CTR vs Leon R

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
HondArd

Post by HondArd »

RedSun wrote:En de Duitse chips zijn ook erg goed kijk maar naar de TDI's van Audi, ook dikke pk's erbij met enkel een chip.

Één nadeel: de levensduur gaat er hard van achteruit.
Dimer

Post by Dimer »

ach, maar dat heb je altijd met tunen... je moet blijven onderhouden
HONDA

Post by HONDA »

[quote="Cupra-R-Boy"]Vteccie als ik jou hier niet had ]

Tja als het ongeloofwaardig is dan ben ik de eerste om het te melden maar met een turbo is 40pk erbij kinderspel.

En met een niet-Honda is het altijd lastig op een Honda forum dus ik help je maar een beetje. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
RedSun

Post by RedSun »

AccordTypeaRd wrote:
RedSun wrote:En de Duitse chips zijn ook erg goed kijk maar naar de TDI's van Audi, ook dikke pk's erbij met enkel een chip.

Één nadeel: de levensduur gaat er hard van achteruit.

De duitse levensverwachting was al niet zo hoog toch :lol:
Nana korobi ya oki
Progger

Post by Progger »

Turbo vergelijken met niet turbo is bull. De CTR zal in het dagelijks verbruik een pak goedkoper zijn dan de Cupra.
Qua hernemingen is de cupra uiteraard sneller => logisch = turbo.
cupra met chiptuning uiteraard sneller => turbo.

Op het circuit ga ik voor de CTR.
Type-S-Boy

Post by Type-S-Boy »

Enige wat niet klopt bij jou is dat van het verbruik de CTR is ver zuiniger maar scheeld niet veel en dat weet ik 100 % zeker.
Civic Type S
slydawg

Post by slydawg »

Waarom is het logisch dat een auto met turbo automatisch sneller is dan een zonder?
JDMTEG

Post by JDMTEG »

slydawg wrote:Waarom is het logisch dat een auto met turbo automatisch sneller is dan een zonder?

Idd waarom? Zijn alle turbodiesels dan ook sneller? :D (Misschien sommige :roll: )
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Tja als het ongeloofwaardig is dan ben ik de eerste om het te melden maar met een turbo is 40pk erbij kinderspel.

absoluut waar......
Progger

Post by Progger »

Ik bedoel niet sneller maar in ieder geval krachtiger. Een turbomotor werkt op boost (overdruk). Dit wil zeggen dat je de cylinders meer kan vullen dan je zou kunnen met atmosferisch druk (1 bar absolute druk afgerond).

Als we de 2 liter nemen en stel een volumetrische efficientie van 100% (dwz dat elke cylinder ten volle gevuld is met 500 cc lucht op een druk van 1 bar absolute druk, let op dit is allemaal ideaal voorgesteld)

Maw we hebben dus een vat van 500 cc lucht dat op 1 bar absolute druk staat. Hiervoor hebben we dus een bepaalde hoeveelheid brandstof nodig om een stoichometrisch verhouding the krijgen van 14.57.

Nemen we nu dezelfde motor maar blazen we hierin 1 bar boost maw 2 bar absolute druk. Dan hebben we een vat van 500cc waaring zich 2 bar absolute druk bevindt.

Je kan dit weliswaar simplistich voorgesteld vergelijken tussen een vat van 500cc op 1 bar en een vat van 1000cc op 1 bar. Het is dus duidelijk dat de brandstof nodig om het vat van 1000cc te voorzien van brandstof duidelijk hoger ligt.

Vandaar dat ik zeg als je twee motoren atmosferisch of met turbo uitvoert, diegene met turbo natuurlijk meer brandstof nodig heeft. En indien alles aan beide motoren gelijk is (nokkenassen kunnen we nog over discussieren) de turbomotor meer kracht per slag ontwikkelt en daarom ook meer zal verbruiken. De pk's moeten van ergens komen.

Nu of dat de wagen sneller is, of beter rijdt hangt allemaal af van het gewicht van de wagen, de versnellingsbak overbrengingen en ga zo maar door. De ene houdt meer van het lineaire vtec gevoel en de andere van een flinke duw in de rug.
Progger

Post by Progger »

Ivm met de opmerking van de turbodiesel dan kan ik jou verzekeren als een vag groep TDI 2.0 motor neemt en deze tuned (simpele chiptuning) dat je misschien met een ITR sneller bent in het optrekken puur door het feit dat je met de tdi te weinig versnellingsbak span hebt. Is er trouwens niet voor gemaakt. Maar eens beide wagens op dreef en natuurlijk op topsnelheid is de itr terug sneller, je knap lastig zal krijgen om die tdi kleiner te zien worden in je spiegel.

Heb reeds tegen een 200 pk tdi gereden en there is no way on earth dat je met ctr of een itr deze jongen zult losrijden. Behalve in het optrekken natuurlijk maar dat is gewoon een gearbox probleem.

Vergeet niet dan le mans gewonnen is door een stomme tdi.
Dit wil nu niet zeggen dat een tdi beter is => dat ding houdt het immers gewoon zolang niet uit (puur race geweld). Je toch moet oppassen met het feit het is maar een simpele diesel, je zou nog versteld kunnen staan.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

(Misschien sommige :roll: )
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

je knap lastig zal krijgen om die tdi kleiner te zien worden in je spiegel.

