CTR vs Golf Gti

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Sjakiera
Posts: 82
Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm

Post by Sjakiera »

VTECCIE wrote:Je zware bijrijder helpt niet maar een Sol is gewoon niet zo snel. De b16a2 is al langzamer dan de oude broer. Dat terwijl de b16a1 10 pk minder heeft. De sols in het algemeen, en zeker de VTi-e, zijn gewoon te zwaar.

Zelfs met de aanpassingen die eraan gaan komen ga je het niet winnen.


Tja...Of ik moet een turbo er op zetten of een charger maar dat vind ik honda onwaardig, met deze aanpassingen heb ik al ongeveer 190 ipv 160 (vind ik niet slecht) maar ik probeer toch N/A te blijven.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Dat zijn optel pk's, eerst op de bank want in realiteit valt het altijd tegen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

VTECCIE wrote:Je zware bijrijder helpt niet maar een Sol is gewoon niet zo snel. De b16a2 is al langzamer dan de oude broer. Dat terwijl de b16a1 10 pk minder heeft. De sols in het algemeen, en zeker de VTi-e, zijn gewoon te zwaar.

Zelfs met de aanpassingen die eraan gaan komen ga je het niet winnen.

Niet zozeer te zwaar denk ik, EE9 weegt 1030 en een Del sol 1080 ofzo.
Tis gewoon het type blok denk ik, 0-100 van een vti is dramatisch voor een vtecblok. 0-100 in 8,2....EE9 doet 7,1 das een volle sec sneller met 10 pk minder... Heb nooit met een A2 gereden maar volgens mij valt die tegen vergeleken met een A1. Zoals je hierboven al zegt.
Nana korobi ya oki
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Een VTi-E weegt 1150 kg dacht ik onthouden te hebben.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Serieus?, dit is wat ik online vindt:

lengte 4,00 m
breedte 1,70 m
hoogte 1,26 m
wielbasis 2,37 m
spoorbreedte voor 1,48 m
spoorbreedte achter 1,46 m
massa leeg 1080 kg
max. toelaatbare massa 1430 kg
laadvermogen 350 kg
aanhanger geremd - kg
aanhanger ongeremd - kg
kogeldruk - kg
dakbelasting - kg
inh. bagageruimte 300 l
inh. brandstoftank 45 l
Nana korobi ya oki
Sjakiera
Posts: 82
Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm

Post by Sjakiera »

Volgens mijn papieren weegt ie 1130 kilo, niet dat het wat uitmaakt btw :roll:
esi zal rond de 1080 liggen dacht ik...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

volgens discovery is elke 45 kilo die je uit de auto haalt gelijk aan 10 pk motorvermogen erbij bij hetzelfde gewicht.
Theoretisch is een auto die 1100 kilo met 100 pk even snel als 1145 kilo met 110 pk.
Volgens dat, zou je door je bijrijder (120/45=2.7) 27 pk van je vermogen missen...
dus ook al zóu je 190 pk hebben. Zou het gelijk staan als je in je uppie met een std VTI het tegen een R32 opneemt, dat gaat natuurlijk nooit :-)

kijk het zal niet 100% kloppen wat ze zeggen omdat er meerdere factoren meespelen. Maar ik ga toch zeker van 100 kilo = 10 pk uit, alles wat het eronder zit is mooi meegenomen!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

H22A7 wrote:Serieus?, dit is wat ik online vindt:



Dit is wat de Del Sol club meldt en die zullen het wel weten neem ik aan:

Naast het verschil in aankoopprijs was ook nog een kleine gewichtskwestie, al scheelde dat maar weinig met 1080 kg voor de VTi tegen 1030 kg voor de ESi.
Bij de E-versie komt daar nog ongeveer 70kg bij voor het elektrische dak.


1080 + 70 = 1150.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Kijk H22A7 als VTECCIE iets zegt, heeft hij het meestal wel gelijk :lol: don't even try :D
Sjakiera
Posts: 82
Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm

Post by Sjakiera »

VTECCIE wrote:Een VTi-E weegt 1150 kg dacht ik onthouden te hebben.


Maar een delsol doet toch niet echt onder ten opzichte van een itr?
en dan snap ik niet dat een itr wel een R32 golf 5 kan bijhouden. Die heeft toch ook 190 pk's? bedoel wat is nou 1,3 sec.

Hieronder is ook van de delsolclub.

Motorisch gezien maken beide modellen gebruik van een B series DOHC, VTEC motorblok.
In de Del Sol is het een 1.6 liter die bij 7600 tpm 160pk en 150 Nm bij 7000 tpm levert terwijl de door Honda getunede 1.8 liter uit de ITR het tot 190 pk bij 7900 tpm en 178 Nm bij 7300 tpm schopt. In de praktijk leveren beide blokken hun vermogen op soortgelijke wijze en is de
extra 30 pk en 28 Nm merkbaar maar niet opvallend.
Met 6,7 seconden naar de 100 troeft de ITR de 7,9 seconden van de Del sol af maar het verschil van 1,3 seconde is op een sprint van 400 meter misschien niet meer dan één autolengte.

Dus in theorie zou ik ongeveer even snel zijn als een itr met de aanpassingen die ik heb gedaan.

Heb niet goed gekeken naar m'n papieren...massa ledig voertuig = 1070 kg...wel vreemd dan...
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Sjakiera wrote:
VTECCIE wrote:Een VTi-E weegt 1150 kg dacht ik onthouden te hebben.


Maar een delsol doet toch niet echt onder ten opzichte van een itr?
en dan snap ik niet dat een itr wel een R32 golf 5 kan bijhouden. Die heeft toch ook 190 pk's? bedoel wat is nou 1,3 sec.


Met alle respect maar de snelste versie del sol kan een EE8 al niet bijhouden laat staan een ITR. En dan heb ik het alleen nog maar over rechtuit branden... zit er een bocht in de weg dan is het helemaal over met een del sol. Door het open dakje tordeert de carrosserie en is er geen snelle bocht mee te nemen.

1.3 seconden van 0-100 vindt jij niets, ik vind het een eeuwigheid op zo'n klein stukje. En ook 190 pk? Laat je uitdraai eens zien dan, nu zijn het optel pk's en niets concreets.

Vat het niet persoonlijk op maar ik heb de del sol al nooit een CRX gevonden. Het heeft niets te maken met de Type 1 of 2, niet qua looks en niet qua prestaties. Oneerbiedig gezegd vind ik het een boulevard cruiser. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

hahahahahaha!!!!
Ik ga met je mee!
Del snolletjes zijn kappers auto's!
Dames kappers wel te verstaan!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Maat van mij rijdt een Del Sol VTI (1080KG) en hij komt in de verste verte niet in de buurt bij mijn acceleratie , op bochten is hij verdwenen.
Ook qua gasrespons ben ik veel eerder bij de les en loop direct op hem uit .
Andere maat van mij heeft een 92' Civic VTI , open uitlaat , lichte vliegwiel /etc... onderin gaat het aardig gelijk op , zodra ik in mijn VTEC gebied zit speer ik hem voorbij.
Sjakiera
Posts: 82
Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm

Post by Sjakiera »

VTECCIE wrote:
Sjakiera wrote:
VTECCIE wrote:Een VTi-E weegt 1150 kg dacht ik onthouden te hebben.


Maar een delsol doet toch niet echt onder ten opzichte van een itr?
en dan snap ik niet dat een itr wel een R32 golf 5 kan bijhouden. Die heeft toch ook 190 pk's? bedoel wat is nou 1,3 sec.


Met alle respect maar de snelste versie del sol kan een EE8 al niet bijhouden laat staan een ITR. En dan heb ik het alleen nog maar over rechtuit branden... zit er een bocht in de weg dan is het helemaal over met een del sol. Door het open dakje tordeert de carrosserie en is er geen snelle bocht mee te nemen.

1.3 seconden van 0-100 vindt jij niets, ik vind het een eeuwigheid op zo'n klein stukje. En ook 190 pk? Laat je uitdraai eens zien dan, nu zijn het optel pk's en niets concreets.

Vat het niet persoonlijk op maar ik heb de del sol al nooit een CRX gevonden. Het heeft niets te maken met de Type 1 of 2, niet qua looks en niet qua prestaties. Oneerbiedig gezegd vind ik het een boulevard cruiser. :D


Ja...met het dak open ja, maar met het dak dicht dan? btw de test die ze gedaan hebben met de delsol vs ITR was met een standaard delsol, met die aanpassingen die ik gedaan heb kom ik toch wel een beetje in de buurt van een ITR? ik wou dat ik m'n delsol eens kon testen tegen een ITR.

Wat de opmerking betreft over dat de delsol geen CRX is maakt mij niks uit, de meeste zeggen het hetzelfde maar ze hebben gewoon vette pech want hoe je het ook went of keert de delsol IS en BLIJFT een CRX.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik heb ook al eens een keer tegen een del sol gesport met alles erop en eraan, wel nog n/a, had complete uitlaat lijn, CAI, chip en nog wat andere dingen gedaan. Hield mij in geen enkele versnelling bij, ik liep zonder enige moeite gewoon van hem weg.

Wat voor aanpassingen heb jij gedaan Sjakiera?
Filip
Posts: 180
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:30 pm

Post by Filip »

Ik heb zelf 7 jaar met een del sol gereden en het verschil is wel groot.
Kwa fun is de del sol een super auto, maar kwa prestaties is de integra echt wel van een VEEL hoger niveau.
CW ITR 01034
Sjakiera
Posts: 82
Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm

Post by Sjakiera »

slydawg wrote:Ik heb ook al eens een keer tegen een del sol gesport met alles erop en eraan, wel nog n/a, had complete uitlaat lijn, CAI, chip en nog wat andere dingen gedaan. Hield mij in geen enkele versnelling bij, ik liep zonder enige moeite gewoon van hem weg.

Wat voor aanpassingen heb jij gedaan Sjakiera?


De aanpasingen die ik gedaan heb zijn:

JDM uitlaatspruitstuk ITR (b18c6)
Inlaatspruitstuk ITR (b18c6)
Gasklephuis ITR (b18c6)
Fuel rail AEM/Injectors 370cc van RC
Nokkenassen ITR (b18c6)
Uitlaatlijn + Catvervanger van SRS Exhaust
AEM V2 cold air-intake
JDM P30 Obd1 ECU (gechipt) TCC
JDM klepveren (uitlaat) + Klepschotels (inlaat)
Comptech fuel regulator

Alleen de vtec hebben ze afgesteld op 6000 RPM (snap niet waarom :roll: )
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Even tussendoor is een ITR sneller dan een pre-facelift CTR?
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Volgens mij doet een standaard ee8/9 gewoon 8 seconden om op de 100 te komen. Tis maar net of je wel of niet naar 3 moet.... Die 7,2 sec geloof ik nix van... :D

Met dat lijstje van sjakiera op een afgestelde b16 moet zeker een standaard itr bij kunnen houden.... in rechte lijn...
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

@ VTECCIE

Ok ik snap het, ze hadden het dak niet meegerekend. Jij bent de wikipedia op honda gebied begrijp ik? ;)

@ BugsM EE9 doet zeker 0-100 in 7,1 naar drie hoeft niet want in z'n 1 zit je al op de 70. Die dingen zijn super snel.
Nana korobi ya oki
Locked