VTECCIE wrote:Een VTi-E weegt 1150 kg dacht ik onthouden te hebben.
Maar een delsol doet toch niet echt onder ten opzichte van een itr?
en dan snap ik niet dat een itr wel een R32 golf 5 kan bijhouden. Die heeft toch ook 190 pk's? bedoel wat is nou 1,3 sec.
Hieronder is ook van de delsolclub.
Motorisch gezien maken beide modellen gebruik van een B series DOHC, VTEC motorblok.
In de Del Sol is het een 1.6 liter die bij 7600 tpm 160pk en 150 Nm bij 7000 tpm levert terwijl de door Honda getunede 1.8 liter uit de ITR het tot 190 pk bij 7900 tpm en 178 Nm bij 7300 tpm schopt. In de praktijk leveren beide blokken hun vermogen op soortgelijke wijze en is de
extra 30 pk en 28 Nm merkbaar maar niet opvallend.
Met 6,7 seconden naar de 100 troeft de ITR de 7,9 seconden van de Del sol af maar het verschil van 1,3 seconde is op een sprint van 400 meter misschien niet meer dan één autolengte.
Dus in theorie zou ik ongeveer even snel zijn als een itr met de aanpassingen die ik heb gedaan.
Heb niet goed gekeken naar m'n papieren...massa ledig voertuig = 1070 kg...wel vreemd dan...