ITR897 wrote:In 15 duim. Alleen snelheidscode V (205/50-VR15). Een ITR heeft snelheidscode W nodig.
Waarom? De ingebouwde veiligheidsmarge is reuze. Plus 240 gaat al hard :wink: En idd zoals Gaskleppie zegt, Op het circuit haal je dit zoiezo niet
Omdat dat zo voorgeschreven is door Honda zelf voor een ITR.
En bij ons in België kom je niet door de keuring met lagere snelheidscode dan W. Aan de andere kant, zo een band koop je natuurlijk ook niet om mee naar de keuring te gaan.
Maar ik moet jullie wel gelijk geven. De snelheid die je met een V kan/mag halen wordt toch zo goed als nooit gehaald. Toch niet voor een lange periode.
ITR897 wrote:Maar ik moet jullie wel gelijk geven. De snelheid die je met een V kan/mag halen wordt toch zo goed als nooit gehaald. Toch niet voor een lange periode.
Een beetje licht getunede ITR haalt makkelijk 250 op de teller (in DLD natuurlijk). Dan zit je dus op de grens van de band.
Mij is verteld dat de banden een veiligheidsmarge van 30 tot zelfs 40% hebben. Als je dat zou aanhouden mag je ipv 240 km/h, 300+ rijden. Hoever dit waar is zullen we waarschijnlijk nooit weten, en wat de gevolgen zijn als we die overschreiden ook niet. Tenzij iemand hier graag met P bandjes wil gaan rijden (150 km/h) ofzo en het proberen haha
mr. X wrote:Mij is verteld dat de banden een veiligheidsmarge van 30 tot zelfs 40% hebben. Als je dat zou aanhouden mag je ipv 240 km/h, 300+ rijden. Hoever dit waar is zullen we waarschijnlijk nooit weten, en wat de gevolgen zijn als we die overschreiden ook niet. Tenzij iemand hier graag met P bandjes wil gaan rijden (150 km/h) ofzo en het proberen haha
Ik heb eens een keer een klapbband gehad bij 160kmpu in m'n rex. Zolang je maar rechtuit blijft rijden met beide handen aan het stuur is het goed onder controle te houden. Alarmlichten aan, voorzichtig naar rechts sturen naar de vluchstrook, ondertussen gas loslaten en pas voorzichtig remmen op het laatste moment. Het enige waar je je dan zorgen over hoeft te maken is je velg, maar als het goed is slaat de rest van het rubber naar buiten.
Oe, hoe kwam het?
Heb het bij een vrachtwagen zien gebeuren, bijna recht voor me. Schrok me kapot, ding begon enigsinds te kantelen, erg veel rook. Maargoed, we leven nog :-)