden. Verder sturen, naarmaten je verder overdwars staat.
Ga je op het gas, moet je niet vergeten dus weer geleidelijk terug te sturen, anders schiet je richting andere kant van de weg af. Denk maar eens hoe het blokje zal gaan als hij wél grip heeft en je doet niets aan de stuurinrichting. Juist, buitenkant van de bocht...

Snappie?? :D
mr. X

Re: o

Post by mr. X »

the_smoker wrote:Nog goed wakker zie ik :lol:

Altijd! Ik ben een laatslaper :D

Veel mensen die de eerste keer met mij een rotonde pakken grijpen ook alles wat ze in de buurt hebben vast :D
80-100 op een rotonde af is heel normaal, echter denkt niemand nog dat je hem gaat halen. Wél dus, maar overdwars!
Altijd hard erop af, versnelling terug, insturen, terug sturen, op de rem, anderekant terug sturen, eventueel gas, terug sturen, en weer verder.

Het wordt uiteindelijk allemaal automatisme 8)
the_smoker

Re: o

Post by the_smoker »

mr. X wrote:
"the_smoker":2mnfrqbx wrote:Nog goed wakker zie ik :lol:

Altijd! Ik ben een laatslaper :D

Veel mensen die de eerste keer met mij een rotonde pakken grijpen ook alles wat ze in de buurt hebben vast :D
80-100 op een rotonde af is heel normaal, echter denkt niemand nog dat je hem gaat halen. Wél dus, maar overdwars!
Altijd hard erop af, versnelling terug, insturen, terug sturen, op de rem, anderekant terug sturen, eventueel gas, terug sturen, en weer verder.

Het wordt uiteindelijk allemaal automatisme 8)[/quote:2mnfrqbx]

ALs ik dat kan......kom ik u de hand schudde :lol:
Geen filmpje als jij dat doet??? 8)
Zou wel Ubervet zijn!!! :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Haha, doen we!!

Zulle we een keer een meeting synchroom 'driften' houden :wink:

Filmpjes heb ik helaas niet! moeten nog altijd een keer gemaakt worden! Meestal is het gewoon als ik op weg ergens naartoe ben, dan pak ik bochten fanatiek en glijden we altijd dik overdwars tot verbazing van sommige mensen. Vaak af te lezen op hun gezichten :D

Zal morgen eens een vriend bellen. Die had mij ooit eens gefilmpt maar weet niet of hij ze nog heeft.
the_smoker

Post by the_smoker »

mr. X wrote:Haha, doen we!!

Zulle we een keer een meeting synchroom 'driften' houden :wink:

Filmpjes heb ik helaas niet! moeten nog altijd een keer gemaakt worden! Meestal is het gewoon als ik op weg ergens naartoe ben, dan pak ik bochten fanatiek en glijden we altijd dik overdwars tot verbazing van sommige mensen. Vaak af te lezen op hun gezichten :D

Zal morgen eens een vriend bellen. Die had mij ooit eens gefilmpt maar weet niet of hij ze nog heeft.

Ik zou zeggen ik kom u filmen met men gloednieuwe camera maar dat kreng is zo slecht dat de batterijen na 6minuten filmen volledig plat zijn!! :lol:
Ik geef u een goede raad...Goedkoop is duurkoop :lol: :lol:
Ben benieuwd 8)
mr. X

Post by mr. X »

Whaha, ik zal het onthouden.

Echter verwacht ik niet dat mijn TE37's duurkoop gaan worden :D
the_smoker

l

Post by the_smoker »

mr. X wrote:Whaha, ik zal het onthouden.

Echter verwacht ik niet dat mijn TE37's duurkoop gaan worden :D

We waren woensdag bij iemand voor velgen aant zien en daar lag een foto van die wielen. En daar beweerde iemand ze te kunne krijgen voor 1100euro....En rota's das rond de 500tot 600. Ik ga eens goed informeren want blijkbaar zijn die wel duurder dan ik dacht :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Ja zoals ik al zei, als dat echt zo is, koop ik een setje 15" TE37's erbij!

