Page 3 of 4
Posted: Wed Apr 23, 2008 7:49 pm
by slydawg
Sincx wrote:Zoals hierboven wordt gezegd, tunen gaat vooral om overal trekkracht over het hele RPM bereik, hoe dit op de weg wordt gezet en niet om het hoogsthaalbare PK's.
Die lui hebben al behoorlijk wat ervaring met Honda's en wie je er ook over hoort 99% is super positief en de resultaten laten dat ook wel zien.
Wat hebben jullie trouwens moeten dokken voor de afstelling + kpro + ?? bij die lui ? Had ze ff een mailtje gestuurd en de reactie zoals hieronder ter informatie. Weet totaal niet of de prijzen goed te noemen zijn daar nog niet echt in verdiept en misschien dat jullie wat inzicht kunnen geven.
Betreft het Manifold, die vraag direct ook even bij hun neergelegd. Zal een TODA of DC betreffen schat ik in, die schijnen beste resultaten te geven.
Maar daar moet ik is nog is voor rondneuzen ivm jaarlijkse APK.
Hello Ries
We can fit an exhaust manifold and tune your car in one day. We would need the car here to start work at 8.30am to get it all done in one day.
Price for the Kpro and tuning is £1088
We offer 2 manifolds that make good power.
The best quality one is £904.74 including the manifold, sway bar and fitting. This manifold will normally give a VTEC point of 3500 rpm with tuning.
The other manifold we offer is £481.25 including fitting (sway bar is not required).
If you do not have them already we recommend fitting ES mounts as this stops the manifold from cracking and has other advantages such as reducing wheel hop. The price of the ES Mounts including fitting is £114.25
Guy would undertake all work to your car.
Thank you for your enquiry.
Best regards
Lynn
Ik weet niet meer wat ik heb betaald aangzien ik meerdere dingen had laten doen in 1 keer. Had mijn kpro ergens anders gehaald.
Zowieso zal de pond voor ons pittiger zijn, goedkoop is het iig niet maar dat zijn de gangbare uk prijzen.
Hou er ook rekening mee dat nadat je ecu is afgesteld deze wordt gelocked en je zelf niets meer ermee kan als je dat van plan bent.
Ben je van plan niets zelf aan ecu tuning te doen dan is misschien de K100 een betere/goedkopere optie.
Voor wat betreft de Toda en DC header ligt aan je budget.
Kwa vermogen zijn de verschillen minimaal, de Toda geeft iets meer koppel maar that;s about it.
Voor de Toda heb je ook nog een JDM swaybar nodig.
Voor de apk moet het hele spruitstuk eraf, geld voor allebei.
Je hebt andere die uit 2 delen bestaan maar weet niet hoe het zit met vermogenswinst.
Posted: Wed Apr 23, 2008 9:37 pm
by Gangaran
Dus als het "gelocked" wordt, kan je dus beter een K100 nemen dan?
Posted: Wed Apr 23, 2008 11:42 pm
by slydawg
Gangaran wrote:Dus als het "gelocked" wordt, kan je dus beter een K100 nemen dan?
Precies, tenzij je perse self aan het tunen wil gaan maar dan is het ook zinloos om het door een tuner te laten afstellen als je naderhand de afstellingen toch zelf gaat aanpassen.
Posted: Thu Apr 24, 2008 12:45 am
by Sinister
Gaskleppie wrote:Groot verschil is echter dat je van die 2 nog wel eens slechte verhalen hoort, en vanuit Engeland alleen maar goeie verhalen....
Net wat je er voor over hebt en hoe perfect je het wil hebben.
Oh really? Wel ja wat we over jou horen zullen we dan maar niet vertellen he gas :roll:
Posted: Thu Apr 24, 2008 6:04 am
by Gaskleppie
Ik bied me hier toch helemaal niet aan als potenciele Kpro tuner? toch?
Als je je hart wilt luchten mag dat best hoor. Ik zou eigenlijk niet eens weten welke verhalen dat dan zouden moeten zijn, maar dat terzijde.
Maak even een nieuw topic aan, dan hoef je deze niet wederom te vervuilen. ok?
Posted: Thu Apr 24, 2008 6:30 am
by Sincx
Spoon heeft er ene die uit 2 delen bestaat inderdaad wat wel een stuk makkelijker is voor de APK. Moet nog is kijken wat mensen met de spoon voor vermogens geboekt hebben.
En het is inderdaad wel prijzig maar je weet in ieder geval voor eigenlijk 100% dat het ten goede komt van je auto.
Posted: Thu Apr 24, 2008 11:01 am
by Gangaran
Inderdaad, hoe doe je dat als je, je spruitstuk eraf moet halen voor de apk?? Krijg je dan een storing? (Dit omdat je niks meer kan aanpassen bij je Kpro)
Posted: Thu Apr 24, 2008 11:29 am
by Sincx
Gangaran wrote:Inderdaad, hoe doe je dat als je, je spruitstuk eraf moet halen voor de apk?? Krijg je dan een storing? (Dit omdat je niks meer kan aanpassen bij je Kpro)
Neem aan dat dit voor die 2 tellen dat je de oude manifold gebruikt niet echt een probleem op zal leveren met de ECU. Maar wellicht handig om ff te double checken.
Posted: Thu Apr 24, 2008 3:20 pm
by slydawg
Nee, je hebt de optie om de 2de O2 sensor uit te zetten.
Het maakt dan niet uit als je me of zonder kat rijd, je krijgt die storing niet.
Posted: Thu Apr 24, 2008 6:51 pm
by Gangaran
Ok, maar als je een andere update doet, moet je dan weer naar Engeland toe om het weer te updaten? Of zijn er mensen hier in NL die dat ook kunnen unlocken en tunen?
Posted: Thu Apr 24, 2008 8:21 pm
by slydawg
Gangaran wrote:Ok, maar als je een andere update doet, moet je dan weer naar Engeland toe om het weer te updaten? Of zijn er mensen hier in NL die dat ook kunnen unlocken en tunen?
Dan moet je de ECU deleten, hele map gaat dus weg en moet je weer opnieuw tunen of vanuit een base map verder tunen.
Er zijn mensen hier die dat kunnen ja.
Posted: Thu Apr 24, 2008 9:40 pm
by ee8
afaik locked Guy geen ecu's......
Posted: Thu Apr 24, 2008 10:27 pm
by D_ToXx²
Gangaran wrote:Ok, maar als je een andere update doet, moet je dan weer naar Engeland toe om het weer te updaten? Of zijn er mensen hier in NL die dat ook kunnen unlocken en tunen?
eerst modjes dan ECU
denk ik het slimste

