Rekening rijden berekening?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:Als het zover is zullen we zien, ik heb al een idee hoe ik het ga doen.

Achteruit rijden hebben ze al door denk ik :(
:clap
slydawg

Post by slydawg »

Hahaha, nee, had het meer over het inbouwen van die rommel.
Het gaat er komen dat is nu duidelijk, ik ga dan ook niet proberen dat ding te omzeilen of zo. Over het inbouwen ga ik het wel ff hebben met de inbouwer, dan heb ik het over het aanlsuiten van de bedrading, dat ze niet zomaar in me bedrading gaan rommelen aangezien ik min of meer een custom made kabelboom heb en hun niet weten wat wat is.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik lees nu ook dat je achterlijk hoge boetes en cel straffen kan krijgen als je met dat ding gaat zitten kloten.
Maar ik wil wel een schakelaar op dat ding hebben dat hij uit kan. Dat zal wel weer onder "kloten" vallen...
Als ik een dag op zandvoort aan het knallen ben verrot ik het om daar ook de staat nog eens voor te moeten betalen dus wil ik hem dan uit hebben.
Zal ook wel weer niet mogen....
Gangaran

Post by Gangaran »

Straks moet je ook betalen als je burnouts gaat maken.
slydawg

Post by slydawg »

Als het goed is kunnen ze zien waar je bent en zullen ze de gereden kilometers op het circuit niet in rekening brengen, maar is een circuit gevrijwaard van die kilometerheffing?
Ga je een dagje knallen op circuit, rij je 200km erbij op het circuit, mag je daarvoor ook gaan aftikken....pffff
slydawg

Post by slydawg »

Gangaran wrote:Straks moet je ook betalen als je burnouts gaat maken.

Dat is al hoor. Wet mulder he.
mr. X

Post by mr. X »

Jo& wrote:Ik val jullie ook niet persoonlijk aan.
Ik ben zo teleurgesteld in jullie kortzichtigheid dat ik om de vrede te bewaren hier niet meer op in ga. Hiervoor jullie begrip.
Verklaart aan mij ook enigzins hoe het kan zijn dat politici 'die maar wat roepen' stemmen krijgen. Omdat mensen niet doooor (kunnen/willen) denken.

Punt een noem je mij en andere nu hier kortzichtig, punt twee trek je schijnbaar een vergelijking met mijn standpunt en eventuele voorkeur aan politieke partij(en) en punt drie komt het er op neer dat je eigenlijk zegt dat ik niet door wil denken.

Je zegt wel dapper dat je er niet op in wil gaan maar als je zo'n belachelijk antwoord geeft waarbij je bepaalde zaken insinueert moet je het wel kunnen onderbouwen en niet na het oplaaien van de discussie doen of je neus bloedt.

Geloof me, er gaat geen dag voorbij dat ik over dit soort zaken na denk en met alle respect denk ik dat ik best (beter) weet hoe de vork in de steel zit omdat ik wel degelijk verder kijk dan mij neus lang is en dieper door wil en kan denken dan menig ander.

Om weer een tegen argument geven. Hoe krijg je die rekening dadelijk thuis? Per post. Hoeveel auto's zijn er in Nederland? Inmiddels meer dan mensen, zo'n 18miljoen. Reken nou eens uit hoe bizar veel papier hier verspild door wordt. Niet alleen dat het verspild wordt is een slechte zaak maar tevens dat wij dus voor al die kosten mogen opdragen vind ik een kwalijke zaak. We kiezen er niet voor maar mogen het wel gaan betalen.
Daarnaast is het opzetten van zo'n gigantische papieren rotzooi niet 1, 2, 3 gedaan en je weet zelf hoe lekker alles gaat wat met overheid (ambtenaren) te maken heeft.

Zoals Gaskleppie ook al aan geeft, waarschijnlijk zullen ze ook vreselijk moeilijk gaan doen over zo'n 'aan en af' knopje voor, bijvoorbeeld, het circuit. Ze zullen dat natuurlijk ontkennen maar zodra het er eenmaal is kunnen ze dat makkelijk doorvoeren. Wie gaat er nog rotzooien met zn kastje als je weet dat dit tegen de regels in is en je hier de cel voor in kan? Niemand toch? Komt er dan op neer dat je dan niet eens je auto kan verrijden op eigen terrein zonder dat het je stuivers kost. Zielig is het.
CyRaX

Post by CyRaX »

DE CEL IN.......ongelovelijk!

Nog even en we wonen in een dictatuur!
Dimer

Post by Dimer »

rekeningrijden is kut!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik hoorde al verhalen van ex inwoners van de DDR die echt slapeloze nachten hadden alleen al van de aankondeging dat ze dit wilde doorvoeren. Zo ver was de controle van de russen zelfs niet gekomen. En wij moeten het zo maar accepteren?

Want ze gebruiken het natuurlijk niet als snelheids controle, dat mag niet. Maar criminele activiteiten zullen vast wel weer een uitzonderings positie hebben. En te hard rijden is crimineel dus vul de rest maar in...
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Dimer wrote:rekeningrijden is vagina!

wrd!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

maargoed, ik ben nog geen hol verder met de bapaling wat een TypeR gaat kosten per km in de toekomst.
bertjehonda

Post by bertjehonda »

stel het kost straks 4cent per kilometer. knap vagina... edit mod. Geen scheldwoorden aub
ik rij gemiddeld 25000km per jaar dus kost met dat nu 480euro wegenbelasting + de veel te hoge benzine kosten.de benzine is nu 1.46 bij bp (de ultimate 98 ) ik rij 1 op 10.
dus ben ik 2500 liter kwijt en dus 3650 euro aan brandstof
dan betaal ik totaal 480 + 3650=4130 euro

met rekening rijden is het dus even anders. dan betaal je geen 480 euro wegenbelasting maar. 1000 euro aan wegenbelasting. want dat is het uiteindelijk gewoon
en na 2 jaar hebben ze de brandstof natuurlijk ook al flink op geschroefd. naar minimaal 1.70euro de liter.(ook gewoon kas spekken) en dat is dan 4250 euro. en dan die 1000 erbij kom ik uit op5250 euro per jaar.
ik zie hier ook absoluut geen enkel positief iets aan.

voor de mensen in denhaag met minimaal een mijoen op hun rekening zal het ze een rotzorg zijn die euro's meer maar voor ons, als het hard werkende volk voor een mager...... salaris kan je eigenlijk geen auto meer rijden.
en wat bereiken ze daar dan uiteindelijk mee????
niemand gaat nog rijden voor de lol je kan niet even ergens op bezoek want dat kost teveel.
en levert het de staat weer te weinig op en gaan ze weer een extra belasting verzinnen om t toch binnen te krijgen.en kost t je nog meer.
lang leven die gekken in den haag.
laat die gasten eens elk dubbeltje omdraaien en alles afpakken wat ze leuk vinden. kijken wat ze dan zeggen.
nog even en ze gaan zulke geintjes uithalen op het water dan kan ik daar ook gelijk wel mee stoppen.

voor een hoop mensen zal t nog wel te behappen zijn.
maar er zijn er meer dan genoeg die hun auto echt hard nodig hebben en t echt maar op de cent af kunnen lijden.
die kunnen dus ook geen nieuwe kopen en hebben ook geen profeit van de bpm afschaffing.
die kunnen de auto dan niet meer betalen en komen ze niet meer optijd op hun werk en de rest kan iedereen zelf invullen.
muggo

Post by muggo »

CyRaX wrote:
Jo& wrote:CyRaX je hebt voor een groot gedeelte gelijk.

Dus we betalen wel steeds meer, maar de Nederlandse overheid is geen commerciële instelling, dus alles wat we betalen komt op de een of andere manier terug de maatschappij in.

Voor de duidelijkheid: Ik val jou niet aan hoor Jo&

Hier ook mijn mening:
Het gaat sinds de recessie "slecht" met Nederland. Er is geld te weinig...enzovoorts.

Waarom wel miljarden blijven pompen in allerlei "projecten" in het buitenland.
Wij (Nederland) staan bovenin qua storten van geld.
Dit geld - ONS GELD- gaat naar regimes, zakkenvullers en andere ellende over de grens.

Ik zou zeggen, red eerst eens ALLE inwoners van Nederland met dit geld....en wat je overhoudt doe je maar andere dingen mee.
Wij -de betalende Nederlanders- worden al genoeg uitgewrongen.

HELP ons -alle in Nederland wonende mensen- eens met dat geld....ipv het tegen ons te gaan gebruiken dmv dit soort geweldige praktijken als rekeningrijden in het leven te roepen, of jaarlijks premies te verhogen op ziektekosten, gemeentebelastingen enzovoorts.
Nog maar te zwijgen over de rest....

met dit ben ik het ook duidelijk mee eens zorg eerst dat alles binnen ons eigen kikkerlandje op orde is 1 op de drie gezinnen zitten bv in geldnood er zijn kweet niet hoeveel werkloze enzz ik vindt het schandalig dat ze zoveel geld oversluizen naar een of ander land zogenaamd voor de arme waar het toch niet tercht komt .
Roy

Post by Roy »

Gaskleppie wrote:maargoed, ik ben nog geen hol verder met de bapaling wat een TypeR gaat kosten per km in de toekomst.

rij je 12.000 per jaar is het +/- 5 cent gemiddeld per kilometer = 600 euro

tel daar je verzekering, 1 onderhoudsbeurt + A.P.K , +/- 3 liter olie om bij te vullen. erbij, heb je wat die in iedergeval gaat kosten.

ow ja uitgaande van 1:10 wordt 1200 X 1,45 (Ron 98 ) moet je ook nog 1740 euro erbij tellen voor je benzine.

nu betaal je waarschijnlijk minder voor de wegen belasting dan de 600 euro wat je dan gaat betalen.

niemand wordt hier beter van.

Image

Wordt het geen tijd voor een Schonere boot.

zoveel CO2 stoten wij met z'n allen samen nog niet uit.

Tijd voor een Hybride boot
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Apex

Post by Apex »

Gezien de historie van diverse overheidsprojectjes waarbij alles zogenaamd beter en goedkoper zou worden maar het tegenovergestelde gebeurde zie ik geen enkele reden om aan te nemen dat rekeningrijden ons geld gaat opleveren. Alles waar de overheid zich mee gaat bemoeien wordt trouwens duurder. ALLES.

Maar om die ene voorstander over de streep te trekken mijn visie:

Er zijn 3 soorten rijders : De weinig, middel en veel rijders.

Groep 1 zal er misschien wat op vooruit gaan. Maar die gaan sowieso niet minder rijden door dit mogelijke financiele voordeel. Eerder meer. Op zijn minst hetzelfde. Geen "positieve" invloed op files en milieu dus.

Groep 2 is Jan modaal. Die rijdt gemiddeld. Niet voor zijn lol.. maar voor zijn werk, zijn familie en zijn boodschapjes. Ja soms een keer een Honda meeting oid.. Die gaat echt niet minder rijden hierdoor.. Maar wel meer betalen. Daar zit ook de ene helft van de winst voor de schatkist. Maar ook geen "positieve" invloed op files en milieu omdat ze simpelweg de mogelijkheid niet hebben.

Groep 3 is de zakelijke/leaserijder. Die krijgt alle kosten lekker betaald door de baas die het vervolgens weer doorberekent aan de klant. Aan het einde van die doorberekening zit uiteindelijk groep 2. De consument aka Jan Modaal.

Herinneren we ons de brandstoftoeslag nog van een paar jaar terug toen de benzine zo duur was ? De bedrijven wisten niet hoe snel ze het er bij moesten doen. Daar kon Jan Modaal toen mooi voor dokken. Men rijdt zakelijk dus noodzakelijk en zal dus zeker niet minder gaan rijden. Daar zit de tweede helft van de winst voor de schatkist. Ook geen "positieve" invloed op files en milieu.

