Had dit topic niet gezien en heb het niet gevolgd. Om nog even een laatste aanvulling te geven:
Ik heb zowel met mijn eerste Integra op zowel de RE050 als de RE050A gereden. Ik vond ze redelijk slijtvast, zelfs met een stevige rechtervoet en grote bicepsen

.
Op de EP3 heb ik ook de RE040 gehad en die waren beduidend minder in zowel het natte als op het droge.
De Z4 laten we even buiten deze vergelijking.
Onder de EG5 en de EJ9 heb ik de 15" OEM velgen gehad met Potenza RE010 banden (195/55-15). Die zijn ook best lekker. Geven een goed gevoel en plakken goed. Helaas is dat setje echt op.
Onder mijn nieuwe Integra had ik bij aanschaf 17" PZero Nero banden (204/45-17 als ik me niet vergis). Dat stuurde erg strak en daar heb ik +- 1100 km op gereden. Het grootste gedeelte tijdens de terugrit vanuit Zwitserland en de rest hier wat in de buurt. Op hoge snelheden (autobahn ftmfw) voelen ze goed stabiel. Prima band maar heb er niet écht mee op de limiet gereden in bochten. Die velgen gingen er namelijk zo snel mogelijk onderuit, zware krengen!
Zoals sommige van jullie weten heb ik toen een (gebruikt) setje A048's op de kop kunnen tikken en die liggen nu om de 15" OEM velgen. Dat stuurt voelbaar minder strak in (205/55-15) dan de PZero Nero met een plattere band, maar die kleven echt bizar. Ze gaan dus een klein beetje hangen, maar als ze hangen plakken ze goed en laten ze niet los hehe. Dat is niet te vergelijken met de RE040/RE050/RE050A of PZero Nero. Ja, ze maken een afrolgeluid maar irritant is het zeker niet. Ik vind het heeerlijk en de grootste 'herrie' maken de banden met een constante snelheid van 50km/h. Sommige mensen willen dan nog wel eens kijken wat er aan komt rijden :lol:. Heb het zelf nog nooit gehoord van buiten de auto. Tijdens snelwegritjes (120 en daarboven) totaal geen last van.
Laatst nog 500 km getuft op die banden en het irriteerde mij totaal niet. Ook op zeer hoge snelheden geven de banden een goed, vertrouwd gevoel.
Om nog een broodje aap uit de wereld te helpen; zelfs op nat wegdek presteren deze banden redelijk en zijn best voorspelbaar. Het zijn natuurlijk geen slecht weer banden, ze zullen vast niet zoveel water afvoeren als een van de bovenstaande banden en riskant worden bij aquaplanning maar hoe jij ze wil gaan gebruiken Rik, is het een prima band. Daar hoef je niet bang voor te zijn.
Het zit namelijk zo, ze leveren bij koude temperaturen nog altijd grip en zijn nog altijd voorspelbaar maar het duurt langer voor ze op temperatuur zijn en je de normale griplevels hebt. Als je hier rekening mee houdt, en niet als een olifant met koude banden en koud weer een bocht in jaagt met 150 km/h, is er geen man over boord.
Als je twijfels hebt over het geluid moet je maar een keer langskomen. Dan rijden we een stukje. Liefst wel als het droog is, dan wil ik je reactie wel eens zien in een bocht. Het duurde namelijk even voor ik de banden precies wist te gebruiken. Ze behoeven een andere aanpak dan bijvoorbeeld een 'normale' band vind ik.