1 bocht is genoeg...... Voor sommige onder ons is een snelle auto niet alleen een auto die op de rechte lijn lekker vooruit komt.

Qua motor techniek heb je het mooi verwoord!

Ik moet alleen wel een kantekening stellen aan de uitspraak wat betreft Le Mans.
ik ben er dit jaar zelf bijgeweest en elke training/quali gezien incl de race natuurlijk. Ik kan je zeggen dat het weer een perfect staaltje van duitse oplichting geweest is!

Als je het al voor elkaar krijgt dat je naar eigen idee een dieselmotor mag bouwen en de wedstrijdleiding weet te overtuigen dat die turbo druk toch echt nog iets omhoog moet en toch echt de restrictor wat groter moet worden omdat je anders niet met de benzine motoren mee kan komen is simpel in het geval van Audi. Ze sponseren de halve race daar dus als je wat technische wensen neer gooit met bovenstaande reden, tja dan zal Audi daar wel gelijk in hebben dat ze de boel anders niet bij kunnen houden met een diesel.

In de trainingen leek het er idd op dat ze gelijk hadden. Ze konden de competitie idd maar net aan bijhouden dus iedereen was blij. TOT de laatste allerlaatste qualificatie.......
Toen gingen ze ineens in de eerste 3 rondjes zo maar even dik 3 seconde harder op een rondje dan wie ook! Na die 3 rondjes deden ze gelijk weer rustig aan omdat het anders te veel ging opvallen.

Met die 3 rondjes stonden ze wel direct op pole!

In de race ging het niet anders..... In het begin van de race, notabene met volle tank deden ze die snelle rondjes nog even dunnetjes over en bleek dat ze niet alleen 3 seconde harder konden dan de rest, maar ook nog eens dat ze 2 a 3 rondjes langer door konden rijden op 1 tank.

Pescarolo (de grote concurent) was zichtbaar woedend!

Dus: Audi, gefeliciteerd met het vergallen van een eerlijke race tussen diesel en benzine.
Je had er een 5.5liter FI motor voor nodig met 1.8bar overdruk om een 4.4liter benzine NA motor te verslaan.

Hulde!
HondArd

Post by HondArd »

Da's een erg interessant verhaal Frank. Ik geloof je op je woord verder, maar ken jij toevallig ook bronnen die het kunnen bevestigen? Daarnaast was ook de brandstof die ze daar gebruikten niet helemaal standaard terwijl (bij mijn weten) er wel normale straat-benzine in de benzine Le Mans racers moet worden gebruikt. Welliswaar van hoge kwaliteit maar het moet ergens uit een pomp komen, terwijl je die Audi-diesel voor zover ik weet niet aan de pomp kunt krijgen.

Audi: Voorsprong door techniek/fraude*

*doorhalen wat niet van toepassing is.
Progger

Post by Progger »

Gaskleppie als jij het zegt geloof ik je maar al te best.
Ik ben totaal niet op de hoogte van de details die zich in Le mans voordoen, maar van zodra je zei dat het ganse zaakje door Audi werd gesponsord dan ............spreekt de rest voor zichzelf.

Betreffende het diesel benzine onderwerp.
Het enige wat ik hier duidelijk wou maken dat aangezien meer mensen een diesel willen de fabrikanten ook meer energie gaan steken in de ontwikkeling van deze machines waardoor de benzine een beetje op de achtergrond raakt. Dat is toch wat je ziet als je rondom je heen kijkt en een beetje inside informatie hebt.
HondArd

Post by HondArd »

De ontwikkeling van diesel is de laatste jaren erg hard gegaan, nog harder dan de ontwikelingen op benzinevlak. Maar benzine is nog lang niet uitontwikkeld, kijk maar naar Honda's advanced VTEC.
RedSun

Post by RedSun »

Dat komt mede doordat dieselmotoren in Japan niet zo populair zijn als benzinemotoren?
Nana korobi ya oki
HondArd

Post by HondArd »

Het is maar net wat je populair noemt, bedrijfswagens en vrachtwagens daaro zijn ook gewoon diesel. En omdat diesel daar misschien een "werkpaard" imago heeft is het niet echt populair (geweest) om in personeneauto's toe te passen.
RedSun

Post by RedSun »

Aha ok, weet het eigenlijk niet, weet ook niet wat de prijsverhoudingen zijn en wegenbelasting voor- nadelen etc.
Nana korobi ya oki
Progger

Post by Progger »

De jappen staan nog niet zover in diesel technologie. Als je kijkt naar de laatste nieuwe jap diesels dan zitten daar meestal bosch edc ecu's op.
Trouwens de jap ecu's voor de benzinemotoren zijn niet zo geavanceerd als deze van bosch of siemens.
Het vtec systeem is zo oud als de straat maar oerdegelijk. variabele timing zit bijna op alle hedendaagse auto's.
De jappen halen hun vermogen uit het toerentalbereik => uiteraard meer slijtage maar dit geeft juist het race motor gevoel. Daarom is honda alom geprezen.
Locked