Ten einde raad? Dat dacht ik, hij doet het weer!
Overal is aan te komen maar als de kosten boven tafel komen haken veel mensen af. Misschien ebay?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Het werd altijd gebruikt bij de S2000 voor de eerste 15.000KM ivm inrijden en de bepaalde coating op de cilinderwanden "Molybdenum" dit is dezelfde coating wat op de cilinderwanden van de Integra Type R zit.
Maar het werd samen gebruikt met Honda's inloop olie waar ook extra van dit soort "Molybdenum" in zat en samen had het het meeste effect.
Ook nu na die 15.000Km had het nog effect ivm "Molybdenum" wat er in zit en dit hecht weer op de cilinderwanden.
Hier een pagina wat de Honda dealer hier in NL heeft gebruikt en zowel Martin als ik :-) , als je helemaal naar onder bladert op die website zie je dit product staan , deze moet je hebben HAMP ENGINE OIL TREATMENT
HAMP (Honda After Market Parts)
http://www.performance-solution.co.uk/contents/en-uk/d55.html
Daarbij had ik hun gemaild over het gebruik van het product , en kreeg deze mailtjes van Peter Yip>>
Dear Wilco
You simply treat the full can of engine oil treatment along with your NEW oil
(Ik weer terug gemaild
ops: )
I heard something about that first turn your car 10 minuts on till its warm and then drop the Oil treatment in your oil and let your car on for 10 minuts and then leave your car staying for 1 night.
Wilco
(Reactie
Dear Wilco
The one you mention is an engine clean chemical, Honda Engine Oil treatment is an engine oil additive design to reduce friction wear. You simply add to your new engine oil
Regards,
Peter Yip
PERFORMANCE Solution
Let op er zijn van dit soort toevoegingen meerdere merken verkrijgbaar;
*Mugen
*Buddy Club
*HAMP (Honda After Market Parts)
etc....
Maar het werd samen gebruikt met Honda's inloop olie waar ook extra van dit soort "Molybdenum" in zat en samen had het het meeste effect.
Ook nu na die 15.000Km had het nog effect ivm "Molybdenum" wat er in zit en dit hecht weer op de cilinderwanden.
Hier een pagina wat de Honda dealer hier in NL heeft gebruikt en zowel Martin als ik :-) , als je helemaal naar onder bladert op die website zie je dit product staan , deze moet je hebben HAMP ENGINE OIL TREATMENT
HAMP (Honda After Market Parts)
http://www.performance-solution.co.uk/contents/en-uk/d55.html
Daarbij had ik hun gemaild over het gebruik van het product , en kreeg deze mailtjes van Peter Yip>>
Dear Wilco
You simply treat the full can of engine oil treatment along with your NEW oil
(Ik weer terug gemaild

I heard something about that first turn your car 10 minuts on till its warm and then drop the Oil treatment in your oil and let your car on for 10 minuts and then leave your car staying for 1 night.
Wilco
(Reactie

Dear Wilco
The one you mention is an engine clean chemical, Honda Engine Oil treatment is an engine oil additive design to reduce friction wear. You simply add to your new engine oil
Regards,
Peter Yip
PERFORMANCE Solution
Let op er zijn van dit soort toevoegingen meerdere merken verkrijgbaar;
*Mugen
*Buddy Club
*HAMP (Honda After Market Parts)
etc....
VTECCIE wrote:Overal is aan te komen maar als de kosten boven tafel komen haken veel mensen af. Misschien ebay?
Ik zal wel even gaan kijken, op Ebay niets but genoeg bedrijven die het online verkopen. King is ook een optie.
.edit. Ik heb twee Mugen Ebay winkels een bericht gestuurd.
Prijs per stuk: 50,- Dollar plus transport
Zal ik een Mugen MT105 Group buy maken voor de heren :?:
Verwacht geen wonderen, maar het verhaal van Wilco en Martin is duidelijk denk ik.
BDW Cool signature Wilco :thumbs:
Ik ben wel geïnteresseerd in dat Mugen product. ATR heeft er onder mijn en onder mijn vrouws rechtervoet al 50k opzitten en hij heeft het verdient.
@Brenda: Dat zou heel mooi zijn. Ik ben toch benieuwd hoe het er in cilinder 4 uitziet. Die andere drie trouwens ook wel. Als hij weer in staat is om volledig aan het verkeer deel te nemen zullen we wel een afspraak maken.
@Brenda: Dat zou heel mooi zijn. Ik ben toch benieuwd hoe het er in cilinder 4 uitziet. Die andere drie trouwens ook wel. Als hij weer in staat is om volledig aan het verkeer deel te nemen zullen we wel een afspraak maken.
AIYOKU wrote:VTECCIE wrote:Overal is aan te komen maar als de kosten boven tafel komen haken veel mensen af. Misschien ebay?
Ik zal wel even gaan kijken, op Ebay niets but genoeg bedrijven die het online verkopen. King is ook een optie.
.edit. Ik heb twee Mugen Ebay winkels een bericht gestuurd.
Prijs per stuk: 50,- Dollar plus transport
Zal ik een Mugen MT105 Group buy maken voor de heren :?:
Verwacht geen wonderen, maar het verhaal van Wilco en Martin is duidelijk denk ik.
BDW Cool signature Wilco :thumbs:
Ik doe mee :wink:
Vandaag kleppendeksel en bougies gemonteerd, accu opgeladen en weer eens een stukje gereden, niet te ver want de verf van het kleppendeksel is nog niet helemaal goed uitgehard. In het begin liep de motor een beetje aarzelend, maar na een halve minuut of zo liep hij weer mooi stationair zonder blafjes of wat dan ook. Even een stukje gereden om een brief te posten, tussentijds liep de motor nog steeds lekker. Ik heb er weer vertrouwen in 8)
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Let wel even op dat onze motoren niet zo maar op elkaar lijken!
Een F20 uit de S2000 heeft met koolstof vezels versterkte alu cilinderbussen met een silicium coating.
De H22 uit de ATR heeft alu cilinderbussen met silicium coating.
De B18 uit de ITR heeft chrome molybdeen bussen ingegoten in aluminium.
Daarom kan je alleen de B18 boren. De F20 en H22 zijn alleen te reviseren door een nieuw onderblok te nemen of er stalen bussen in te persen.
Dus dat het goedje van de S2000 werkt is niet zomaar logisch!
Maar waarom proberen we niet gewoon eerst iets dat hier zo in de winkel ligt? Forte' bijvoorbeeld?
Een F20 uit de S2000 heeft met koolstof vezels versterkte alu cilinderbussen met een silicium coating.
De H22 uit de ATR heeft alu cilinderbussen met silicium coating.
De B18 uit de ITR heeft chrome molybdeen bussen ingegoten in aluminium.
Daarom kan je alleen de B18 boren. De F20 en H22 zijn alleen te reviseren door een nieuw onderblok te nemen of er stalen bussen in te persen.
Dus dat het goedje van de S2000 werkt is niet zomaar logisch!
Maar waarom proberen we niet gewoon eerst iets dat hier zo in de winkel ligt? Forte' bijvoorbeeld?
Voodoo wrote:AIYOKU wrote:VTECCIE wrote:Overal is aan te komen maar als de kosten boven tafel komen haken veel mensen af. Misschien ebay?
Ik zal wel even gaan kijken, op Ebay niets but genoeg bedrijven die het online verkopen. King is ook een optie.
.edit. Ik heb twee Mugen Ebay winkels een bericht gestuurd.
Prijs per stuk: 50,- Dollar plus transport
Zal ik een Mugen MT105 Group buy maken voor de heren :?:
Verwacht geen wonderen, maar het verhaal van Wilco en Martin is duidelijk denk ik.
BDW Cool signature Wilco :thumbs:
Ik doe mee :wink:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... 3771#33771
Inmiddels al wat meer kleine ritjes gereden en het enige nadeel is dat alles nu veel directer aanpakt, hoewel we ook al bijna 1,5 maand niet meer met de ATR hebben gereden. Ook geen rare schokken en blaffen in de motor, enkel de verflucht die van het (warme) kleppendeksel afkomt is lastig, maar ook dat trekt op den duur nog weg. Ik ben dan ook flink bezig geweest. Injectoren ultrasoon gereinigd, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter, nieuw benzinefilter, EGR plaat en klep schoongemaakt en dan natuurlijk het kleppendeksel een fris kleurtje gegeven. Nu nog motorolie en versnellingsbakolie verversen, koelwater ook en dan ben ik motorisch gezien voorlopig klaar.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Gaskleppie wrote:Mooi!
Maare,het enige nadeel is dat alles nu veel directer aanpakt
Is dat een nadeel?
Ik denk dat ik er gewoon aan moet wennen. Misschien zijn we stukje bij beetje eraan gewend geraakt dat hij stukje bij beetje baggerder ging lopen maar nu alles weer in orde is hij is zoals hij hoort te zijn. Ben trouwens nog niet boven de 3000tpm geweest.
AccordTypeaRd wrote:Nu nog motorolie en versnellingsbakolie verversen, koelwater ook en dan ben ik motorisch gezien voorlopig klaar.
Als je toch alle vloeistoffen ververst, vergeet je niet je remvloeistof en koppellingsvloeistof :?: :idea:
Tenzij je ze al hebt gedaan.
Iig goed te horen dat ie het weer doet.
AccordTypeaRd wrote:Remvloeistof en koppelingsvloeistof lijkt mij wat moeilijker. Ik denk dat ik die maar laat doen, tenzij iemand mij een handleiding kan geven hoe ik het moet doen.
Om je rem- en koppelingsvloeistof te doe heb je 1 xtra persoon nodig die de rem of koppeling voor je intrapt.
Ik weet niet hoe het zit voor de ATR maar voor de CTR heb je een bepaalde volgorde voor het ontluchten van je remmen.
LV-RV-RA-LA.
Ik doe het zo:
Draai ontluchtingsnipple open, met slangetje erop is minder troep maken, en laat iemand de rem pompen totdat het reservoir BIJNA leeg is, dan vul ik het weer met nieuwe remvl.st. en ga dan opnieuw pompen totdat je schone vloeistof door slangetje ziet stromen en geen luchtbelletjes.
Terwijl de persoon in de auto de rem aan het intrappen is draai je de nipple dicht, niet muurvast.
Dan naar de volgende, zelfde als bovenstaande alleen hoef je niet je reservoir bijna leeg te pompen.
Gewoon totdat de oude vloeistof eruit is en je heldere schone vloeistof ziet en zonder luchtbelletjes.
Zo doe ik de rest ook. Let wel op dat je reservoir altijd voldoende vloeistof heeft anders ga je lucht in het systeem brengen.
Na dat te hebben gedaan, auto starten, ff pompen en ritje maken en testen als de remmen goed werken, ik maak voor de zekerheid een paar goede remacties waaronder ook een noodstop, just to be sure.
Zelfde geld ook voor je koppelings vloeistof.
Hoop dat je me verhaaltje een beetje begrijpt :-?
Is eigenlijk een klusje van niets.
Als je het op deze manier doet is het nagenoeg niet mogelijk lucht in je systeem te krijgen.
P.S. Als je 2 ontluchtings nipples hebt per klauw moet je allebei doen :wink: :lol: