Page 3 of 3

Posted: Mon Oct 09, 2006 2:53 pm
by HONDA
Nou schroef de boel open en plaats er één, het zal je niet tegenvallen. Ook niet in de file... :D

Posted: Mon Oct 09, 2006 5:36 pm
by ITR1689
Vliegwiel samen met krukas balanceren is altijd beter, maar de vraag is, heeft Honda dat ook gedaan met de orig. vliegwiel......

Posted: Mon Oct 09, 2006 5:38 pm
by wilco
Zoiets zeggen ze toch ook altijd als je een lichtere krukaspoulie plaatst???Want die van de Civic Type R (B16B) kun je een lichtere poulie van krijgen die ook op een B18 past , wat is hier van waar?

Posted: Mon Oct 09, 2006 5:44 pm
by ITR1689
Dat is niet de CTR poulie, maar de N1 poulie voor race-gebruik.
De standaard poulie heeft idd een "harmonic balancer". Heb je eigenlijk niet nodig bij een circuitauto.
Hier maken ze hun eigen lichtere poulie, met behoud van balancer.
http://www.inlinefour.com/infourn1encr.html
Ze frezen (fresen?) de buitenste 2 poulies weg. P/S en airco zijn dan niet meer mogelijk.

Posted: Mon Oct 09, 2006 6:08 pm
by wilco
Op deze website hebben ze er 1 van OEM Honda http://yhst-1408381693991.stores.yahoo.net/jdmcityrcrpu.html

Nadeel je bent je Stuurbekrachtiging kwijt , dat gaat me net te ver of juist niet :twisted: .
Hoe werkt de stuurbekrachtiging bij de ITR , schakelt uit boven...?
Kijk zovaak parkeer ik niet met de Honda en iets harder trekken aan het stuur het zei zo , maar wat zal het totaal voordeel wezen?Behalve dat je een lichtere poulie hebt?

Posted: Mon Oct 09, 2006 6:45 pm
by ITR1689
De stuurbekrachtiging gaat nooit uit. Er zit wel een overdrukklep in de pomp.

Ik ben volgens mij de enige hier met een ITR zonder P/S.

Posted: Mon Oct 09, 2006 7:09 pm
by wilco
Maar wat is de winst met een andere poulie?

Posted: Mon Oct 09, 2006 7:12 pm
by ITR1689
wilco wrote:Maar wat is de winst met een andere poulie?

Krukaspoulie neem ik aan. Zelfde effect als met lichter vliegwiel. Geen PK winst, maar sneller op toeren.

Posted: Mon Oct 09, 2006 8:07 pm
by wilco
Yep dat bedoel ik en als je je stuurbekrachtigings ook verwijdert , qua stuurgedrag etc...

Posted: Mon Oct 09, 2006 8:27 pm
by ITR1689
Het sturen wordt flink zwaarder... :D
Eerst een jaartje naar de sportschool zou ik zeggen... :-)
Ik zou het niemand aanraden om het te verwijderen, maar ik heb er zelf geen spijt van......

Posted: Mon Oct 09, 2006 8:30 pm
by itr-1895
word sturen bij een itr zo veel zwaarder dan?

ik heb in de ee9 ook geen p.s. maar zo lang je maar een beetje rolt krijg je hem best de hoek om

Posted: Mon Oct 09, 2006 8:51 pm
by HONDA
Ik rij dagelijks zonder stuurbekrachtiging (Civic) en het is dan echt weer wennen om in de ITR te sturen. Alles zo licht en eigenlijk zonder gevoel al is parkeren een ramp zonder stuurbrekrachtiging.

Posted: Mon Oct 09, 2006 9:48 pm
by Gaskleppie
Ik ben volgens mij de enige hier met een ITR zonder P/S.


Ik afgelopen weekend ook!
Ik gaf volgas in zn 1 om even wat aggressie kwijt te raken. Resultaat: accu lampje aan en stuurbekrachtiging weg! :shock:
Bleek dat er 2 riemen afgelopen waren.

Een paar weken geleden had ik ook al zoiets raars. Zelfde situatie, alleen ging toen mn P/S raar doen. De P/S riem lag toen op zn kop op de poelies! Dus met de ribbels naar boven ipv op de pulleys. Ik weet niet wat er gebeurd als ik volgas geef in 1 maar er gebeurt wel wat in het vooronder! :o ops:


oja, het stuurt best zwaar zonder. Al kan het wel weer wat lichter worden als je de olie uit het systeem haalt.
Ik heb wel eens met de ITR van Ken gereden en ik moet zeggen dat het heel goed te doen is als je eenmaal rolt. Maar file parkeren blijft best zwaar......

Oja 2, ik heb de AEM pulley set om je dynamo en P/S pomp minder hard te laten draaien. (helemaal gratis gekregen van intertuning! Ze zijn zo aardig daar.....)
Dit bevalt erg goed al valt je verlichting wel zo'n beetje terug naar stadslicht als je stationair staat te draaien.

Posted: Tue Oct 10, 2006 7:39 am
by RedSun
VTECCIE wrote:Nou schroef de boel open en plaats er één, het zal je niet tegenvallen. Ook niet in de file... :D


Dat ga ik zeker doen.....zodra ik mijn ATR heb :wink:

Posted: Tue Oct 10, 2006 3:48 pm
by mr. X
Heb meerdere keren in een vriend zijn ee8 gereden. Maar vind dat sturen zonder bekrachteging héérlijk. Weet niet hoe het op de ITR zit zonder dat ding, maar op een crx vind ik het zeker geen gemis.
En kom, we zijn toch allemaal mannen, zeuren over inparkeren... tss :D

Posted: Tue Oct 10, 2006 3:57 pm
by RedSun
Met mijn EE9 was ik ook blij dat het er niet op zat maar ja, dat zijn andere auto's heh (lees lichter).

Geen idee hoe het met een ITR zit, denk wel dat je het bij een ATR er beter op kunt laten :lol:

Posted: Tue Oct 10, 2006 6:42 pm
by ITR1689
Een ITR zonder P/S (zonder olie in het systeem) stuurt zwaarder dan een EG Civic zonder P/S. Dat weet ik zeker. Ook al zijn de banden even breed.
Een ITR is zwaarder en de overbrenging is korter (= aantal stuurwielomwenteling van links naar rechts).

Posted: Tue Oct 10, 2006 7:33 pm
by mr. X
Ja dat geloof ik ook zeker wel. Scheelt al snel een kilo of 200 ten opzichte van een ee8? Plus als je zegt dat er een andere overbrenging in zit zal het helemaal beulen zijn.
Maar ik denk dat ik het lekker vind rijden.
Zou het graag een keer proberen, ben namelijk nu niets anders ge(ver)went