Per saldo levert dit dus NIKS op voor milieu of files. Het is een wassen neus. Dat is logisch nadenken. Wij moeten gewoon minder rijden tegen een gelijkblijvend inkomen voor de staatsgraaiers. Anders worden de gewenste targets niet gehaald. En de enige motivator hierbij is GELD. Meer rijden mag natuurlijk ook omdat dat goed is voor de schatkist en niks anders. Wat nou milieu. Dat interesseert JP en zijn bende op het pluche helemaal geen zier.. Al jaren niet.

De belofte van goedkoper rijden voor 59% van de bevolking is dan ook gebaseerd op een 10% hogere prijs voor hetzelfde autogebruik en er vanuitgaande dat je daardoor 15% minder gaat rijden. Leuk foefje maar daar trap ik niet in want ik heb vanuit groep 2 weinig keus. En over die 41% hebben we het dan maar niet.. Plus dat de prijs uiteraard gaat stijgen als de inkomsten voor de staat werkelijk teruglopen. Dat truukje hebben ze ook gedaan met o.a. de accijns en het prestatiecontract voor de politie : U moet zoveel binnenhalen aan boetes.. wat nou veiligheid ? DOEKOES willen we !

Groep 2 krijgt dus de hogere kosten van de eigen auto voor de kiezen., de hogere kosten van groep 3 via de doorberekening, alsmede de hogere gemeentelijke belastingen want die zijn hun opcenten kwijt.. Dat wordt gemakshalve nog even vergeten..

Kortom.. Heren en dames autoliefhebbers alhier.. U en ik zijn de SJAAK. Maar ik blijf rijden tot aan de schuldsanering 8)

Greeetz Vincent
MLM

Post by MLM »

Ik weet zo nog niet of dit er doorheen gedrukt zal worden. Enkele maanden geleden heeft de raad van staten al een negatief advies uitgebracht over dit hele project.
Daarbij heeft ook Duitsland geadviseerd om niet door te gaan. Een tijd geleden is het systeem in Duitsland ingevoerd, waar het ong anderhalf in gebruik is geweest. Daarna liep alles mis.

Verder is het grote deel van de bevolking tegen de kilometerheffing. Alleen mensen zoals bejaarden en milieufreaks juichen het plan toe, omdat ze er zelf beter van worden.

Ik herinner me trouwens dat hierover enkele jaren geleden ook al een felle discussie was. Kan even niet meer zo snel op de naam van de toenmalige minister komen, maar toen werd het in ieder geval rekening rijden genoemd. Die gasten proberen het gewoon opnieuw onder een andere noemer.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ja, die wilde overal tol poortjes neer zetten. Was ook veel te duur. Omdat dat nu niet meer nodig zou zijn zou het goedkoper moeten kunnen dus is er weer een her berekening gemaakt. Die viel natuurlijk ook niet goed uit maar door een beetje met de cijfers te knoeien willen ze het er dit keer wel doordrukken. Nou, als het aan mij ligt komt het er niet.

Ik voel me nu al gevolgt als ik al die 100den kamera's zie langs alle wegen hier in de randstad. En dan bedoel ik niet de rood licht en snelheids kamera's!
vtec vince

Post by vtec vince »

We worden allemaal over 1 kam geschoren...en behandeld als criminelen en melkkoeien.
Overal camera's , vingerafdrukken moeten we allemaal afgeven, kastje in de auto zodat ze kunnen zien waar we zijn.
Ik zit er op te wachten dat we allemaal een of andere chip in ons lichaam krijgen zodat ze dan ook kunnen zien waar we zijn.
En schijt je dan 3 x op een dag , dan mag je meer rioolbelasting gaan betalen!

Die gasten in den haag blijven zakkenvullers , en wij mogen het allemaal spekken.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Locked