Page 3 of 3

Posted: Wed Aug 01, 2007 9:16 am
by roblom
Dat zegt niet zoveel, want voor de een is de tank al leeg als er nog 13 liter in zit en voor de ander als er nog maar 3 liter in zit (lampje gaat branden bij ongeveer 6 liter). En dat is toch 10 liter verschil.

Ik rij makkelijk 500 km maar dan zit er nog maar 5 liter in.

Posted: Wed Aug 01, 2007 11:30 am
by HondaDelsol
Dat zegt niet zoveel, want voor de een is de tank al leeg als er nog 13 liter in zit en voor de ander als er nog maar 3 liter in zit (lampje gaat branden bij ongeveer 6 liter). En dat is toch 10 liter verschil.


Gewoon even opletten aan de pomp hoeveel er in gaat, dan weet je meteen hoeveel liter je op hoeveel km verbruikt hebt (in de veronderstelling dat je altijd voltankt) en kan je dus makkelijk exact het verbruik per 100 km bepalen.

Posted: Wed Aug 01, 2007 4:41 pm
by Sinister
Idd DelSol das de juiste methode
Ik rij 400 km met een volle naftbak maar nu met de chiptuning zal ie zuiniger worden.

Posted: Wed Aug 01, 2007 7:00 pm
by roblom
HondaDelsol wrote:
Dat zegt niet zoveel, want voor de een is de tank al leeg als er nog 13 liter in zit en voor de ander als er nog maar 3 liter in zit (lampje gaat branden bij ongeveer 6 liter). En dat is toch 10 liter verschil.


Gewoon even opletten aan de pomp hoeveel er in gaat, dan weet je meteen hoeveel liter je op hoeveel km verbruikt hebt (in de veronderstelling dat je altijd voltankt) en kan je dus makkelijk exact het verbruik per 100 km bepalen.

Dat was juist wat ik wilde zeggen, 'een volle tank' is nogal rekbaar.

Posted: Wed Aug 01, 2007 8:03 pm
by HondaDelsol
Dat was juist wat ik wilde zeggen, 'een volle tank' is nogal rekbaar.


Rekbaar??? Even uitleggen wat ik juist bedoel:

1 - Vandaag volledig voltanken (km op 0 zetten)

2 - Rijden

3 - Opnieuw tanken (terug volledig vol), maakt niet uit hoeveel benzine je nog hebt, of het nu 5 of 15 liter is...

4 - Als je nu je aantal getankte liters en het aantal gereden km in rekening brengt bepaal je exact hoeveel l/100km je verbruik is.

Gr.

Posted: Wed Aug 01, 2007 11:22 pm
by mr. X
Wel zorgen dat je dan altijd stopt als hij klikt, en niet afronden :!:

Er ging 48.7 liter bij.. op 510 km

Vandaag 300 km gereden op halve tank. Snelweg km's. Heenweg rond de 150 km/h blijven hangen, terug reis iets rustiger.
Eigenlijk moet ik hem nu aftanken, want na zolang zo rustig te hebben gereden gaat het altijd kriebelen. :lol: Laatste halve tankt gaat er meestal binnen 100 km doorheen :-?

Posted: Mon Aug 06, 2007 8:35 pm
by juggie
Vandaag 5,6 L/100km over een 60 km (rustig rechts rijden max. 90km/u)

Dat betekent dat 900 km haalbaar moet zijn op één tank in een TYPE R!!!

Zal ik het proberen? Het is nu nog mogelijk (weinig tot geen files)

Posted: Mon Aug 06, 2007 8:42 pm
by eteuben
Ik heb nog steeds geen echt verbruik gemeten, zal vanaf vandaag de tripmeter eens op 0 moeten zetten. Ik denk dat ik 1 op 11 a 12 rij. Maar zeker niet zuiniger.

Posted: Mon Aug 06, 2007 11:29 pm
by mr. X
1 op 11 gereden vorige tank met écht veel snelweg km's waar ik me aan de snelheid heb gehouden.
Nu zit er een tank Total Excellium doorheen. Dag teller staat bijna op de 500, tellertje staat op het rode streepje, dus ik denk dat het weer 1 op 11 word. Zuiniger is écht practisch niet mogelijk.

Ik heb dat ding ook wel een "beetje" voor de fun hoor, dan maar 1 op 10 ipv 1 op 20 met een stink diesel :twisted: