Onhebbelijkheden van de CTR 2007 (FN2)
Zo, vandaag mijn FN2 weer kunnen ophalen van de dealer. Was hem 2 dagen kwijt. Complete synchronisatie van de 3de en 4de versnelling vervangen. En passant nieuwe MTF3 olie in de bak gegooid.
De wagen schakelt nog een beetje stroef hier en daar, maar ik denk dat het wel weer goed komt. Wat ik vreemd vind is dat de dealer totaal niet op de hoogte was van de 3de versnellingsproblemen van de FN2, terwijl dit probleem al ruim een jaar besproken wordt op diverse forums over de hele wereld.
In Amerika bijvoorbeeld worstelt Honda al 2 jaar met dit versnellingsprobleem.
Mijn dealer moest eerst contact opnemen met de Honda importeur om eventuele memo's door te nemen. Blijkbaar was er wel wat, want in no time hadden ze een revisiekit besteld, waarmee onderdelen konden worden vervangen.
De wagen schakelt nog een beetje stroef hier en daar, maar ik denk dat het wel weer goed komt. Wat ik vreemd vind is dat de dealer totaal niet op de hoogte was van de 3de versnellingsproblemen van de FN2, terwijl dit probleem al ruim een jaar besproken wordt op diverse forums over de hele wereld.
In Amerika bijvoorbeeld worstelt Honda al 2 jaar met dit versnellingsprobleem.
Mijn dealer moest eerst contact opnemen met de Honda importeur om eventuele memo's door te nemen. Blijkbaar was er wel wat, want in no time hadden ze een revisiekit besteld, waarmee onderdelen konden worden vervangen.
Nick wrote:Honda Dealers worden inderdaad niet op de hoogte gesteld, heb ook gehoord dat er een oplossing is voor het "handrem" probleem
Klopt ik heb net een brief gehad of ik een afspraak wil maken om deze gratis te laten reviseren. Ik moet zeggen dat ik al heel wat handrembochten achter de rug heb en nog geen problemen hiermee heb gehad... maar ja als ze het gratis vervangen... dan vindt ik het prima, moet er toch weer heen voor beurtje. 32k op de teller inmiddels alweer.
Deus Ex Machina!
Bij mijn FK3 zijn nu na ruim een jaar en 125kkm de achtterremklauwen vervangen. Deze zaten vast. Eerste mankement (behalve slijtage) in 125kkm!
Volgens mij hebben ze ook iets met de handrem gedaan inderdaad, want die reageert opeens anders (of hij voelt nou veel stabieler omdat de remklauwen achter gaar waren).
Volgens mij hebben ze ook iets met de handrem gedaan inderdaad, want die reageert opeens anders (of hij voelt nou veel stabieler omdat de remklauwen achter gaar waren).
Camberuitlijning van de voorwielophanging
nieuwe wisselstroomdynamo en interne voltageregulator plus accu
synchronisatie van de 3de en 4de versnelling
Inmiddels heb ik al een mooi lijstje met reparaties opgebouwd, en dat voor een auto die krap aan 4 maanden oud is.
En nu komt daar een handremprobleem bij.
Dat gaat lekker zo.
En dan te bedenken dat dit voor mij de eerste Jap is, voor die tijd reed ik altijd in Franse auto's. Het was normaal dat je daar regelmatig aan moest sleutelen om ze aan de praat te houden. Op aanraden van mijn vriendenkring heb ik toen gekozen voor de meest betrouwbare auto die er maar bestond: de onverwoestbare Honda Civic.
Tijd om mijn kameraden nog weer een keer fijntjes te herinneren aan hun vakbekwame advies.
Inmiddels heb ik al een mooi lijstje met reparaties opgebouwd, en dat voor een auto die krap aan 4 maanden oud is.
Dat gaat lekker zo.
En dan te bedenken dat dit voor mij de eerste Jap is, voor die tijd reed ik altijd in Franse auto's. Het was normaal dat je daar regelmatig aan moest sleutelen om ze aan de praat te houden. Op aanraden van mijn vriendenkring heb ik toen gekozen voor de meest betrouwbare auto die er maar bestond: de onverwoestbare Honda Civic.
Tijd om mijn kameraden nog weer een keer fijntjes te herinneren aan hun vakbekwame advies.
culasse wrote:Camberuitlijning van de voorwielophanging
Dat gaat lekker zo.
geloof mij maar: liever een jap als een frans stokbroodje

maar ff zonder gekheid: voor de heren geleerden: in hoever heeft japan (honda) inspraak gehad op de nieuwe type r? word toch in engeland gemaakt? ligt daar nou het probleem?
camberuitlijning van de voorwielophanging : een beetje logisch dat zoiets komt.. maar de rest :cry:
wat is je complete lijstje dan? ben eens benieuwd
@culasse: op je camberuitlijning na, is de rest allemaal garantie, dus echt klagen lijkt me niet op zijn plaats. Het is een compleet nieuw model waarbij Honda een hoop "nieuwe" technieken heeft toegepast. Logisch dat er dan een paar kinderziektes in zitten. Ik vindt het persoonlijk wel netjes dat we hiervan op de hoogte worden gehouden en dat ze het onder garantie oplossen.
Deus Ex Machina!
RedSun wrote:Steenslag pitjes die zijn gaan roesten waarschijnlijk
Steenslag is het zeker niet . (is een beetje lastig achter de "B" stijl onder het raamrubber)
Voordat ik er een foto van heb gemaakt had de dealer het al netjes aangetipt met hammerite, wellicht iemand anders met een FN2 op het forum?
Het zit aan de bovenkant van de "B" stijl op het hoekje waar de folie ophoud. Aan de bestuurderkant was deze niet netjes afgekit waardoor er water in de "B" stijl kan lopen. Ook aan de onderkant van de "B" stijl was deze niet afgekit en daar liep een spoor van "roestwater".
Ik raad alle FN2 eigenaren aan om ff onder het rubber te kijken en dit ff te controleren. Het zal niet zo'n vaart lopen voordat het aan de buitenkant zichtbaar wordt maar toch...