Toyo R1R

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Katana

Post by Katana »

Rikky wrote:Ik heb zitten denken over de Bridgestone Potenza RE-11

Hoe denken wij hier over, kwa wang enzovoort??

He, he, daar begon het topic mee.

Zo te horen nog niemand ervaring ermee.

Ik heb er in Engeland ook nog niemand er over gehoord.

Dus .. ga je ze proberen?
Rikky

Post by Rikky »

mischien wel, ik kan mischien een mooie deal maken voor de R1R. Als dit niet door gaat ga ik voor de RE-11 ;)
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
LCR

Post by LCR »

Ik heb eigenlijk ook overwogen om deze te halen....maar de prijs was huge en ik weet niet hoeveel belasting ik extra moest neertikken..
Ik ben al bang geworden van al die taxes die ik betaald heb de laatste tijd. Altijd een verrassing!!!
Maar het blijft een geile band!
Rikky

Post by Rikky »

ja inderdaad dat is het enigste dat me tegen houd tot nu toe. Ik heb zoiezo nog nooit iets uit het buitenland gekocht.....
mr. X

Post by mr. X »

Als mijn A048's op zijn die onder de Integra zitten wil ik een setje Potenza RE11 of Direzza Sport Z1 Star Spec.
Op de DC2 velgen die nu onder de EJ9 hangen (en op de nieuwe aanwinst komen) moet na de wintersport ook een nieuw setje rubber om.

Zoals je kan zien op TireRack zijn de reviews bijna identiek hoewel de Direzza bijna 6.5 keer zoveel test reacties heeft. Je zou dan kunnen aannemen dat het door een breder publiek getest is en het lastiger is een hoge score te realiseren en het dus een betere band is.

Verder heb ik er geen enkel probleem mee iets in het buitenland te bestellen hoewel ik het ook niet dagelijks doe.
Tell you what, als jij de RE11 besteld, pak ik de Direzza Sport Z1 Star Spec. Als we ze rond dezelfde tijd bestellen kunnen we ze eventueel een keer uitwisselen en proberen onder onze eigen auto. Moet ik eigenlijk wel even een setje 16" velgen scoren anders is het nog niet eerlijk vergelijken...

Als de ene beduidend beter is dan de andere kan ik die bestellen voor de Integra en rij ik die andere ook gewoon kort hehe. Lijkt mij een prima idee.

*edit
Ik bekeek even de prijzen en als we uit gaan van 205/55-16 betaal je voor de RE11 $ 145,- en voor de Direzza $ 105,-
Das best een verschil!
$ 580,- (€ 430,-) om de auto op alle vier de hoeken van RE11 te voorzien en
$ 420,- (€ 310,-) voor de Direzza
Dan nog even bekijken wat verzenden kost.
mr. X

Post by mr. X »

Had dit topic niet gezien en heb het niet gevolgd. Om nog even een laatste aanvulling te geven:

Ik heb zowel met mijn eerste Integra op zowel de RE050 als de RE050A gereden. Ik vond ze redelijk slijtvast, zelfs met een stevige rechtervoet en grote bicepsen :D .

Op de EP3 heb ik ook de RE040 gehad en die waren beduidend minder in zowel het natte als op het droge.

De Z4 laten we even buiten deze vergelijking.

Onder de EG5 en de EJ9 heb ik de 15" OEM velgen gehad met Potenza RE010 banden (195/55-15). Die zijn ook best lekker. Geven een goed gevoel en plakken goed. Helaas is dat setje echt op.

Onder mijn nieuwe Integra had ik bij aanschaf 17" PZero Nero banden (204/45-17 als ik me niet vergis). Dat stuurde erg strak en daar heb ik +- 1100 km op gereden. Het grootste gedeelte tijdens de terugrit vanuit Zwitserland en de rest hier wat in de buurt. Op hoge snelheden (autobahn ftmfw) voelen ze goed stabiel. Prima band maar heb er niet écht mee op de limiet gereden in bochten. Die velgen gingen er namelijk zo snel mogelijk onderuit, zware krengen!

