Type-R Dynodag-III 18 nov 2006
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
was zeker gezellig, alleen lijkt dit wel de civic type R club te worden! hahahahaha...
leuk om eens wat smoelen te zien bij de grote forum bekken!
@Frans: thanks voor dopje 10! en de organisatie uiteraard.
@Frank: idd lichtelijk teleugesteld over de standaard waarden van de itr, hopelijk zijn die yanks een beetje rap! dan mag je je magic doen.
Alleen: degenen die voor Frank gerolt hebben, hebben die niet wat optimistische getallen? o.a. maximaal toerental? Aangezien de bank toen niet 100% netjes stond afgesteld?
ach lekker belangrijk, het was gezellig... we hebben een base-run voor we gaan modden... doen we vaker
leuk om eens wat smoelen te zien bij de grote forum bekken!
@Frans: thanks voor dopje 10! en de organisatie uiteraard.
@Frank: idd lichtelijk teleugesteld over de standaard waarden van de itr, hopelijk zijn die yanks een beetje rap! dan mag je je magic doen.
Alleen: degenen die voor Frank gerolt hebben, hebben die niet wat optimistische getallen? o.a. maximaal toerental? Aangezien de bank toen niet 100% netjes stond afgesteld?
ach lekker belangrijk, het was gezellig... we hebben een base-run voor we gaan modden... doen we vaker

@Maarten: PK's zijn zeker duur :cry:
Kees zijn ATR had inderdaad een shortram, geen middendemper meer en twee gruwelijk mooie Supersprint uitlaten. 218 is zeer netjes met cat.
Mijn filter was niet schoon door een geluidje in mijn distributie waar ze een tijdje mee bezig zijn geweest. Had men geen tijd meer voor het filter. Kom je nu ook een beetje ruk bij.
Met een schoon filter rijd ik er nog wel een keer langs.
Ik zal mijn sheet even inscannen en online zetten.
Gaskleppie wrote:Die ATR met cheap-ass CAI en (ik meen) supersprint uitlaat deed wel 218pk. Maarja, die had weer een hele lelijke dip ergens tussen 5 en 6000 rpm.
Ik neem aan dat je filter schoon was Frans?
Kees zijn ATR had inderdaad een shortram, geen middendemper meer en twee gruwelijk mooie Supersprint uitlaten. 218 is zeer netjes met cat.
Mijn filter was niet schoon door een geluidje in mijn distributie waar ze een tijdje mee bezig zijn geweest. Had men geen tijd meer voor het filter. Kom je nu ook een beetje ruk bij.
Met een schoon filter rijd ik er nog wel een keer langs.
Ik zal mijn sheet even inscannen en online zetten.
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Alleen: degenen die voor Frank gerolt hebben, hebben die niet wat optimistische getallen? o.a. maximaal toerental? Aangezien de bank toen niet 100% netjes stond afgesteld?
Gelukkig hebben niet alle typen last van een verkeerde ijking. Het lijkt erop dat alleen de ITR een sterk afwijkende toeren ijking heeft als je op 3000rpm ijkt.
Onze tellers geven dan wel 3000rpm aan, maar je zit in werkelijkheid op een ander toerental. Daardoor gaat de bank de fout in bij de ITR. De fout zit dus eigenlijk in de ITR, niet in de bank. Bij de CTR en ATR zie je dat het wel goed gaat bij een 3000rpm ijking.
Als je bij de ITR op 5000rpm ijkt gaat het wel goed. Daar is de teller afwijking schijnbaar kleiner.
simpelste antwoord (en uiteraard niet volledig): wrijving...
wrijving van tandwielen in je bak bijvoorbeeld. Dat vreet wat kracht en dus worden niet alle paarden doorgegeven naar je wielen.
Riemen die moeten draaien, wat ze aanzwengelen geeft weerstand en die vreten dus ook paarden.
en dan heb je uiteindelijk zelfs het rubber compound van je banden, maar dan ga je mierenn**ken...
Grootste boosdoeners zijn alle dingen die aan het draaien gemaakt moeten worden en die daar weerstand op geven (daarom roept iedereen altijd dat airco pk's vreet, dat is ook al zo'n ding om te laten draaien. Echter, stuurbekrachtiging en de dynamo zijn net zo erg... alles samen geeft je een ITR met 180pk en uhmmmm 137,5wielpk (geloof ik))
wrijving van tandwielen in je bak bijvoorbeeld. Dat vreet wat kracht en dus worden niet alle paarden doorgegeven naar je wielen.
Riemen die moeten draaien, wat ze aanzwengelen geeft weerstand en die vreten dus ook paarden.
en dan heb je uiteindelijk zelfs het rubber compound van je banden, maar dan ga je mierenn**ken...
Grootste boosdoeners zijn alle dingen die aan het draaien gemaakt moeten worden en die daar weerstand op geven (daarom roept iedereen altijd dat airco pk's vreet, dat is ook al zo'n ding om te laten draaien. Echter, stuurbekrachtiging en de dynamo zijn net zo erg... alles samen geeft je een ITR met 180pk en uhmmmm 137,5wielpk (geloof ik))
Hoeveel PK heb jij op de wielen Urvin?
Dat verschil tussen je motor en wielen komt door alles wat er eigenlijk tussen de wielen en motor zit, aandrijfverliezen.
Gemiddeld is dat zo'n 30-35pk verlies maar dat kan per auto verschillen.
Om meer op de wielen te krijgen zou je motorvermogen ook omhoog moeten, dus verder tunen he.. of carbon aandrijfassen, super lightweight velgen enz
Dat verschil tussen je motor en wielen komt door alles wat er eigenlijk tussen de wielen en motor zit, aandrijfverliezen.
Gemiddeld is dat zo'n 30-35pk verlies maar dat kan per auto verschillen.
Om meer op de wielen te krijgen zou je motorvermogen ook omhoog moeten, dus verder tunen he.. of carbon aandrijfassen, super lightweight velgen enz