Update van wat er gaande is met de itr

Ik wou de Teins even demonteren, schoonmaken en ze binnen bewaren tijdens de winter (Naast een kachel zelfs..) Dus zo gezegd zo gedaan!


Tijdens demonteren zag ik dat de ''tectiel/bodyshoot'' los liet op sommige plekken, nadere inspectie besloten net als bij de CRX het complete onderstel eronder weg te halen en de wielkasten/bodem/onderstel delen opnieuw te behandelen en te coaten. Ik erger me aan roestige dingen, of als het gewoon niet netjes en fris is.
Dus uitlaat lijn, complete onderstel, benzine tank + vulhals alles eronder weg inmiddels achter.
Na uren inlezen en zoeken heb ik een paar middelen uitgekozen als strijdplan, tot nu toe bevallen ze uitstekend! Zie dit voorbeeld wat de Ranex Rustbuster (roestomvormer) doet. Er blijft niks van over
Een foto van hoe het begon, mij niet fris genoeg dus vandaar dat ik eraan begon.

De tectiel verwijderd en suprise!!

Ranex power! Be gone pest!

Dit borstel ik weer kaal, en smeer 't opnieuw is wanneer nodig. Als dat niet nodig is werk ik het af met Owatrol anti roest primer, eindcoaten en tevens beschermer Brantho Korrux aantal lagen. Dit laatste proces komt nog.
Hoe de tank eronder weg kwam (Helaas heeft honda ook bij de ITR bespaard op anti roest coating aan de bovenzijde tank plus de carroserie boven de tank. Dit kan ik nu mooi meepakken):


Na borstelen en insmeren Ranex


1e laag Owatrol anti roest primer, het lijkt alweer wat! Omdat het fris metaal is op sommige plekken ga ik hier nog een extra laag primer op doen.

Tevens heb ik beide kanten dorpels volgespoten met spuitslang, Rx5 en Rx7 per kant. Erg goed spul, tectiel ML is absolute rommel!!
Binnenkort meer foto's van het behandel werk!
Omdat de auto van rhd naar lhd koplampen moet, en ik erg fan ben van mooie verlichting op een auto.. Heb ik besloten een projector swap te doen. De TSX (Accord 2006) OEM Xenon projectoren zijn inmiddels onderweg, hierop komen nog weer andere glazen voor een nog mooier beeld, met blauwere gloed op de lijn.
Je krijgt dan dit idee qua lichtbeeld, naast erg goede en mooie weg verlichting zit het er rijdend ook gaaf uit met die gloed


Extra donor koplampen zijn in ieder geval al wel binnen.

Verder nog veel dingen die moeten gebeuren;
Koelvloeistof / Remvloeistof / Koppelingvloeistof / Versnellingsbak olie verversen (Wil alles fris hebben

)
De OEM Optionele Sideskirts, de valences en 3 punts veerpootbrug laten spuiten
Remklauwen + Nieuwe tegiwa brakestopper spuiten
Alles netjes maken onder de auto!
etc. etc.
Dus veel te posten nog komende maanden, mijn doel te rijden is de IHM Meeting in April. We zullen zien of ik dat red naast mijn drukke eindfase van de studie.
Soon more (De eindfase dat alles fris is en opbouwen, vind ik altijd het mooiste

)