Sander stelt zich opnieuw voor. [TODA Spruitstuk]

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
beakeR

Post by beakeR »

Ik rij zelf ook elke dag via Oosterheem naar huis, maar nog nooit een zwarte CTR zien rijden, maar misschien komt dat nog :wink:
Sander

Post by Sander »

Spoon spulletje binnen. Besteld in februari in een groupbuy.. en nu eindelijk binnen :)

Image
Image

Is dus een Engine Torque Damper van Spoon.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

netjes! zet hem goed vast....krijg je lekker de vibraties op je stuur...
Sander

Post by Sander »

vtecmoon wrote:netjes! zet hem goed vast....krijg je lekker de vibraties op je stuur...

Komt goed! Zal dit weekend wel even een plaatje posten als ie gemonteerd is.
-=[BLACKA]=-

Post by -=[BLACKA]=- »

:wink: miguel heeft er ook 1 misschien heeft hij nog tips
Image
Sander

Post by Sander »

Zo hij zit... was een eitje.. Enige probleem was dat sommige moeren een beetje erg vast zaten. Maar uiteindelijk na wat weken in wd40 en met hulp van een goede ringsleutel was hij er zo af.

Damper heb ik vrij hard afgesteld en zelf nu vallen de vibraties reuze mee, eigenlijk gewoon zoals een auto hoort te trillen. De CTR was gewoon van fabrieks af al asociaal stil, dat je bij het stoplicht jezelf afvraagt of je motor nog draaid. Nu vraag jeje dat niet meer af, met alle voordelen van een etd erbij natuurlijk.
Plus.. het ziet er natuurlijk wel heel erg geil uit! hahaha!

Image
hardcorehonda

Post by hardcorehonda »

neel netjes!!!!
Sander

Post by Sander »

Thanks!
vtecmoon

Post by vtecmoon »

die van mij staat mooier!!! haha...

Ik heb hem ook heel hard afgesteld, maar moet toch echt zeggen dat ie bij mij wel erg trilt (stuur). Wellicht komt het door de strut die op dezelfde punten zijn vastgezet.
S.J.

Post by S.J. »

vtecmoon wrote:die van mij staat mooier!!! haha...

Ik heb hem ook heel hard afgesteld, maar moet toch echt zeggen dat ie bij mij wel erg trilt (stuur). Wellicht komt het door de strut die op dezelfde punten zijn vastgezet.

Jij bent gewoon down met comfort.
ToyZ

Post by ToyZ »

Het oog streelt deze mod uiteraard, maar merk je er nu in de praktijk veel verschil met een relatief standaard auto ?
Ik lees op het UK forum, dat voornamelijk wheelhop verkomen wordt met deze modificatie. Zijn er ook nog andere voordelen behalve de nadelen zoals vibraties die genoemd worden?

Mzzl,

Tommy
slydawg

Post by slydawg »

Het is om wheelhop te verminderen, niets meer niets minder.
DC2

Post by DC2 »

Mooie upgrade! 8)
mr. X

Post by mr. X »

slydawg wrote:Het is om wheelhop te verminderen, niets meer niets minder.

Is het de vermindering van comfort waard?
slydawg

Post by slydawg »

mr. X wrote:

Ik vind persoonlijk van wel. Ik zou het niet eens vermidering van comfort noemen, zo erg is het echt niet, ik weet niet eens meer hoe het was zonder en ik heb een de motorsteunen gedaan.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

slydawg wrote:
mr. X wrote:

Ik vind persoonlijk van wel. Ik zou het niet eens vermidering van comfort noemen, zo erg is het echt niet, ik weet niet eens meer hoe het was zonder en ik heb een de motorsteunen gedaan.

jij hebt ook nog de motorsteunen vervangen, die van jou vibreerde heviger dan die van mij...
slydawg

Post by slydawg »

vtecmoon wrote:
slydawg wrote:
mr. X wrote:

jij hebt ook nog de motorsteunen vervangen, die van jou vibreerde heviger dan die van mij...

Is dat zo... :lol:
Ik heb niet de motorsteunen vervangen maar inserts aan ze toegevoegd, de voorste en achterste.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

slydawg wrote:Is dat zo... :lol:
Ik heb niet de motorsteunen vervangen maar inserts aan ze toegevoegd, de voorste en achterste.

bijna goed! :lol:
mr. X

Post by mr. X »

slydawg wrote:Is dat zo... :lol:

Je hebt er toch 3 in totaal? Vanwaar dan de keus om er 2 te pakken. Of heeft de k20 er maar 2 :dunno:
Sander

Post by Sander »

Alweer een tijdje mijn kop hier niet laten zien. Ben een tijdje flink ziek geweest waarna ze mijn ammandelen hebben weggehaald. Het lijkt nu beter te gaan en zit alweer 2 dagen op het werk.
Nou zit er wel iets positiefs aan de operatie. Ik ben 10kilo afgevallen, dat is weer 0.05s sneller van 0-100 :-P

Ben mij nu weer een beetje in het verdiepen in de auto. Heb er gister Xenon(4300k) in gezet en dat bevalt goed.

De 17e gaat ie naar de dealer voor APK en grote beurt. APK verloopt trouwens de 5e al....oeps. Mijn versnellingsbak begint steeds meer geluid te produceren, dus daar laat ik ze even naar kijken.
Omdat dit misschien een duur prijskaartje kan hebben wacht ik even tot het aanschaffen van leuke spulletjes voor de auto tot na die datum.
Doordat ik ziek was heb ik een leuk kunnen sparen en zit dus al een beetje te denken wat te doen.
Mugen Twinloop met TODA Spruitstuk en K-Pro(Met een tripje naar Engeland om hem te laten afstellen)
Of hem NH-0 te laten spuiten.

Komt dus wel goed. Enige nadeel aan deze hele situatie is dat de Type-R weer mijn daily driver is geworden doordat ik zo lang ziek was. Betekent dus weer 200km per dag. Vooral leuk met dit weer... auto ziet er niet uit zo goor.
Locked