Zoals sommige van jullie weten heb ik toen een (gebruikt) setje A048's op de kop kunnen tikken en die liggen nu om de 15" OEM velgen. Dat stuurt voelbaar minder strak in (205/55-15) dan de PZero Nero met een plattere band, maar die kleven echt bizar. Ze gaan dus een klein beetje hangen, maar als ze hangen plakken ze goed en laten ze niet los hehe. Dat is niet te vergelijken met de RE040/RE050/RE050A of PZero Nero. Ja, ze maken een afrolgeluid maar irritant is het zeker niet. Ik vind het heeerlijk en de grootste 'herrie' maken de banden met een constante snelheid van 50km/h. Sommige mensen willen dan nog wel eens kijken wat er aan komt rijden :lol:. Heb het zelf nog nooit gehoord van buiten de auto. Tijdens snelwegritjes (120 en daarboven) totaal geen last van.
Laatst nog 500 km getuft op die banden en het irriteerde mij totaal niet. Ook op zeer hoge snelheden geven de banden een goed, vertrouwd gevoel.

Om nog een broodje aap uit de wereld te helpen; zelfs op nat wegdek presteren deze banden redelijk en zijn best voorspelbaar. Het zijn natuurlijk geen slecht weer banden, ze zullen vast niet zoveel water afvoeren als een van de bovenstaande banden en riskant worden bij aquaplanning maar hoe jij ze wil gaan gebruiken Rik, is het een prima band. Daar hoef je niet bang voor te zijn.
Het zit namelijk zo, ze leveren bij koude temperaturen nog altijd grip en zijn nog altijd voorspelbaar maar het duurt langer voor ze op temperatuur zijn en je de normale griplevels hebt. Als je hier rekening mee houdt, en niet als een olifant met koude banden en koud weer een bocht in jaagt met 150 km/h, is er geen man over boord.

Als je twijfels hebt over het geluid moet je maar een keer langskomen. Dan rijden we een stukje. Liefst wel als het droog is, dan wil ik je reactie wel eens zien in een bocht. Het duurde namelijk even voor ik de banden precies wist te gebruiken. Ze behoeven een andere aanpak dan bijvoorbeeld een 'normale' band vind ik.
Rikky

Post by Rikky »

Maarten,

Bedankt voor je duidelijke uitleg :D En dit zet mij aan het denken.

Al moet ik nou wel eerlijk zeggen dat ik precies net 5 min terug een set R1R banden 205/45/16 heb kunnen regelen voor 145,- incl btw en opleggen.

Dus ik ga nu voor de R1R banden en zodra ik nieuwe banden nodig heb zal ik dit allemaal zeker in mij opnemen.

Thanks in iedergeval voor de duidelijke uitleg en je duidelijk verhaal :wink:

Groetjes,
Arno

Post by Arno »

ITR897 wrote:Ben dus zelf uiterst tevreden over mijn P Zero Nero's op mijn ITR.
Maatje 205/45-16 en ze kwamen nog geen 100 euro per stuk.

Goed om te horen 8) Ga zelf voor deze band.
mr. X

Post by mr. X »

€ 145,- per band neem ik aan?

Ik vind het profiel niet zo mooi van de R1R om eerlijk te zijn maar alsnog ben ik erg benieuwd hoe hij bevalt. Uiteindelijk zeg ik altijd form follows function. Dus: " 't boeit nie hoe 't eruit ziet, als 't ma hoekt" :lol:.

Iedereen heeft altijd wel een mening over banden. Eigenlijk zou ik het liefste een paar setjes aanschaffen in dezelfde maat en ze zelf testen onder mijn auto om de verhalen eens de wereld uit te werken. Zou mooi zijn om dit te combineren met een dagje circuit in een gecontroleerde omgeving.
Met een paar man van het forum een circuit afhuren, een paar setjes velgen klaar hebben staan met bijvoorbeeld: A048, R888, RE11, Direzza Sport Z1 Star Spec, Ecsta V710, R1R, Pilot Sport Cup, RE050A en eventueel andere en dan een paar uur lang banden wisselen en kijken wat de ervaringen zijn.
In je eentje is zoiets niet te doen qua kosten, met een groep valt dit opeens best mee.
Banden zijn het enige punt van contact wat zowel het vermogen op de weg over moet brengen als de auto de hoek om moet duwen. De enige manier om zoiets te testen is om in dezelfde weersomstandigheden, op hetzelfde circuit, met dezelfde auto en met dezelfde velgen zoiets te testen.