Heb het al vaker te horen gekregen, nergens vind je ze onder de 2500 euro in nederland. Nieuwe 17' TE37's
the_smoker

l

Post by the_smoker »

mr. X wrote:Ja zoals ik al zei, als dat echt zo is, koop ik een setje 15" TE37's erbij!

Heb het al vaker te horen gekregen, nergens vind je ze onder de 2500 euro in nederland. Nieuwe 17' TE37's

De 15" wat zoude die nieuw kosten in NL denk je? :?:
mr. X

Post by mr. X »

Volgens de eerdere prijs opgaven die ik heb gedaan waren de 17" nieuw 3000 euro.
De 15" 2500 euro, mocht ik me niet vergissen.

Het is dat ik de mogelijkheid kreeg ze over te nemen van Sander. Anders had ik nieuw de 15" gekocht. Ben niet van de bling bling buitenkant, en een kleine diameter met plattebanjes is stoer. Plus hij word er rapper van...
the_smoker

l

Post by the_smoker »

mr. X wrote:Volgens de eerdere prijs opgaven die ik heb gedaan waren de 17" nieuw 3000 euro.
De 15" 2500 euro, mocht ik me niet vergissen.

Het is dat ik de mogelijkheid kreeg ze over te nemen van Sander. Anders had ik nieuw de 15" gekocht. Ben niet van de bling bling buitenkant, en een kleine diameter met plattebanjes is stoer. Plus hij word er rapper van...

Ik laat je nog iets weten. Zijn hier replica's van op de markt mss?? :roll:
mr. X

Post by mr. X »

Mugen heeft de MF10 velg.
Rota heeft een namaak. De C10 genaamd

Zo zal dat bij de TE37 ook wel zo zijn, dat weet ik alleen niet
the_smoker

o

Post by the_smoker »

mr. X wrote:Mugen heeft de MF10 velg.
Rota heeft een namaak. De C10 genaamd

Zo zal dat bij de TE37 ook wel zo zijn, dat weet ik alleen niet

White ITr stond naast mij toen dit werd gemeld. Hij kent er meer van als mij. En blijkbaar is dee nu hier ook aant lezen....Jefke wa was de prijs van die goude volk racing velg???? :lol:
the_smoker

Post by the_smoker »

Vandaag weer bij TBM-tuning geweest.
Om mijn Cold Air intake van Simota(90euro :lol: ) te steken.
1 ste run 193,4ofzo :shock: en ik kom van de 199,6 :shock:
2de run weer
3de run na afstelling ontsteking 195,7
4de run
5de run.... :cry: Het zag er slecht uit....Maar niks is minder waar @Tbm :twisted:

Auto 5minuten laten afkoelen. En nu komt het rare. Ik heb andere banden steken en velgen dan laatste keer maar dat zou niet overdreven verschil mogen geven....Dus dacht ik verder dan menne neus lang was. Nu had ik gemerkt dat bij de laatste testbankmeting mijn autoradio...Jawel autoradio opstond :-k En nu had ik hem afgezet.....Nu na 5minuten koele en radio opzetten....199.7 :shock: Natuurlijk beetje bijgeregeld....En dan jawel mijn favoriete nummer....200,1PK =D> =D> =D>

Mijn dank gaat uit naar DEET voor het plaatsen
Glenn voor montage,runs + afstelling
En den Tim voor het Fingerspitsengevoel(fijntuning) =D> =D> =D>

Image
Image

Natuurlijk de 3pk sticker niet vergeten!!!!
Image

En menselief wat een klaarkomend geluid =P~ =P~ =P~ =P~
Gangaran

Post by Gangaran »

Dus met radio aan kreeg je, je pk'tjes bij.... Ga ik ook vaker met mijn radio rijden....
mr. X

Post by mr. X »

Ik rij altijd met radio aan, waarom denk jij dan? niet voor de muziek hoor :lol:

Wel heel erg typisch......
itr-1895

Post by itr-1895 »

maakt het ook nog verschil welke muziek je draait. :lol:
Locked