Rekening rijden berekening?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

vtec vince wrote:En schijt je dan 3 x op een dag , dan mag je meer rioolbelasting gaan betalen!

:clap

deze week is er een poll gedaan door één of ander radio station over dat rekeningrijden.

2/3 van de ondervraagden verwachten er nu al dik op achteruit te gaan.
.. en zo denkt dus heel nederland over de mooie woorden van onze regering
D_ToXx

Post by D_ToXx »

rekening rijden is het nieuwe kwartje van kok;

iedereen gaat er op achteruit.

bedenk eens hoeveel inkomsten de regering(balkie) misloopt als iedereen hybride gaat rijden op de benzine? kwestie van tellen a 77% a liter voor de staat.

om evenveel (of meer :wink: ) inkomsten te krijgen gaat iedere auto per km betalen.

ideeén om te omzeilen: ZAT!! :D
gaat er één werken: nope... ik denk dat als je ze aanhouden je ff inpluggen en je kastje zo uit kunnen lezen: soww meneer u rijd al 10 sec op de autosnelweg( a.k.a. schakelaar aan/uit) :wink:
Arno

Post by Arno »

slydawg

Post by slydawg »

Getekent!!
muggo

Post by muggo »

x2
Roy

Post by Roy »

Ik heb deze twee site's doorgemaild naar iedereen in mijn MSN mail lijst. :lol:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
D_ToXx

Post by D_ToXx »

en nu maar hopen dat het nut heeft...........................
vtec vince

Post by vtec vince »

ik ben bang van niet...die huf#%$s doen toch waar ze zin in hebben.....
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
chris

Post by chris »

ik zit er ook niet op te wachten.. het hele big brother idee trek ik niet zo..

al zou het voor mij wel voordelig uitpakken denk k, ben nu opzoek naar mn eerste auto en heb toch mn oog een beetje laten vallen op een oude cherokee of iets in die richting. Zal met de wegenbelasting een hoop schelen aangezien ik niet veel km's zal maken en die dingen toch aardig wat gewicht met zich meebrengen.

maar toch, liever niet...ik verwacht dat het een heeeeeeeeeele grote melkkoe voor de overheid zal gaan worden. :cry:
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Dit gaat straks een ramp worden voor jan modaal......

Iemand die niet veel verdient en toch redelijk wat kilometers maakt en dat doet in een vrij oude auto (met een relatief hoge CO2 uitstoot) omdat ie zich geen nieuwe(re) kan veroorloven. Die groep word straks het hardst genaaid.

Mensen die meer dan gemiddeld verdienen en zich een nieuwe auto kunnen veroorloven met een lage CO2 uitstoot die gaan er op vooruit. Geen bpm meer op de auto, dus een fors lagere aanschafprijs en dan ook nog een lager tarief per gereden kilometer door de lagere CO2 uitstoot......

Gaat weer lekker gelijk op in dit landje............
Roy

Re: Rekening rijden berekening?

Post by Roy »

Gaskleppie wrote:Wie heeft er een idee wat dat voor ons gaat betekenen?
Ik heb nog nergens een kant en klare rekensom gevonden. Wel veel voorbeelden van auto's die om de verste verte niet met de onze te vergelijken zijn.
Wie heeft een idee?

Komt ie Frank:

Voor een CTR uit 2002
betaal je tegen woordig =/- 524 euro wegenbelasting per jaar.
Dus als je meer dan 14.465 km per jaar rijdt komt het je duurder uit.

In uw geval met een ITR:

betaal je voor een ITR uit 1998 (ik weet niet uit welke jaar die van jou komt) :o ops: =/- 440 euro wegenbelasting per jaar.
Dus als je meer dan 12.146 per jaar rijdt wordt het duurder.