OEM 15" velgen zijn ook niet zo duur meer dus ik zie hier wel iets in. Maargoed, zie maar eens 10 man zo gek te krijgen.
In principe kan iedereen meedoen die dezelfde maat velg gebruikt. Dus zelfs met een 5 lug swap onder een EG zou je mee kunnen doen en hoe meer man hoe goedkoper het wordt. Als je uit gaat van 8 setjes velgen met banden á +- € 1000,- per set (Inc. aanschaf velg) = € 8000,- euro inleg. Gedeeld door 10 man is € 800,-. Daar komen nog circuit kosten bij. Aan het eind van de dag verloot je de velgen naar aanleiding van interesse ofzo. Lijkt me heel leuk!
Rikky

Post by Rikky »

145,- totaal :D

Hellaas per stuk

Dat is inderdaad niet verkeerd om een keer te doen... Maar dan moet je inderdaad maar eens zoveel man zo gek krijgen met dezelfde maat wielen.... :roll:

Edit: ik vind het profiel echt sexy maar inderdaad form follows function.

" 't boeit nie hoe 't eruit ziet, als 't ma hoekt"

Whaha :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Is de RE-01R nieuw?
Die kom ik zojuist tegen.

Ziet er lekker uit!
Rikky

Post by Rikky »

mr. X wrote:Is de RE-01R nieuw?
Die kom ik zojuist tegen.

Ziet er lekker uit!

Ik ken hem wel, maar weet niet wat hij kost en hoe nieuw hij is...
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

mmm, ik heb toch gewoon een setje RE050 xl 205-40-17 gekocht voor de ITR...
Voor het ruigere werk heb ik een andere set!
225 16" voor R888
205 15" achter R888
:shock: 8) :lol:
Dimer

Post by Dimer »

Rikky wrote:145,- totaal :D

Hellaas per stuk

Jullie hebben het maar goed met die 15 en 16 inch velgen..

Ik huil nu al van binnen als ik denk aan nieuwe banden...
Rikky

Post by Rikky »

nice, ik ga voor de R1R 205/45/16. Kan ze krijgen voor de mooie prijs... 40 is wel lekker plat trouwens...
Rikky

Post by Rikky »

sorry voor de dubbel post maar met me telefoon editen werkt niet... @dimer haha jou band is gewoon breder dan mij maat schoenen :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Gaskleppie wrote:mmm, ik heb toch gewoon een setje RE050 xl 205-40-17 gekocht voor de ITR...
Voor het ruigere werk heb ik een andere set!
225 16" voor R888
205 15" achter R888
:shock: 8) :lol:

De RE050 is ook een ijzersterke band om op te tuffen! Helemaal niks mis mee maar omdat ik de auto alleen met écht mooi weer wil gebruiken wil ik wat (die-)harders hebben zoals de RE55S die ik net vond. Dát ziet er ook gaaf uit zeg!

Image
Blijkbaar een zeeer goede band.

Zo lastig om te kiezen!
Ik heb een lijstje met serieus gegadigden maar de normale bandenboer kon hier niet aan komen :lol: (niet de A048, R888, RE11, Direzza Sport etc)

Naast de band, is ook de banden maat een belangrijk punt.
Voor de Integra, waar ik niks aan de gewichtsverdeling wil veranderen, verwacht ik dat de standaard maat (of daar dicht in de buurt) het best zal zijn.

Voor een auto zonder interieur achter ligt dat anders.

Kan je uitleggen waarom je voor achter 15" gekozen en hoe je de breedte voor gekozen hebt, F?
Dimer

Post by Dimer »

Van een FWD begrijp ik het wel dat de voorste groter en breder is, maar nu viel het me op dat dit bij de HSV ook zo is.

Wat is hier de logica achter?

Image
mr. X

Post by mr. X »

Turn in grip.

Uuh, voor de breedte. Waarom ze groter zijn heb ik geen idee van. Misschien dat de gewenste bandenmaat er niet was :D
Dimer

Post by Dimer »

Of omdat de remmen er anders niet in pasten?
Locked