Welke nieuwe auto verslaat een oude R
Rikky wrote:whaha al bevalt me de 3.5 v6 midde motor meer hahaJo& wrote:Ik hoop dat ze de CR-Z nog als R uit gaan brengen...
3.5L V6 middenmotor
ok teveel gevraagd... maar een 2.2 met 240 pk ofzo...
En dan 6 versnellingen automaat met dubbel clutch en flippers!
Klein stuurtje, zit positie zoals een S2K, achterwiel aandrijving met 245/18/30 banden

Zwart leren recaro's met rode stiksel, carbon dashboard, privacy glass...
Mooi bodypakket alá de EP3. Stoer maar niet te.
Rikky wrote:rofl inderdaad dat zou echt koning zijn :lol:
hmm een 3,5 liter N/A VTEC motor die piekt op 9.000 RPM?
Verbruik van 1op6, maybe?
gaat hem niet worden in deze tijd.
Bovendien is dat recht tegen de filosofie van Honda in. Honda wil juist klein / compact en dus licht gewicht, betere wegligging.
Honda wil snel zijn op circuit en niet alleen rechtuit. dus een 3.5 liter zal Honda niet snel bouwen voor een Type R.
imo leent het CR-Z model zich ook totaal niet voor een Type-R uitvoering.
iVTEC-fab wrote:Rikky wrote:rofl inderdaad dat zou echt koning zijn :lol:
gaat hem niet worden in deze tijd.
Bovendien is dat recht tegen de filosofie van Honda in. Honda wil juist klein / compact en dus licht gewicht, betere wegligging.
Honda wil snel zijn op circuit en niet alleen rechtuit. dus een 3.5 liter zal Honda niet snel bouwen voor een Type R.
Daarom zou het juist zo koning zijn :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
iVTEC-fab wrote:Rikky wrote:rofl inderdaad dat zou echt koning zijn :lol:
Legend doet 1 op 8 (8,5) en is veel zwaarder...!.
iVTEC-fab wrote:gaat hem niet worden in deze tijd.
Bovendien is dat recht tegen de filosofie van Honda in. Honda wil juist klein / compact en dus licht gewicht, betere wegligging..
Ben er ook bang voor...
iVTEC-fab wrote:Honda wil snel zijn op circuit en niet alleen rechtuit. dus een 3.5 liter zal Honda niet snel bouwen voor een Type R.
Hmmz ik vind de CR-Z zich juist wel lenen voor een R uitvoering!
-
[/quote:3idtxih3]iVTEC-fab wrote:"g-unit":3idtxih3 wrote:Ikde Golf R bijv. is de opvolger van de R32. alleen ipv een v6 2.8 is dat nu ook een 4 pitter 2.0L Turbo geworden.
Hij heet R32 omdat er een 3.2 V6 er in zit.

Die magan Rs zou een heel goede reden voor mij zijn om geen FN2 te kopen.
Hoewel ik liever een Honda rij, wil ik niet weggereden worden door een Golf of megan bij de stoplichten of op de snelweg.
en ten tweede is de Honda vele malen duurder en heeft niet de optie's waar deze auto's mee komen.
@MR.X
Een R32 krijgt altijd vanlangs van een ITR op het circuit, er zijn winig auto's die het winnen. maar bij de stoplichten of autobahn is het bye bye ITR.
De nieuwe Golf Rdoet 0-100 in 5.5 sec maar is ook geen echte circuit auto,daar is die te zwaar en te degelijk voor.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
ja je hebt gelijk G unit.
De VR6 uitvoering was de 2.8. dat was meen ik de voorganger van de R32.
ik ben geen Golf man :wink:
Wat je zegt over de Golf R klopt ook; is geen goede circuit auto, maar wel snel rechtuit.
Ik rij best veel, maar uit mijn ervaring kom ik steeds alleen tegen Golf GTI's en oudere Seat Cupra's bij stoplichten te staan. De GTI's rijden met bosjes rond netals de Cupra's en die rijden mij niet kwijt. Op papier lijken ze beter, maar dat valt vies tegen. Eenmaal in het VTEC gebied gaat de Honda sneller.
En de Golf R is overigens heel duur, veel duurder dan de FN2. de FN2 kost 40k met alles erop en eraan. de Golf R begint pas bij de 44K en dan heb je nog minimale opties.
Naast de Megan R en de Golf R is er nog een nieuwe pk bom, de Cupra R. (opgevoerde Cupra) met 265pk. (wel 'slechts' 6,2 sec van 0-100), maar begint dan ook bij de 36,5K kaal.
@Jo: ik rij toch echt 1op9, en dan race ik nog niet continu ofzo, maar ik rij altijd door.
De VR6 uitvoering was de 2.8. dat was meen ik de voorganger van de R32.
ik ben geen Golf man :wink:
Wat je zegt over de Golf R klopt ook; is geen goede circuit auto, maar wel snel rechtuit.
Ik rij best veel, maar uit mijn ervaring kom ik steeds alleen tegen Golf GTI's en oudere Seat Cupra's bij stoplichten te staan. De GTI's rijden met bosjes rond netals de Cupra's en die rijden mij niet kwijt. Op papier lijken ze beter, maar dat valt vies tegen. Eenmaal in het VTEC gebied gaat de Honda sneller.
En de Golf R is overigens heel duur, veel duurder dan de FN2. de FN2 kost 40k met alles erop en eraan. de Golf R begint pas bij de 44K en dan heb je nog minimale opties.
Naast de Megan R en de Golf R is er nog een nieuwe pk bom, de Cupra R. (opgevoerde Cupra) met 265pk. (wel 'slechts' 6,2 sec van 0-100), maar begint dan ook bij de 36,5K kaal.
@Jo: ik rij toch echt 1op9, en dan race ik nog niet continu ofzo, maar ik rij altijd door.
Jo& wrote:Ach met een FN2, DC2 of EP3 ben je nog sneller dan pak m beet 90% van de auto's op de weg.
Ja precies.
Wat alleen jammer is, is dit:
Mensen die weten dat ze geen kans tegen je maken (dat is 80%) doen ook de moeite niet.
Mensen die denken dat ze kans maken, maar uitendelijk toch verliezen is dus ook slechts 10%. En laat dat nou net de doelgroep zijn waar je mee wilt 'sparren'.. :wink:
van de andere 10% verlies je.. :x
Overigens een ander grappig verhaal, beetje off topic.
Vorige week reed mijn moeder voor het eerst met mij mee in m'n bolide. wij samen de stad in en op een gegeven moment zegt ze: "jij hebt wel veel belangstelling, volgens mij kijkt echt iedereen naar jou auto" :wink:
en daar doe je het dan ook voor, met een golf of leon heb je dat niet zo snel.
moet je eens in een s2000 gaan rijden...
als ik in mijn eigen auto op pad ben, valt het me allemaal niet (meer) zo op, maar laatst reed er in Eindhoven een suffe saaie grijze helemaal stock s2000 achter ons, terwijl wij op pad waren met de 206cc van mijn vriendin... wat tegenwoordig juist een compleet onopvallend hok is...
Het viel me toen echt op, hoeveel mensen er naar die auto keken, terwijl ik het maar een saaie standaard frikandel vond (niet gewassen, eerste generatie met de suffe 16" wielen, dichte kap, niks speciaals dus voor mijn begrip)
hehehe
En dat had ik eigenlijk ook met de ITR en zelfs met de Civic die ik daarvoor had.
als ik in mijn eigen auto op pad ben, valt het me allemaal niet (meer) zo op, maar laatst reed er in Eindhoven een suffe saaie grijze helemaal stock s2000 achter ons, terwijl wij op pad waren met de 206cc van mijn vriendin... wat tegenwoordig juist een compleet onopvallend hok is...
Het viel me toen echt op, hoeveel mensen er naar die auto keken, terwijl ik het maar een saaie standaard frikandel vond (niet gewassen, eerste generatie met de suffe 16" wielen, dichte kap, niks speciaals dus voor mijn begrip)
hehehe
En dat had ik eigenlijk ook met de ITR en zelfs met de Civic die ik daarvoor had.
Als je op de straat bij het stoplicht wilt winnen, dan moet je imo geen Honda kopen of je moet bereid zijn de motor flink onder handen te nemen.
Er zijn tegenwoordig teveel snelle hatches die het bij een sprintje gewoon winnen. Dan heb je ook nog alle snelle diesels en hier in de buurt rijden dan ook nog eens een paar honderd Porsches en heel veel AMG's en M series.
Met de NSX kom ik niet zoveel auto's tegen, waartegen ik het moet afleggen :lol:
Maar de Type-R's zijn niet gebouwd om een snelle 1/8 of een 1/4 mijl af te leggen. De NA1-R, NA2-R, DC2-R en EK9 zijn hardcore circuitauto's met een kenteken, maar ook de EP3, DC5 en de FN2 zijn gebouwd met het circuit in gedachten.
Het zijn Japanners en geen Duitse Autobahn of Amerikaanse Highway knallers :wink:
Er zijn tegenwoordig teveel snelle hatches die het bij een sprintje gewoon winnen. Dan heb je ook nog alle snelle diesels en hier in de buurt rijden dan ook nog eens een paar honderd Porsches en heel veel AMG's en M series.
Met de NSX kom ik niet zoveel auto's tegen, waartegen ik het moet afleggen :lol:
Maar de Type-R's zijn niet gebouwd om een snelle 1/8 of een 1/4 mijl af te leggen. De NA1-R, NA2-R, DC2-R en EK9 zijn hardcore circuitauto's met een kenteken, maar ook de EP3, DC5 en de FN2 zijn gebouwd met het circuit in gedachten.
Het zijn Japanners en geen Duitse Autobahn of Amerikaanse Highway knallers :wink:
iVTEC-fab wrote: De GTI's rijden met bosjes rond netals de Cupra's en die rijden mij niet kwijt. Op papier lijken ze beter, maar dat valt vies tegen. Eenmaal in het VTEC gebied gaat de Honda sneller.
De oudere GTI (golf4) verliest altijd van een EP3 of FN2 die heeft namelijk maar 150 pk de Golf 5 verliest ook want die heeft ook 200 pk en is zwaarder, en is langzamer van 0-100. dan een FN2 of EP3
Een leon Cupra (de nieuwe) daarintegen, die zal enkel verliezen als de bestuurder niet kan rijden. die is 100% sneller dan de FN2 of EP3.
Zelfs een oude Cupra R is nog steeds sneller dan een FN2 of EP3.
Dimer wrote:Als je op de straat bij het stoplicht wilt winnen, dan moet je imo geen Honda kopen of je moet bereid zijn de motor flink onder handen te nemen.
Toen De EP3 nieuw was kon je alleen maar weggereden worden door een Cupra R en een Focus Rs! Tegenwoordig is de FN2 de lanzaamste Hothatch op de rechte lijn.
En ik kan hier op mijn vingers tellen hoeveel mensen er met hun R meerdere malen op het circuit zijn geweest, en eenmaal op het circuit alleen maar Evo's en skylines, donkervoort,Porsches,Aston enz. tegenkomen
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi