Sincx - '05 EP3 CTR NHB - 19/6 Terug van TDI North

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
ee8

Post by ee8 »

voor wie wil vergelijken, dit is mijnes van jaartje of 2 terug:

Image
Sincx

Post by Sincx »

Sjesis dat scheelt nogal niks zeg :shock:
ee8

Post by ee8 »

Sincx wrote:Sjesis dat scheelt nogal niks zeg :shock:

viel me ook al op. echter:

mijnes is in 4 gerold, met cat-back uitlaat, modified OEM EP3 header (runners doorgeslepen, verbogen en weer vastgelast), airbox en hondata kpro basemap untuned.
mr. X

Post by mr. X »

Daar komt de aap uit de mouw, dacht al dat die niet standaard meer was. Eind toeren tussen 7750 en 8500 lopen mooi.

Sincx op wat voor benzine rij je?
Katana

Post by Katana »

Dat hebben we al vaker gezien met standaard auto's.

-Km stand = kleppen stellen
-Oude/nieuwe olie
-Wanneer voor het laatst luchtfilter vervangen
-Benzine 95/98

Als je dagelijks mee rijd zal ze ook wat losser worden.
Sincx

Post by Sincx »

BP Ultimate sinds ik hem heb...heeft zover ik weet 2.5 jaar op ron 95 gedraait en is misschien niet echt hard bereden.

Wacht op wat 5w40 van Silk. en tevens op AEMV2 + Legalis R. Mss nog manifold en Kpro+tune later dit jaar + wat handling mods.
Heb er laatste weken dagelijks mee gereden ( 2500km al :D ) en na 25km onder de 3k rpm rustig opbouwen en daarna gebruik ik hem waar die voor gemaakt is :lol:

Zal nog wel bijtrekken denk ik ;)
mr. X

Post by mr. X »

Luchtfilter al eens bekeken/vervangen?

Als de motor niet vrij kan ademen komt hij niet aan zijn vermogen. Lijkt me verstandig dat je die eerst eens gaat bekijken en wellicht vervangen.
AllGo

Post by AllGo »

Appels met peren vergelijken...
Sincx

Post by Sincx »

AllGo wrote:Appels met peren vergelijken...

Gaat het ook niet om :wink:
slydawg

Post by slydawg »

Compleet standaard CTR EP3 zou je rond de 160pk op de wielen moeten zitten.
eteuben

Post by eteuben »

slydawg wrote:Compleet standaard CTR EP3 zou je rond de 160pk op de wielen moeten zitten.

Veel verlies, bij standaard ja! :-? Wat zullen de Si modellen in Amerika op de wielen nog overhouden, als die slecht 160 motorpk's hebben. Dan hou je niet echt een snelle auto over!
Sincx

Post by Sincx »

Kom inderdaad 10-15 te kort op de wielen voor standaard. Zal met het olie verversen direct het luchtfilterhuis even openschroeven mocht de AEM er dan nog niet zijn.

Maja kan aan zoveel liggen en ben helaas niet technisch genoeg om dat uit te vogelen. Probeer mezelf elke dag wat wijzer te maken dus hier weer een uitdaging :lol:
ee8

Post by ee8 »

AllGo wrote:Appels met peren vergelijken...

denk je?

of win je 18pk op de wielen met een prut spruitstuk, airbox, catback en een untuned ems?

want dat is het vergelijk nu.....

naast die verschillen hebben we er nog 2, mijnes is gerold in 4 en bij mij was het 10 graden warmer.......
roblom

Post by roblom »

AllGo wrote:Waarom doet Rica de laatste tijd geen lambda/AFR metingen meer? Tenminste, op al die sheets die ik de laatste tijd zie.

Doen ze wel, alleen vergeten ze hem vaak mee te plotten.Ik had er naar gevraagd en hij draaide toen een nieuwe uit maar dan met lambda grafiek.
Sincx

Post by Sincx »

Vandaag nieuwe olie er in geflikkerd: Silkolene PRO S 5W-40 Ester Synthetic Oil. Bij Opie Oils gehaald...of laten bezorgen beter :lol:.

Gelijk even luchtfilterhuis open gemaakt en filter ziet er nog prima uit en nergens geen vuil in het circuit dus dat mag het probleem niet zijn aangaande het PK verlies.

Nog altijd wachtend op de Legalis R en AEM V2, zullen eind mei zien wat dat uit gaat halen.

Wel ffies OEM doorsills geplakkerd :D

Staat toch een stuk beter dan die metalen strips :o ops:

Auto weer gepoetst en glimt weer, alleen stomme fout gemaakt om overal trim detailer op de smeren terwijl ik juist van plan was de OEM winddeflectors er weer op te plakken. Had ze eraf gehaald omdat ze niet 100% naar me zin zaten. Maar op dat ingevette plastic gaat mijn nieuwe dubbelzijdig plakband niet hechten natuurlijk hihi...zo nog maar is naar kijken :o ops: :zzz:
mr. X

Post by mr. X »

Die 'instap-sierlijsten' of hoe je ze ook wil noemen zijn verdomd mooi! Stukken beter dan degene die ik op mijn oude EP3 had zitten!

En hij glimt goed 8)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Nice man! Looks really good...
wesjes

Post by wesjes »

Lekker bezig man ! ziet er weer netjes uit.. alleen je stuur zit aan de verkeerde kant!
mr. X

Post by mr. X »

Benjdmin wrote:Nice man! Looks really good...

You should post some pics :wink:
Took you long enough :D
Sincx

Post by Sincx »

Thanks and thanks, was net bezig te ontvetten begint het te regenen :schieten: :schieten: ....die visors moeten maar weer ff wachten dus grumble...

Gekke LHD's hierow :slaan: :lol:

( nog ffies topic start aangepast...maar is vaker 'voorbeeld' gebruiken :lol: nu gelijk wel erg vaak aangepast ! )
Locked