Mijn Motorisch project

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Nyther

Post by Nyther »

Maar mijn god dit moet toch serieus wat geld kosten!

knappe prestatie hoor frank, dat je toch blijft doorgaan!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ja, achteraf hebben we ook opgezocht hoe dat zit met die lagerschalen. Het dikke boek hebben wij natuurlijk ook liggen.
Maar als je er van uit gaat dat de boven en onderschaal hetzelfde zijn ga je er niet naar zoeken he?
Ken jij het hele boek uit je hoofd dan? Ik niet in ieder geval!
Alleen bij de ITR combineren ze schaalmaten. En ik ken geen andere auto die het ook doet. Zelfs bij dyna-track (motor revisie bedrijf) hadden ze er nog nooit van gehoord.

Maargoed, vanavond weet ik meer over de staat van de rest.....
Tom

Post by Tom »

Succes hiermee... Hopen dat het nu wel goed gaat!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

nou, na een avondje sleutelen is de kop er weer af.
Het valt gelukkig mee!
wel 10 van de 16 kleppen krom. (8X uitlaat en 2X inlaat) waarom de uitlaat kleppen allemaal krom zijn en maar een paar inlaatkleppen krom zijn snap ik ook niet. Normaal gaan de inlaatkleppen verder open en zijn een stuk groter. Des te meer kans dat die het ergste geraakt worden, maar schijnbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit!

De zuigers hebben alleen een afdruk van de kleppen, maar kapot zijn ze niet. Ook de kop en cilinderwanden zijn niet geraakt. op de foto's zie je de klepafdruk in de klep staan.

Robert Jan heeft nog 8 2e hands uitlaat kleppen liggen en ook had hij nog een paar Inlaatkleppen liggen waar we de beste uit kunnn kiezen. Dus morgen opnieuw kleppen inslijten, klepveren plaatsen en kop monteren. Als het allemaal in 1 dag lukt rij ik aan het eind van de middag weer.

Image

Image

Image
IvoG

Post by IvoG »

Frank, heb je je staatslot al gekocht? Volgens mij moet je dat maar doen, want zoveel geluk heb ik maar zelden bij elkaar gezien! :shock: 8) :wink:
IvoG

Post by IvoG »

gaskleppie wrote:op de foto's zie je de klepafdruk in de klep staan.

De klepafdruk in de zuigerkop bedoel je toch (foto 1)? :-?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

eeeh, ja, in de zuiger. Sorry.......
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

nou, even de armen uit de mouwen gestoken en in 1 dag nieuwe kleppen geplaatst.
Aan het eind van de middag reed hij weer!!
Alleen stationair wilde hij niet meer lopen. Ik denk dat ik de kleppen afstelling even moet nazien. Het lijkt erop dat de kleppen nog niet helemaal lekker in de zittingen zaten tijdens stellen. Dat doen we woensdag even en dan rijden maar. Deze keer heb ik weer een stuk gereden en dit keer kwam ik verder dan 10 km. De riem hebben we nu een stukje strakker gezet en het ziet er naar uit dat het nu wel goed moet gaan.
Zo op het eerste gezicht lijkt hij zonder afstelling en met 10graden verlate ontsteking al harder te trekken onder deellast. Dat gaat dus de goede kant uit!

Ik ben weer blij!

Nu de kandelaar nog......
ITR1689

Post by ITR1689 »

Wat ik me afvraag is als ie straks klaar is, heb je dan genoeg vertrouwen erin om echt voluit te gaan? Bijv. op het circuit?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

ja hoor!
Als zoiets kapot draaid gaat het ook mis bij lagere toeren. Dus langzaam gaan rijden omdat het mischien kapot kan gaan heeft weinig zin, ook bij lage toeren kan alles onherstelbaar kapot gaan.
Gelukkig zijn er mensen die nog veel gekkere dingen doen die wel goed gaan.
Ik heb even Eimert gebeld om nog het een of ander door te nemen over dit probleem. Zelf gebruikt hij deze nokken, klepveren en schotels al jaren en dit soort problemen heeft hij de laatste jaren niet meer gehad. Zelfs niet bij 10.000rpm. Hij zet de riem idd wel een stuk strakker dan normaal.

De vervang interval gaat natuurlijk wel omlaag. Dus na ongeveer 40000km gaat er een nieuwe riem op.

Ik ga gewoon knallen de 2e augustus!
Nyther

Post by Nyther »

en wanneer komt zoiets erin frank:

Image

:D
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

weet je wat dat kost hier in nederland?

en BTW, zo heel veel winst haal je daar ook niet mee hoor. Met grotere gasklephuizen en inlaatspruitstukken haal je bijna hetzelfde.

Maar wel een kicke geluid!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

btw,
Ik heb vanavond de kleppen gesteld en alles even nagelopen.
Daarna ben ik lekker gaan rijden. Op het eerste gevoel gaat het helemaal goed!
Doordat de ontsteking nog heel laat staat (10 graden later over de gehele toerenlijn) kan er nog veel meer uitkomen. Maar toch (op sommige toerentallen) voel je af en toe dat de timing aardig klopt en dan trekt hij er met deels gas al knap hard aan.
Op andere momenten voel je dat de ontsteking nog helemaal kut staat, of hij schijtrijk staat, en dan loopt hij nog niet lekker door. Dit vraagt om tuning!
Ik ga dus al vrij snel de bank op om de ecu helemaal af te laten stellen. Dan kunnen we echt zien hoe hij het doet.

Tot nu toe: TOPPIE!!

wordt vervolgd.
IvoG

Post by IvoG »

Wanneer op de bank? Laat me even weten, bel me desnoods...
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

ik heb je nummer niet......
IvoG

Post by IvoG »

Had ik je toegestuurd op 18 maart, net nog maar een keer gedaan!
Nyther

Post by Nyther »

gaskleppie wrote:weet je wat dat kost hier in nederland?

en BTW, zo heel veel winst haal je daar ook niet mee hoor. Met grotere gasklephuizen en inlaatspruitstukken haal je bijna hetzelfde.

das waar... maar toch, als je flink n/a bezig bent hoort dat er ook eigenlijk bij! en je bent wel origineel, je ziet het niet vaak...

geluid is idd. om van te kwijle 8)
Jelte,89

Post by Jelte,89 »

Maar nu ben je N/A tune bezig maar van dit alles krijg je toch ook een lager koppel of niet?

en een ITR had al niet zo bijzonder veel koppel!?
HONDA

Post by HONDA »

gaskleppie wrote:weet je wat dat kost hier in nederland?

Max. 10 pk dacht ik en dat voor die centen...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Nyther

Post by Nyther »

Jelte,89 wrote:Maar nu ben je N/A tune bezig maar van dit alles krijg je toch ook een lager koppel of niet?

en een ITR had al niet zo bijzonder veel koppel!?

volgens mij krijgg je juist meer hoor!
Locked