Onhebbelijkheden van de CTR 2007 (FN2)

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

@juggie: Zocht jij niet iets om je gordelpiep uit te zetten.

Misschien kan dit je helpen. En het is niet duur. :wink:
http://www.kapaza.be/Autos_pieces/Diver ... etten.html
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Lol volgensmij kun je dat zelf maken. Insteek van een gordel van de sloop halen en klaar is kees.
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Zal is navragen bij de dealer of het simpel uit te zetten is. Lichtje mag blijven branden maar die gordel piep moet er echt uit helemaal gestoord van lol.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

S.J. wrote:Lol volgensmij kun je dat zelf maken. Insteek van een gordel van de sloop halen en klaar is kees.


Dacht ik eigenlijk ook al vandaar de :wink: .
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

Dan bestaat nog steeds de mogelijkheid dat ik de (Honda) terminal afrij zonder gordel (en dat is dus niet de bedoeling)

Bij mijn Toyota Prius kan ik het gewoon custumizen (piep uit lampje aan).
Maar ja deze "auto" is ook wel erg slim....
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Zo, vandaag mijn FN2 weer kunnen ophalen van de dealer. Was hem 2 dagen kwijt. Complete synchronisatie van de 3de en 4de versnelling vervangen. En passant nieuwe MTF3 olie in de bak gegooid.

De wagen schakelt nog een beetje stroef hier en daar, maar ik denk dat het wel weer goed komt. Wat ik vreemd vind is dat de dealer totaal niet op de hoogte was van de 3de versnellingsproblemen van de FN2, terwijl dit probleem al ruim een jaar besproken wordt op diverse forums over de hele wereld.
In Amerika bijvoorbeeld worstelt Honda al 2 jaar met dit versnellingsprobleem.

Mijn dealer moest eerst contact opnemen met de Honda importeur om eventuele memo's door te nemen. Blijkbaar was er wel wat, want in no time hadden ze een revisiekit besteld, waarmee onderdelen konden worden vervangen.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Honda Dealers worden inderdaad niet op de hoogte gesteld, heb ook gehoord dat er een oplossing is voor het "handrem" probleem
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ducktape... :D
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Nick wrote:Honda Dealers worden inderdaad niet op de hoogte gesteld, heb ook gehoord dat er een oplossing is voor het "handrem" probleem


Klopt ik heb net een brief gehad of ik een afspraak wil maken om deze gratis te laten reviseren. Ik moet zeggen dat ik al heel wat handrembochten achter de rug heb en nog geen problemen hiermee heb gehad... maar ja als ze het gratis vervangen... dan vindt ik het prima, moet er toch weer heen voor beurtje. 32k op de teller inmiddels alweer.
Deus Ex Machina!
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Bij mijn FK3 zijn nu na ruim een jaar en 125kkm de achtterremklauwen vervangen. Deze zaten vast. Eerste mankement (behalve slijtage) in 125kkm!

Volgens mij hebben ze ook iets met de handrem gedaan inderdaad, want die reageert opeens anders (of hij voelt nou veel stabieler omdat de remklauwen achter gaar waren).
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Handrem probleem?

Ehh, is daar ook wat mee dan?
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Kans bestaat dat de handrem losschiet, pin breekt af??

Heb er een brief over gehad van de honda met een handleiding "hoe de handrem te gebruiken" en dat ze met een fix bezig zijn, die inmiddels dus beschikbaar is
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Camberuitlijning van de voorwielophanging
nieuwe wisselstroomdynamo en interne voltageregulator plus accu
synchronisatie van de 3de en 4de versnelling

Inmiddels heb ik al een mooi lijstje met reparaties opgebouwd, en dat voor een auto die krap aan 4 maanden oud is.
En nu komt daar een handremprobleem bij.
Dat gaat lekker zo.

En dan te bedenken dat dit voor mij de eerste Jap is, voor die tijd reed ik altijd in Franse auto's. Het was normaal dat je daar regelmatig aan moest sleutelen om ze aan de praat te houden. Op aanraden van mijn vriendenkring heb ik toen gekozen voor de meest betrouwbare auto die er maar bestond: de onverwoestbare Honda Civic.

Tijd om mijn kameraden nog weer een keer fijntjes te herinneren aan hun vakbekwame advies.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

culasse wrote:Camberuitlijning van de voorwielophanging
nieuwe wisselstroomdynamo en interne voltageregulator plus accu
synchronisatie van de 3de en 4de versnelling

Inmiddels heb ik al een mooi lijstje met reparaties opgebouwd, en dat voor een auto die krap aan 4 maanden oud is.
En nu komt daar een handremprobleem bij.
Dat gaat lekker zo.

En dan te bedenken dat dit voor mij de eerste Jap is, voor die tijd reed ik altijd in Franse auto's. Het was normaal dat je daar regelmatig aan moest sleutelen om ze aan de praat te houden. Op aanraden van mijn vriendenkring heb ik toen gekozen voor de meest betrouwbare auto die er maar bestond: de onverwoestbare Honda Civic.

Tijd om mijn kameraden nog weer een keer fijntjes te herinneren aan hun vakbekwame advies.


geloof mij maar: liever een jap als een frans stokbroodje :D hehe
maar ff zonder gekheid: voor de heren geleerden: in hoever heeft japan (honda) inspraak gehad op de nieuwe type r? word toch in engeland gemaakt? ligt daar nou het probleem?

camberuitlijning van de voorwielophanging : een beetje logisch dat zoiets komt.. maar de rest :cry:

wat is je complete lijstje dan? ben eens benieuwd
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

@culasse: op je camberuitlijning na, is de rest allemaal garantie, dus echt klagen lijkt me niet op zijn plaats. Het is een compleet nieuw model waarbij Honda een hoop "nieuwe" technieken heeft toegepast. Logisch dat er dan een paar kinderziektes in zitten. Ik vindt het persoonlijk wel netjes dat we hiervan op de hoogte worden gehouden en dat ze het onder garantie oplossen.
Deus Ex Machina!
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

'nieuwe technieken'?

Was is er dan zo nieuw aan deze honda?
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

Pfff nu al last van kantroest aan de bovenkant van de raamstijlen. Dat mag toch niet zo snel (1 1/2 jaar oud...)?

Ik heb/had de afwerking van Honda toch hoger ingeschat. Of ben ik nu een zijkerd aan het worden...?

(De dealer is reeds in de weer geweest met hammerite en kit)
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Tjeeses, heb je er foto's van gemaakt? Ben wel nieuwsgierig hoe het eruit ziet. Vooral op die plek.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Steenslag pitjes die zijn gaan roesten waarschijnlijk
Nana korobi ya oki
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

RedSun wrote:Steenslag pitjes die zijn gaan roesten waarschijnlijk


Steenslag is het zeker niet . (is een beetje lastig achter de "B" stijl onder het raamrubber)

Voordat ik er een foto van heb gemaakt had de dealer het al netjes aangetipt met hammerite, wellicht iemand anders met een FN2 op het forum?

Het zit aan de bovenkant van de "B" stijl op het hoekje waar de folie ophoud. Aan de bestuurderkant was deze niet netjes afgekit waardoor er water in de "B" stijl kan lopen. Ook aan de onderkant van de "B" stijl was deze niet afgekit en daar liep een spoor van "roestwater".

Ik raad alle FN2 eigenaren aan om ff onder het rubber te kijken en dit ff te controleren. Het zal niet zo'n vaart lopen voordat het aan de buitenkant zichtbaar wordt maar toch...
Locked