CTR no. 01178 Tha Bla

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Tha Bla

Post by Tha Bla »

@ Katana:
Ik wist dat het metertje in de auto niet een maatstaf was/is voor de olie, in de yaris was dit met een lampje gedaan, als die nog blauw was, was het koelwater niet op temperatuur. En na een paar minuten ging die uit.
Maar zal morgen eens kijken hoelang het duurt voordat ik die 10 a 15 km heb gereden, is vaak druk s'ochtens en file.

D8 zelf ook al aan te dunne olie, als ik het er in gooi lijkt het wel limonade.
Kan ik eigenlijk van de 5w30 gewoon 5w40 er bij gooien of moet ik eerst alle olie er uit laten lopen>?

Xenon is weer gemaakt, hopelijk voor een langere tijd deze keer, en meteen netjes aan de kant weg gestopt zodat er geen kans meer is om tussen de draaiende delen te komen.

2 foto's van me auto:
Image
Image
2 foto's van het interieur:

Image
Image

Groetjes MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
eteuben

Post by eteuben »

Katana wrote:Warm rijden: De koelvloeistof is veel sneller op temperatuur dan de olie. Binnen een paar km zie je de temperatuurmeter al oplopen. De olie duurt gem 25-30min voor deze boven de 70-80C is. Tot deze temperatuur zou ik niet meer dan 3500 tpm maken. En met half gas optrekken.

Nou dan kom ik nooit aan Vtec toe, mits ik om ga rijden. Af en toe laat ik de Hond wel eens uit, is goed voor em ipv die korte ritjes. :razz:
Katana

Post by Katana »

Als je naar andere olie wil gaat word er door velen geadviseerd twee maal achter elkaar olie geheel wisselen incl filter
Tha Bla

Post by Tha Bla »

Ik heb nu een maandje getest of het nog langer inrijden van de auto beter is voor het olie verbruik.

Na deze tijd kom ik er achter dat het wel iets helpt dus bedankt voor de tip Katana :) , ik denk wel dat ik bij de volgende onderhoudsbeurt aangeef dat er maar een wat dikkere olie in moet komen. Dus alles 2x gaan vervangen.

Ik ben nu ook aan het testen of de auto "zuiniger" gaat rijden met BP ultimate.

Me xenon is nu eindelijk helemaal gefixt, sinds ik deze auto heb heeft het nog nooit naar behoren gewerkt. Maar door het doorzetten van mij en de dealer zijn we het xenon probleem de baas geworden.
Er is 2 keer een compleet nieuwe set in gegaan en alles vergoed door de dealer en leverancier.
Nu kunnen we ook weer rustig rond kijken naar een aantal andere leuke onderdelen.

Groetjes
Tha Bla

Post by Tha Bla »

Update:

Eind van deze maand (november) als alles goed en mee zit, komt er een Mugen twinloop catback systeem onder de auto :)

Als het zo ver is worden er weer foto's geplaatst

Groeten MaRcel
Katana

Post by Katana »

8) Nice
Roy

Post by Roy »

welman Heerhugowaard? we komen elkaar vast wel een keer tegen. 8)
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Knite Force

Post by Knite Force »

Skone wagen!
Tha Bla

Post by Tha Bla »

Bedankt voor het compliment :)
De auto komt inderdaad bij Welman Heerhugowaard vandaan :)

Groetjes MaRcel
Tha Bla

Post by Tha Bla »

Nu heb ik ook nog de keuze om deze velgen over te nemen, alleen vraag ik me af of deze een beetje bij de auto passen.

Graag jullie mening: ;)

Ze zijn bedoeld voor een setje winterbanden (met pirelli rubber).

Foto:s
Image
Image

Groeten MaRcel
eteuben

Post by eteuben »

Passen best goed, toch? Vind ze ook wel mooi onder de wagen staan. Maar waarom weer lichtmetaal in de winter, want de meeste doen het juist om hun lichtmetaal te beschermen tegen zout en dergelijke.
Tha Bla

Post by Tha Bla »

Mooie velgen horen bij een mooie auto :P

Maar ik kan deze set voor een leuke prijs kopen, stalen velgen gaan niet heel veel goedkoper uitkomen. Maar het blijft natuurlijk wel een aardig bedrag om zo weer even uit te geven.

Groeten MaRcel
Jo&

Post by Jo& »

Dat lijken CRV velgen?
Ik heb mn winterrubber ook om LM liggen... Vind dat leuker dan op stalen velgen rijden. Kon dat setje ook voor weinig overnemen. Dealer had ze al tijdje liggen.
S.J.

Post by S.J. »

Mooie wielen ja! Haalt eigenlijk wel een beetje het R eraf maar ik vind ze toch heel mooi eigenlijk ook om die reden.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

maakt hem zo burgerlijk...lijkt gelijk op de 1.6sport...sleeper style?
Tha Bla

"Mugen twinloop catback"

Post by Tha Bla »

Eindelijk weer eens een update: "Mugen twinloop catback"

Image

13 december 2008 was het de dag daar dat me auto weer een stukje exclusiever gemaakt ging worden. De dag vroeg op omdat we een ritje van 2 uur voor de boeg hadden en er niet langer gewacht kon worden.

De rit ging naar de gasten van Rising Sun Performance.

Daar aangekomen de civic in de garage laten rijden en even ontspannen verhalen uitwisselen en w8en tot de uitlaat een beetje afgekoelt was om de grote wisseltruk uit te voeren. Gezellige gasten :)

De standaard uitlaat zat goed vast maar na een paar keer WD40 spuiten en brute kracht gaf de uitlaat zich gewonnen.

Tijd om de catback te moteren;
De aansluiting op de cat gaf nog wat problemen, de gaten in de flens van de catback moesten iets uitgeboord worden om zo mooi op de cat uit te komen.
Daarna was het monteren redelijk snel gebeurt, op het even kloten met de ophang rubbers na.

De terug weg hebben we lekker genoten van de nieuwe Catback.
Het geluid is precies goed, niet hard en klein beetje te horen, bij de vtec overstemt de moter het uitlaatgeluid. Beter kan gewoon niet, gelukkig niet nog meer gehoorbeschadiging.

Ik geniet er iedere keer weer van als ik me auto zie staan of er mee rond rijdt.
Bedankt voor de goede service en montage gasten van Rising Sun Performance.

Tijd voor foto's, die zeggen meer dan text:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Groeten MaRcel[/img]
-=[BLACKA]=-

Post by -=[BLACKA]=- »

:twisted: ziet er goed uit die MUGEN twinloop catback
boikel

Post by boikel »

Nice. 8)

Al plannen voor de rest van de uitlaatlijn?
Katana

Post by Katana »

8)
Tha Bla

Post by Tha Bla »

Thanks

Ik weet nog niet wat de volgende stap gaat worden.
Misschien nog een ander spruitstuk, dan komt de uitlaat waarschijnlijk nog beter tot zijn recht. Nog geen idee wat, moet natuurlijk ook wel een goede wezen, en liefst niet meer lawaai.

Het belangrijkste is ook wat laat de portomonee toe :P de wensenlijst is groter dan de inhoud van het spaarvarkentje.

Groeten MaRcel
Locked