Mijn Motorisch project
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ja, achteraf hebben we ook opgezocht hoe dat zit met die lagerschalen. Het dikke boek hebben wij natuurlijk ook liggen.
Maar als je er van uit gaat dat de boven en onderschaal hetzelfde zijn ga je er niet naar zoeken he?
Ken jij het hele boek uit je hoofd dan? Ik niet in ieder geval!
Alleen bij de ITR combineren ze schaalmaten. En ik ken geen andere auto die het ook doet. Zelfs bij dyna-track (motor revisie bedrijf) hadden ze er nog nooit van gehoord.
Maargoed, vanavond weet ik meer over de staat van de rest.....
Maar als je er van uit gaat dat de boven en onderschaal hetzelfde zijn ga je er niet naar zoeken he?
Ken jij het hele boek uit je hoofd dan? Ik niet in ieder geval!
Alleen bij de ITR combineren ze schaalmaten. En ik ken geen andere auto die het ook doet. Zelfs bij dyna-track (motor revisie bedrijf) hadden ze er nog nooit van gehoord.
Maargoed, vanavond weet ik meer over de staat van de rest.....
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
nou, na een avondje sleutelen is de kop er weer af.
Het valt gelukkig mee!
wel 10 van de 16 kleppen krom. (8X uitlaat en 2X inlaat) waarom de uitlaat kleppen allemaal krom zijn en maar een paar inlaatkleppen krom zijn snap ik ook niet. Normaal gaan de inlaatkleppen verder open en zijn een stuk groter. Des te meer kans dat die het ergste geraakt worden, maar schijnbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit!
De zuigers hebben alleen een afdruk van de kleppen, maar kapot zijn ze niet. Ook de kop en cilinderwanden zijn niet geraakt. op de foto's zie je de klepafdruk in de klep staan.
Robert Jan heeft nog 8 2e hands uitlaat kleppen liggen en ook had hij nog een paar Inlaatkleppen liggen waar we de beste uit kunnn kiezen. Dus morgen opnieuw kleppen inslijten, klepveren plaatsen en kop monteren. Als het allemaal in 1 dag lukt rij ik aan het eind van de middag weer.

Het valt gelukkig mee!
wel 10 van de 16 kleppen krom. (8X uitlaat en 2X inlaat) waarom de uitlaat kleppen allemaal krom zijn en maar een paar inlaatkleppen krom zijn snap ik ook niet. Normaal gaan de inlaatkleppen verder open en zijn een stuk groter. Des te meer kans dat die het ergste geraakt worden, maar schijnbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit!
De zuigers hebben alleen een afdruk van de kleppen, maar kapot zijn ze niet. Ook de kop en cilinderwanden zijn niet geraakt. op de foto's zie je de klepafdruk in de klep staan.
Robert Jan heeft nog 8 2e hands uitlaat kleppen liggen en ook had hij nog een paar Inlaatkleppen liggen waar we de beste uit kunnn kiezen. Dus morgen opnieuw kleppen inslijten, klepveren plaatsen en kop monteren. Als het allemaal in 1 dag lukt rij ik aan het eind van de middag weer.



- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
nou, even de armen uit de mouwen gestoken en in 1 dag nieuwe kleppen geplaatst.
Aan het eind van de middag reed hij weer!!
Alleen stationair wilde hij niet meer lopen. Ik denk dat ik de kleppen afstelling even moet nazien. Het lijkt erop dat de kleppen nog niet helemaal lekker in de zittingen zaten tijdens stellen. Dat doen we woensdag even en dan rijden maar. Deze keer heb ik weer een stuk gereden en dit keer kwam ik verder dan 10 km. De riem hebben we nu een stukje strakker gezet en het ziet er naar uit dat het nu wel goed moet gaan.
Zo op het eerste gezicht lijkt hij zonder afstelling en met 10graden verlate ontsteking al harder te trekken onder deellast. Dat gaat dus de goede kant uit!
Ik ben weer blij!
Nu de kandelaar nog......
Aan het eind van de middag reed hij weer!!
Alleen stationair wilde hij niet meer lopen. Ik denk dat ik de kleppen afstelling even moet nazien. Het lijkt erop dat de kleppen nog niet helemaal lekker in de zittingen zaten tijdens stellen. Dat doen we woensdag even en dan rijden maar. Deze keer heb ik weer een stuk gereden en dit keer kwam ik verder dan 10 km. De riem hebben we nu een stukje strakker gezet en het ziet er naar uit dat het nu wel goed moet gaan.