Posted: Thu Apr 24, 2008 10:36 pm
by Gangaran
Ja dat snap ik. Ik heb nu I/H/E al gedaan, maar misschien over een tijdje zou ik toch een andere setup willen. Hierdoor zou ik dan weer moeten gaan fine tunen.
Posted: Thu Apr 24, 2008 11:08 pm
by slydawg
ee8 wrote:afaik locked Guy geen ecu's......
Heb meerdere auto's bij hem gebracht, allemaal ecu gelocked.
Had nog discussie met hem daarover gehad maar geen positief resultaat.
Posted: Tue Apr 29, 2008 10:05 pm
by Honda-ATR
Ik heb ook wel interesse hierin, ik was al van plan in de zomer een weekendje UK in te plannen om de K-Pro erin te laten zetten en gelijk deze af te laten stellen. Moet alleen eerst nog een andere header aanschaffen. Zit hierover nog in twijfel tussen Toda, Buddyclub of Mugen. Ik ben hier nog niet helemaal over uit

. Maar voor de K-Pro heb ik nog geen datum geprikt. Zou wel leuk zijn om dit met meerdere te doen, alleen een volledige map kost wel een aantal uurtjes, dus hoe groter de groep hoe langer het weekend

Posted: Wed Apr 30, 2008 6:41 pm
by Sincx
Zijn er toch wel een aantal die naar de UK willen. Al gaat dit wel veel later dit jaar worden als ik het zo hoor van verschillende ivm mods die er eerst nog opmoeten etc.
Zou een erg leuke trip kunnen gaan worden idd !
Posted: Wed Jun 04, 2008 1:30 pm
by Gangaran
Hier een goede
Link over Kpro/K100.
Posted: Mon Jun 09, 2008 5:15 pm
by Roy
Ik heb er ook een besteld dus ik wil ook graag die kant op!
Posted: Mon Jun 09, 2008 5:26 pm
by Honda-ATR
Mase is in July in de UK, en ik had al info nagevraagd bij TDI-North (System R) die zijn ook zeer bekend met de K20

.
Bij Mase waren de kosten £600,-- voor een full tune.
Bij TDI-North is het £180,-- voor een part tune (+/- een halve dag) en een full tune een gehele dag.
We moeten alleen kijken hoe groot de groep wordt ivm het verblijf in de UK :lol: .