Type-R Dynodag-III 18 nov 2006

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

PK's zijn duur :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Die ATR met cheap-ass CAI en (ik meen) supersprint uitlaat deed wel 218pk. Maarja, die had weer een hele lelijke dip ergens tussen 5 en 6000 rpm.

Ik neem aan dat je filter schoon was Frans?
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

was zeker gezellig, alleen lijkt dit wel de civic type R club te worden! hahahahaha...

leuk om eens wat smoelen te zien bij de grote forum bekken!

@Frans: thanks voor dopje 10! en de organisatie uiteraard.
@Frank: idd lichtelijk teleugesteld over de standaard waarden van de itr, hopelijk zijn die yanks een beetje rap! dan mag je je magic doen.

Alleen: degenen die voor Frank gerolt hebben, hebben die niet wat optimistische getallen? o.a. maximaal toerental? Aangezien de bank toen niet 100% netjes stond afgesteld?

ach lekker belangrijk, het was gezellig... we hebben een base-run voor we gaan modden... doen we vaker :p
Spijker
Posts: 106
Joined: Fri Feb 24, 2006 9:48 am

Post by Spijker »

Leuk om sommigen ff gezien en gesproken te hebben. De CTR's waren duidelijk in de meerderheid haha. Wim, je hebt de perfecte kleur uitgekozen :thumbs:
Civic Type R #03855
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

en tomtom raakt makkelijk de weg kwijt daar!
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

@Maarten: PK's zijn zeker duur :cry:


Gaskleppie wrote:Die ATR met cheap-ass CAI en (ik meen) supersprint uitlaat deed wel 218pk. Maarja, die had weer een hele lelijke dip ergens tussen 5 en 6000 rpm.

Ik neem aan dat je filter schoon was Frans?


Kees zijn ATR had inderdaad een shortram, geen middendemper meer en twee gruwelijk mooie Supersprint uitlaten. 218 is zeer netjes met cat.

Mijn filter was niet schoon door een geluidje in mijn distributie waar ze een tijdje mee bezig zijn geweest. Had men geen tijd meer voor het filter. Kom je nu ook een beetje ruk bij.

Met een schoon filter rijd ik er nog wel een keer langs.

Ik zal mijn sheet even inscannen en online zetten.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Hoe zit het trouwens met de excel gegevens van vorige keer? Ik zou die nog een keer toegestuurd krijgen zodat ik deze tegen elkaar uit kon zetten
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

AccordTypeaRd wrote:Hoe zit het trouwens met de excel gegevens van vorige keer? Ik zou die nog een keer toegestuurd krijgen zodat ik deze tegen elkaar uit kon zetten


Heb je dat niet met Roel SR besproken?

Bel m anders even :wink:
Spijker
Posts: 106
Joined: Fri Feb 24, 2006 9:48 am

Post by Spijker »

baRt wrote:en tomtom raakt makkelijk de weg kwijt daar!


Vooral als je vriendin op het scherm zit te drukken met die grijpgrage handjes waardoor die elke keer weer opnieuw moet zoeken :lol:
Civic Type R #03855
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

ik probeer er zelf al niet eens meer aan te komen... mijn rechterarm heeft al te vaak nagelstriemen ontvangen!

hahaha
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

baRt wrote:ik probeer er zelf al niet eens meer aan te komen... mijn rechterarm heeft al te vaak nagelstriemen ontvangen!

hahaha


Is dat niet erges anders van? 8)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Alleen: degenen die voor Frank gerolt hebben, hebben die niet wat optimistische getallen? o.a. maximaal toerental? Aangezien de bank toen niet 100% netjes stond afgesteld?

Gelukkig hebben niet alle typen last van een verkeerde ijking. Het lijkt erop dat alleen de ITR een sterk afwijkende toeren ijking heeft als je op 3000rpm ijkt.
Onze tellers geven dan wel 3000rpm aan, maar je zit in werkelijkheid op een ander toerental. Daardoor gaat de bank de fout in bij de ITR. De fout zit dus eigenlijk in de ITR, niet in de bank. Bij de CTR en ATR zie je dat het wel goed gaat bij een 3000rpm ijking.

Als je bij de ITR op 5000rpm ijkt gaat het wel goed. Daar is de teller afwijking schijnbaar kleiner.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

AIYOKU wrote:
AccordTypeaRd wrote:Hoe zit het trouwens met de excel gegevens van vorige keer? Ik zou die nog een keer toegestuurd krijgen zodat ik deze tegen elkaar uit kon zetten


Heb je dat niet met Roel SR besproken?

Bel m anders even :wink:

Lijkt mij een uitsteekbaar plan
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

@Gaskleppie: gelukkig dan maar, anders waren er veel mensen met een 'slechte' meting...

Maar stiekum toch wel leuk dat je de bragging-rights hebt van 10.500rpm, toch?

LOL
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Maar een vraag. Jullie kunnen zeker hierop antwoord geven. Hoe komt dat er zo'n grote verschil is tussen je motor PK en je wiel pk? Ik het rendement toch een beetje tegenvallen en ten tweede hoe zou je deze kunnen verbeteren dat je meer op je wielen krijgt???
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

simpelste antwoord (en uiteraard niet volledig): wrijving...

wrijving van tandwielen in je bak bijvoorbeeld. Dat vreet wat kracht en dus worden niet alle paarden doorgegeven naar je wielen.

Riemen die moeten draaien, wat ze aanzwengelen geeft weerstand en die vreten dus ook paarden.

en dan heb je uiteindelijk zelfs het rubber compound van je banden, maar dan ga je mierenn**ken...

Grootste boosdoeners zijn alle dingen die aan het draaien gemaakt moeten worden en die daar weerstand op geven (daarom roept iedereen altijd dat airco pk's vreet, dat is ook al zo'n ding om te laten draaien. Echter, stuurbekrachtiging en de dynamo zijn net zo erg... alles samen geeft je een ITR met 180pk en uhmmmm 137,5wielpk (geloof ik))
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Hoeveel PK heb jij op de wielen Urvin?
Dat verschil tussen je motor en wielen komt door alles wat er eigenlijk tussen de wielen en motor zit, aandrijfverliezen.
Gemiddeld is dat zo'n 30-35pk verlies maar dat kan per auto verschillen.
Om meer op de wielen te krijgen zou je motorvermogen ook omhoog moeten, dus verder tunen he.. of carbon aandrijfassen, super lightweight velgen enz
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

CTR heeft electrische stuurbekrachtiging, scheelt weer wat.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ik had dus 215,1 op mijn blok en 162.4 op de wielen. Da's tegen de 53pk's echt zondeee. ALs ik alleen maar de helft daarvan op de wielen had...... Oh ja ik heb ook airco.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Riem van de airco een keer eraftrekken en kijken wat hij doet...

Mijn vorige uitdraai was op de 192 pk's mocht ik me niet vergissen. En toen zaten de std ITR's op de 180 ook dacht ik...
Locked