Page 3 of 7
Posted: Fri Feb 03, 2006 11:44 am
by Gaskleppie
zou kunnen.
de Japanse site heb ik wel geprobeerd maar dat kon ik niet lezen.
Ik kon me ook al niet voorstellen dat de ss niet te krijgen was voor de itr, maar ze staan echt niet in de lijst.
Alle ITR's hebben ball joint achter.
Dat staat ook in de lijst als je goed kijkt.
Posted: Fri Feb 03, 2006 2:47 pm
by baRt
creez: ow zo, is zelfde geneuk met de crx... enige manier dat ik hier een SS setje voor de crx kon krijgen, was met eye mount achter, ipv fork...
maar goed, lekker belangrijk allemaal, de SS is imho niet goed genoeg...
Posted: Fri Feb 03, 2006 5:52 pm
by Gaskleppie
idd, slappe meuk!
Posted: Sat Feb 04, 2006 8:38 am
by creez
Zwiebert vooral een hoop , voelt opzich best solide aan , maar bochtje links recht links dan heb je niet echt controle meer, maarja dat kan ook aan me iets hogere eisen liggen.
Posted: Mon Feb 13, 2006 10:23 am
by creez
Heeft iemand de standaard ITR waardes?
Posted: Mon Feb 13, 2006 10:27 am
by baRt
nops, ben al aan het zoeken geweest, maar vind alles over hoe geweldig het allemaal is, maar niet hoeveel het oem PRECIES is...
Posted: Mon Feb 13, 2006 2:18 pm
by creez
ook niet in de manual zie ik net..
Posted: Mon Feb 13, 2006 10:33 pm
by Gaskleppie
Volgens mij nagenoeg net zo zwaar als de dress up set van Tein.
Posted: Wed Feb 15, 2006 9:08 pm
by LUCITR
Heb zelf de schroefset van D2 Hoogte en Hardheid
En idd voor lekker hard en achter wat zachter anders krijg je zo'n spring bak
De banden scheeld ook een hoop heb zelf 17'' toyo's
Vroeg wat de druk moest wezen aan zo'n knakker van toyo
Moest een mail sturen met de spec's van de ITR, het gewicht op de vooras en de achteras en wat ik er mee deed
Kreeg later mail terug voor 2.6 achter 1.9 (ja keek ik ook van)
Wat een verschil !!!!
Zelf doe ik er meestal 2.5 in dus scheelde nogal
Posted: Thu Feb 16, 2006 4:43 pm
by creez
Ja oke, maar dit is compeseren, wat we graag zien is een neutrale bak zonder teveel te hoeven compenseren. Als de basis goed is kan de rest alleen maar beter worden. De veersterktes zijn een grote factor hierin, dus kommop met die standaard waardes!
Posted: Thu Feb 16, 2006 5:29 pm
by wilco
De standaard waardes kan ik je niet geven :wink: , maar als ik bijv. deze set aanschaf
http://www.buddyclub.us/buddyclub/rsd/rsd.html
,
http://www.buddyclub.us/buddyclub/rsd/rsdamlup_s.html
Integra DC2 Front 12K/H200 ,Rear 8K/H200 94-01 * w/o Pillow Ball Mount
Verziek je dan echt je standaard onderstel?En zijn deze waardes die buudy club aan geeft veelt te sterk of...??
Posted: Thu Feb 16, 2006 7:15 pm
by ITR1689
Ah, nou wordt het technisch. Ik kan wel een antwoord op geven.
Standaard JDM 98 ITR (EuroITR is hetzelfde neem ik aan):
Voor: veersterkte: 4,5 kg/mm. Schokdemper bound/rebound: 231/142 kg bij 0,3 m/sec.
Achter: veersterkte: 2,5 - 4,4 kg/mm (progressief). Schokdemper bound/rebound: 100/59 kg bij 0,3m/sec.
Posted: Thu Feb 16, 2006 8:09 pm
by Gaskleppie
Dus id die buddyclub set meer dan 2 keer zo hard als standaard!
120kilo veren zijn op straat heeel hard en springerig kan ik zeggen.
Race auto waarden....
Posted: Fri Feb 17, 2006 9:05 am
by baRt
krijg je wat ik in de CRX had... leuk voor strak asfalt met goede bochten, maar in het westland durfde ik bijna niet te rijden (damn wat zijn jullie wegen slecht tov braboland

)
maar 4,5 / 2,5 is wel VEEL minder dan ik had verwacht eigenlijk, vooral achter... de Flex set heeft wat? 9/5 oid? das dus dubbele kg/mm^2...
En dat bevalt op de Civic in ieder geval goed...
Posted: Fri Feb 17, 2006 12:59 pm
by creez
9/5 voor een civic uit 96, 9/4 voor een dc2 , flex waarden
Posted: Fri Feb 17, 2006 1:02 pm
by baRt
koel... dus iets slappere veren regelen zeg maar

Posted: Fri Feb 17, 2006 1:06 pm
by creez
btw SS is voor de itr 8/4 niet echt heel anders zegmaar, denk dat het verschil vooral in de daadwerkelijke dempers zit.
Posted: Fri Feb 17, 2006 5:18 pm
by Gaskleppie
idd, een lineaire veer van 45 kilo voor en een progresieve veer die begint bij 25 kilo en eindigd bij 44kilo is niet veel.
Vandaar ook dat de stabies en dempers wel harder gekozen zijn.
Resultaat: redelijk normaal te berijden op rechte lijn op straat, maar wel lekker stevig in bochten.
En door dat progressieve achter kan hij lekker flexen achter.
Posted: Fri Feb 17, 2006 5:26 pm
by creez
10kg/7kg klinken wel als goede waardes niet waar frank ?
Posted: Fri Feb 17, 2006 6:23 pm
by Gaskleppie
Je moet de verhouding een beetje in de gaten houden.
Bij een ITR kan je bijna naar een 50/50 verhouding! Hoe zachter je de achterkant maakt, hoe meer kans er is dat hij onderstuurd wordt.
De ITR is in een zeer hard genomen bocht (achterveer die belast wordt is knap ingedrukt) bijna 50/50 qua verdeling! Dat zie je niet vaak bij voorwiel aandrijvers! Maar daardoor blijft hij wel lekker met de achterkant meewerken om zo neutraal mogenlijk door de bocht te gaan.
Maak je de voorkant te hard ivm da achterkant blijft er te veel gewicht op de voorkant staan en gaat die ondersturen.
100kilo/ 70 kilo is een redelijke verhouding voor op straat maar op het circuit zou hij nog meer richting 50/50 gaan.