FN2 .... 10m TRAKK!
- Gaskleppie
Martin.O wrote:plong
trakk
krrr krrr
hoor jij ook stemmen in je hoofd :silly:
was er nog een vergeten namelijk "TOK TOK TOK"
bij het terugplaatsen van de rechter ruitenwisser, na het vervangen
van de schokdemper, was deze niet goed gemonteerd waardoor
beide ruitenwissers in het midden op het raam elkaar raakten... TOK TOK TOK :razz:
Voor het beroep welke ik uitoefen kan ik me geen stemmen in me hoofd veroorloven, ik wordt er zelfs jaarlijks op getest :wink:
Jij ook?
Wanneer jij een betere manier weet om een geluid te omschrijven
dan houd ik me aanbevolen :shock:
oude schokdemper rechtsvoor zit er weer onder en het "PONG"
geluid, dat te horen was bij het draaien van het stuur, is verdwenen
het "TRAKK" geluid is er nog steeds, en iedere keer weer op hetzelfde
moment van de dag bij 13-14 KM/H
http://rapidshare.com/files/139282487/FN2_.mp3.html
deze week nog ga ik resetten ben eens benieuwd of dat iets verandert aan het "TRAKK" geluid :-?

deze week nog ga ik resetten ben eens benieuwd of dat iets verandert aan het "TRAKK" geluid :-?
Luud wrote:oude schokdemper rechtsvoor zit er weer onder en het "PONG"
op het zelfde moment van de dag... om hoe laat is dat dan?

ITR897 wrote:Luud wrote:oude schokdemper rechtsvoor zit er weer onder en het "PONG"
op het zelfde moment van de dag... om hoe laat is dat dan?![]()
het tijdstip varieert :razz:
wanneer hij een tijdje stilgestaan heeft dan is het geluid goed te horen.
He gozer, is het al gefixt bij jouw?
Bij mijn Ep3 heb ik het vandaag ook even bij de dealer laten horen,
maandag stal ik hem daarzo, dan gaan ze het even chekken (dindsdag dus met een koude start). Heb misschien ook een 1 / 2 versnell. synchro prob. Zal benieuwen of ze iets vinden/ weten wat het is (TRAKK).
Mocht het iets zinnigs zijn meld ik het wel.
laters.
Bij mijn Ep3 heb ik het vandaag ook even bij de dealer laten horen,
maandag stal ik hem daarzo, dan gaan ze het even chekken (dindsdag dus met een koude start). Heb misschien ook een 1 / 2 versnell. synchro prob. Zal benieuwen of ze iets vinden/ weten wat het is (TRAKK).
Mocht het iets zinnigs zijn meld ik het wel.
laters.
Luud wrote:ITR897 wrote:Luud wrote:oude schokdemper rechtsvoor zit er weer onder en het "PONG"
op het zelfde moment van de dag... om hoe laat is dat dan?![]()
het tijdstip varieert :razz:
wanneer hij een tijdje stilgestaan heeft dan is het geluid goed te horen.
Ze zijn er achtergekomen bij mn Honda dealer.
ze hebben met 1 mannetje liggend op de motorruimte, en de ander achter het stuur het geluid proberen te traceren. dus steeds starten en dan kleinstukje vooruit.
Het geluid komt 100% van/uit de ABS-pomp.
word veroorzaakt door een relais in de pomp.
ze hebben het gecontroleerd bij een andere auto, en hier is ook het geluid aanwezig (wel mindere hard geluid, zodanig dat je het vanuit de auto nagenoeg niet hoort.
het kan geen kwaad vlgs de dealer.
ik zou zeggen check het ff.
synchro`s waren nog oke, nieuwe bakolie doet wonderen, schakelt perfect nu.
laters
Bij mij is de KNAK/TRAKK helemaal weg! Ik heb nu een week of 4 gereden, maar vooruit, achteruit, remmen, flink gasgeven in de bocht, nergens hoor ik het meer. Ze hebben uiteindelijk twee moeren (of bouten?) aangedraait onderaan de draagarm. Ech GOED aangedraait, veel strakker dan de standaard 70NM die Honda hiervoor voorschrijft. Ik weet niet of het bij jou hetzelfde probleem is, maar het is het proberen waard lijkt me!
Deus Ex Machina!
weet iemand waarom je volgens de werkbeschrijving, voor het vervangen van de voorschokdempers, de wiel sensor niet mag loshalen?
en wat te doen wanneer deze wel los is geweest... resetten :?:
Remove the wheel sensor harness clips (C) and the brake hose bracket (D) from the damper. Do not disconnect the wheel sensor connector
Luud wrote:weet iemand waarom je volgens de werkbeschrijving, voor het vervangen van de voorschokdempers, de wiel sensor niet mag loshalen?Remove the wheel sensor harness clips (C) and the brake hose bracket (D) from the damper. Do not disconnect the wheel sensor connector
Voor zover ik het weet kan het geen problemen geven, moet niet met een losgekoppelde connector de contact aanzetten...
Mocht je alsnog een ABS cq. VSA lampje blijft branden kan je in sommige gevallen resetten dmv accupool losnemen en anders is een dealer wel bereid deze te resetten.
ik heb weer een geluid erbij, wordt strontziek van deze FN2 met 18500KM op de teller :-?
Honda Power of Noises :razz:
wanneer de auto ongeveer 1 dag stilgegestaan heeft en ik de garage uit rij dan is er een vreemd geluid te horen (sweeping sound), wanneer ik de garage uit ben is het niet meer hoorbaar.
had een afspraak staan met de dealer maar is gecancelled want er zou een service bulletin zijn binnengekomen over de schokdempers, even afwachten dus wat daar uit gaat komen.
iemand die meer info heeft over deze service bulletin en misschien ook een verklaring heeft voor het vreemde geluid
alle 3 de geluidsbestanden samen ingepakt:
http://rapidshare.com/files/272489052/h ... s.rar.html
http://rapidshare.com/files/272486837/a ... n.wav.html
http://rapidshare.com/files/272486840/s ... 2.wav.html
http://rapidshare.com/files/272486841/s ... g.wav.html
Honda Power of Noises :razz:
wanneer de auto ongeveer 1 dag stilgegestaan heeft en ik de garage uit rij dan is er een vreemd geluid te horen (sweeping sound), wanneer ik de garage uit ben is het niet meer hoorbaar.
had een afspraak staan met de dealer maar is gecancelled want er zou een service bulletin zijn binnengekomen over de schokdempers, even afwachten dus wat daar uit gaat komen.
iemand die meer info heeft over deze service bulletin en misschien ook een verklaring heeft voor het vreemde geluid
alle 3 de geluidsbestanden samen ingepakt:
http://rapidshare.com/files/272489052/h ... s.rar.html
http://rapidshare.com/files/272486837/a ... n.wav.html
http://rapidshare.com/files/272486840/s ... 2.wav.html
http://rapidshare.com/files/272486841/s ... g.wav.html
Luud wrote:wanneer de auto ongeveer 1 dag stilgegestaan heeft en ik de garage uit rij dan is er een vreemd geluid te horen (sweeping sound), wanneer ik de garage uit ben is het niet meer hoorbaar.
copy paste van de Service Bulletin van Honda:
Probleem
Bij het wegrijden, nadat het voertuig gedurende langere tijd (bijvoorbeeld de hele nacht) geparkeerd heeft gestaan, is soms gedurende korte tijd een klokkend of krakend geluid horen.
Oorzaak
Het klokkende geluid wordt veroorzaakt door de koude compressie van het bovenste ophangrubber die een speling tot stand brengt tussen het ophangrubber en de stofhoes. Door de ontstane speling stoot de stofhoes hierna tegen de demperbuis tijdens het wegrijden na een koude start. Het geluid verdwijnt zodra het ophangrubber uitzet door de dynamische werking, waardoor de speling minder wordt.
Het krakende geluid wordt veroorzaakt door de olieschraapveer die langs de zuigerstang van de demper wrijft. Het geluid verdwijnt tijdens de dynamische werking door het smeren van de zuigerstang.
Oplossing
Onderzoek is gaande om een oplossing te vinden voor zowel reeds verkochte voertuigen als de nog te produceren voertuigen. Totdat een oplossing beschikbaar is, heeft het vervangen van onderdelen geen nut en zal de klacht (op lange termijn) terugkeren.
Aanpassing
Informeer uw klanten die hierover opmerkingen maken dat het onderzoek hiernaar nog steeds gaande is.
Reparatie methode
In gevallen waar dit geluid te horen is nadat de auto langere tijd heeft stilgestaan, mogen de achterste dempers niet worden vervangen aangezien het geluid slechts korte tijd te horen is en het geen duurzame problemen oplevert.
Wij raden u aan om de klant uit te leggen dat de demper naar behoren werkt en dat er geen veiligheidsproblemen zijn - het geluid is uitsluitend te wijten aan het krimpen van het materiaal in koude temperaturen.
Opmerking: Als het geluid constant te horen is of alleen tijdens het rijden in bepaalde omstandigheden (d.w.z. over verkeersdrempels) dan wordt het geluid niet door lagere temperaturen of lang stilstaan veroorzaakt. U dient hier verder onderzoek naar uit te voeren.
Keung wrote:Luud wrote:wanneer de auto ongeveer 1 dag stilgegestaan heeft en ik de garage uit rij dan is er een vreemd geluid te horen (sweeping sound), wanneer ik de garage uit ben is het niet meer hoorbaar.
copy paste van de Service Bulletin van Honda:
Probleem
Bij het wegrijden, nadat het voertuig gedurende langere tijd (bijvoorbeeld de hele nacht) geparkeerd heeft gestaan, is soms gedurende korte tijd een klokkend of krakend geluid horen.
Oorzaak
Het klokkende geluid wordt veroorzaakt door de koude compressie van het bovenste ophangrubber die een speling tot stand brengt tussen het ophangrubber en de stofhoes. Door de ontstane speling stoot de stofhoes hierna tegen de demperbuis tijdens het wegrijden na een koude start. Het geluid verdwijnt zodra het ophangrubber uitzet door de dynamische werking, waardoor de speling minder wordt.
Het krakende geluid wordt veroorzaakt door de olieschraapveer die langs de zuigerstang van de demper wrijft. Het geluid verdwijnt tijdens de dynamische werking door het smeren van de zuigerstang.
Oplossing
Onderzoek is gaande om een oplossing te vinden voor zowel reeds verkochte voertuigen als de nog te produceren voertuigen. Totdat een oplossing beschikbaar is, heeft het vervangen van onderdelen geen nut en zal de klacht (op lange termijn) terugkeren.
Aanpassing
Informeer uw klanten die hierover opmerkingen maken dat het onderzoek hiernaar nog steeds gaande is.
Reparatie methode
In gevallen waar dit geluid te horen is nadat de auto langere tijd heeft stilgestaan, mogen de achterste dempers niet worden vervangen aangezien het geluid slechts korte tijd te horen is en het geen duurzame problemen oplevert.
Wij raden u aan om de klant uit te leggen dat de demper naar behoren werkt en dat er geen veiligheidsproblemen zijn - het geluid is uitsluitend te wijten aan het krimpen van het materiaal in koude temperaturen.
Opmerking: Als het geluid constant te horen is of alleen tijdens het rijden in bepaalde omstandigheden (d.w.z. over verkeersdrempels) dan wordt het geluid niet door lagere temperaturen of lang stilstaan veroorzaakt. U dient hier verder onderzoek naar uit te voeren.
Vrijdag van de dealer te horen gekregen dat Honda niets aan de dempers doet. :twisted:
-
- Gaskleppie
Tja, die auto's worden steeds stiller en dan hoor je ineens alles.
Ik zou zeggen "lekker belangrijk" Als die dempers in koude toestand een geluidje maken en er is verder niks aan de hand zou ik dat gewoon voor lief nemen.
Sommige noemen dat het karakter van de auto.
Net als zo'n uitlaat de na een lekkere rit na staat te tikken tijdens het afkoelen. Geweldig!
Ik zou zeggen "lekker belangrijk" Als die dempers in koude toestand een geluidje maken en er is verder niks aan de hand zou ik dat gewoon voor lief nemen.
Sommige noemen dat het karakter van de auto.

Net als zo'n uitlaat de na een lekkere rit na staat te tikken tijdens het afkoelen. Geweldig!