Zo op het eerste gezicht lijkt hij zonder afstelling en met 10graden verlate ontsteking al harder te trekken onder deellast. Dat gaat dus de goede kant uit!
Ik ben weer blij!
Nu de kandelaar nog......
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
ja hoor!
Als zoiets kapot draaid gaat het ook mis bij lagere toeren. Dus langzaam gaan rijden omdat het mischien kapot kan gaan heeft weinig zin, ook bij lage toeren kan alles onherstelbaar kapot gaan.
Gelukkig zijn er mensen die nog veel gekkere dingen doen die wel goed gaan.
Ik heb even Eimert gebeld om nog het een of ander door te nemen over dit probleem. Zelf gebruikt hij deze nokken, klepveren en schotels al jaren en dit soort problemen heeft hij de laatste jaren niet meer gehad. Zelfs niet bij 10.000rpm. Hij zet de riem idd wel een stuk strakker dan normaal.
De vervang interval gaat natuurlijk wel omlaag. Dus na ongeveer 40000km gaat er een nieuwe riem op.
Ik ga gewoon knallen de 2e augustus!
Als zoiets kapot draaid gaat het ook mis bij lagere toeren. Dus langzaam gaan rijden omdat het mischien kapot kan gaan heeft weinig zin, ook bij lage toeren kan alles onherstelbaar kapot gaan.
Gelukkig zijn er mensen die nog veel gekkere dingen doen die wel goed gaan.
Ik heb even Eimert gebeld om nog het een of ander door te nemen over dit probleem. Zelf gebruikt hij deze nokken, klepveren en schotels al jaren en dit soort problemen heeft hij de laatste jaren niet meer gehad. Zelfs niet bij 10.000rpm. Hij zet de riem idd wel een stuk strakker dan normaal.
De vervang interval gaat natuurlijk wel omlaag. Dus na ongeveer 40000km gaat er een nieuwe riem op.
Ik ga gewoon knallen de 2e augustus!
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
btw,
Ik heb vanavond de kleppen gesteld en alles even nagelopen.
Daarna ben ik lekker gaan rijden. Op het eerste gevoel gaat het helemaal goed!
Doordat de ontsteking nog heel laat staat (10 graden later over de gehele toerenlijn) kan er nog veel meer uitkomen. Maar toch (op sommige toerentallen) voel je af en toe dat de timing aardig klopt en dan trekt hij er met deels gas al knap hard aan.
Op andere momenten voel je dat de ontsteking nog helemaal kut staat, of hij schijtrijk staat, en dan loopt hij nog niet lekker door. Dit vraagt om tuning!
Ik ga dus al vrij snel de bank op om de ecu helemaal af te laten stellen. Dan kunnen we echt zien hoe hij het doet.
Tot nu toe: TOPPIE!!
wordt vervolgd.
Ik heb vanavond de kleppen gesteld en alles even nagelopen.
Daarna ben ik lekker gaan rijden. Op het eerste gevoel gaat het helemaal goed!
Doordat de ontsteking nog heel laat staat (10 graden later over de gehele toerenlijn) kan er nog veel meer uitkomen. Maar toch (op sommige toerentallen) voel je af en toe dat de timing aardig klopt en dan trekt hij er met deels gas al knap hard aan.
Op andere momenten voel je dat de ontsteking nog helemaal kut staat, of hij schijtrijk staat, en dan loopt hij nog niet lekker door. Dit vraagt om tuning!
Ik ga dus al vrij snel de bank op om de ecu helemaal af te laten stellen. Dan kunnen we echt zien hoe hij het doet.
Tot nu toe: TOPPIE!!
wordt vervolgd.
gaskleppie wrote:weet je wat dat kost hier in nederland?
en BTW, zo heel veel winst haal je daar ook niet mee hoor. Met grotere gasklephuizen en inlaatspruitstukken haal je bijna hetzelfde.
Maar wel een kicke geluid!
das waar... maar toch, als je flink n/a bezig bent hoort dat er ook eigenlijk bij! en je bent wel origineel, je ziet het niet vaak...
geluid is idd. om van te kwijle 8)
gaskleppie wrote:weet je wat dat kost hier in nederland?
en BTW, zo heel veel winst haal je daar ook niet mee hoor. Met grotere gasklephuizen en inlaatspruitstukken haal je bijna hetzelfde.
Maar wel een kicke geluid!
Max. 10 pk dacht ik en dat voor die centen...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007