Bron Autoweek
Arno

Post by Arno »

Kom ik met mn 15-20k gemiddeld in het jaar :cry:
*Miss_Honda*

Post by *Miss_Honda* »

Of ik met m'n 37-40k per jaar xD
mr. X

Post by mr. X »

Had het inderdaad gelezen op autoweek. Met mijn daily word ik daar ook niet vrolijk van. Met de Integra, waarmee geschat +- 5000 km max. mee gereden zal worden, zit dat wel knus. Ik dacht dat Frank er ook niet zo heel veel mee rijdt dus in zijn geval ook gunstig.
Mensen die veel rijden zijn gewoon de sjaak. Ik ben het er niet helemaal mee eens maargoed.
Roy

Post by Roy »

Bij ons zit het wel goed.

Met de Leon cupra moet ik onder de 19.800 blijven nou dat rij ik in 2 jaar niet! :lol:

en voor de Q5 moet ik onder de 31.300 blijven nou dat hebben we deze jaar gedaan dus ik verwacht de komdende jaren het zelfde.

voor mijn zuinige cross autotje naar mijn werk, moet ik onder de 13.000 km blijven

ik rij jaarlijks net aan 11.000km omdat ik met een collega carpool ( om de week )

8)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Kijk, eindelijk een berekening waar onze auto's ook in voor komen.
Dankje voor de tip!

Dus tot dik 12.000km ben ik goedkoper uit? Tja, tot ze natuurlijk ook snelheids controles ermee gaan uitvoeren. Dan ben ik duurder uit vrees ik...
mr. X

Post by mr. X »

Als ze snelheids controle's ermee gaan uitvoeren ben ik echt weg uit dit land. Als ik me niet vergis is het nu dus ook interessanter meerdere auto's te hebben en je km's te verdelen over deze auto's?
chris

Post by chris »

mr. X wrote:Als ze snelheids controle's ermee gaan uitvoeren ben ik echt weg uit dit land. Als ik me niet vergis is het nu dus ook interessanter meerdere auto's te hebben en je km's te verdelen over deze auto's?

als ik t zo zie is het inderdaad verstandiger om te verdelen..maargoed, bloeden zullen we allemaal. En die tarieven gaan omhoog, dat staat vast :cry:

ik vraag me af of ze snelheidscontroles gaan koppelen aan die kastjes..zou wel logisch zijn gezien het inhalige karakter van onze overheid, maar ik ben benieuwd hoe hard men dan in opstand komt..ik denk dat geen enkele partij zich aan dergelijke voorstellen durft te wagen met het oog op de daarop volgende snoeiharde afrekening in verkiezingstijd 8) en dan heb ik het nog niet eens over de wettelijke basis die ze daarvoor nodig hebben...die zal je niet zomaar in elkaar draaien..
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:Had het inderdaad gelezen op autoweek. Met mijn daily word ik daar ook niet vrolijk van. Met de Integra, waarmee geschat +- 5000 km max. mee gereden zal worden, zit dat wel knus. Ik dacht dat Frank er ook niet zo heel veel mee rijdt dus in zijn geval ook gunstig.
Mensen die veel rijden zijn gewoon de sjaak. Ik ben het er niet helemaal mee eens maargoed.

Gemiddeld kom je dan misschien wel weer uit op wat je anders zou betalen.

Voor wat betreft het hebben van meerdere auto's is het wel 'eerlijker'.
Wij betalen nu voor al onze auto's de volle pond, terwijl de meeste ervan niet boven de 10k km per jaar uit komen.

Zou er een soort basis wegenbelasting komen, die je dan zowiezo betaald zonder een km te rijden? Anders lijkt het me heel leuk om nog meer auto's te hebben :lol: voornamelijk oldtimers ofzo die zijn goedkoop verzekeren.
Dan zou ik er een Mustang oid bij kopen. Als ik dan alleen betaal wat ik rijd is dat leuk, maar momenteel natuurlijk is dat niet leuk.
mr. X

Post by mr. X »

Inderdaad, hamstereeeen :D

Nee maar inderdaad volgens mij is dan alleen de aanschaf duur. Het zou niet eerlijk zijn als er ook nog eens bovenop de km heffing een standaard basis komt die je sowieso moet betalen per auto.
Locked