je knap lastig zal krijgen om die tdi kleiner te zien worden in je spiegel.
1 bocht is genoeg...... Voor sommige onder ons is een snelle auto niet alleen een auto die op de rechte lijn lekker vooruit komt.
Qua motor techniek heb je het mooi verwoord!
Ik moet alleen wel een kantekening stellen aan de uitspraak wat betreft Le Mans.
ik ben er dit jaar zelf bijgeweest en elke training/quali gezien incl de race natuurlijk. Ik kan je zeggen dat het weer een perfect staaltje van duitse oplichting geweest is!
Als je het al voor elkaar krijgt dat je naar eigen idee een dieselmotor mag bouwen en de wedstrijdleiding weet te overtuigen dat die turbo druk toch echt nog iets omhoog moet en toch echt de restrictor wat groter moet worden omdat je anders niet met de benzine motoren mee kan komen is simpel in het geval van Audi. Ze sponseren de halve race daar dus als je wat technische wensen neer gooit met bovenstaande reden, tja dan zal Audi daar wel gelijk in hebben dat ze de boel anders niet bij kunnen houden met een diesel.
In de trainingen leek het er idd op dat ze gelijk hadden. Ze konden de competitie idd maar net aan bijhouden dus iedereen was blij. TOT de laatste allerlaatste qualificatie.......
Toen gingen ze ineens in de eerste 3 rondjes zo maar even dik 3 seconde harder op een rondje dan wie ook! Na die 3 rondjes deden ze gelijk weer rustig aan omdat het anders te veel ging opvallen.
Met die 3 rondjes stonden ze wel direct op pole!
In de race ging het niet anders..... In het begin van de race, notabene met volle tank deden ze die snelle rondjes nog even dunnetjes over en bleek dat ze niet alleen 3 seconde harder konden dan de rest, maar ook nog eens dat ze 2 a 3 rondjes langer door konden rijden op 1 tank.
Pescarolo (de grote concurent) was zichtbaar woedend!
Dus: Audi, gefeliciteerd met het vergallen van een eerlijke race tussen diesel en benzine.
Je had er een 5.5liter FI motor voor nodig met 1.8bar overdruk om een 4.4liter benzine NA motor te verslaan.
Hulde!