Bridgestone Potenza RE050A 84W

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Mooi! Die onderste! Zal lekker plakken
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Zijn wel in Europe te krijgen:

http://www.sportreifen.com/DMSB-Reifenl ... 22RE55S%22

Ze hebben alleen nog niet mijn maat :(
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Alleen 195/15. Leuke bandjes voor je std velg :D
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

mr. X wrote:Alleen 195/15. Leuke bandjes voor je std velg :D


Je bedoeld voor jou standaard velg?

Mijn standaard maat is 215/45-17
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ja voor een ITR std velg. Nogmaals, wou dat ik ze had. Dan reed ik op 15" :-) en was ik eens gaan uitzoeken wat deze kostte
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

mr. X wrote:Ja voor een ITR std velg. Nogmaals, wou dat ik ze had. Dan reed ik op 15" :-) en was ik eens gaan uitzoeken wat deze kostte


Die zijn toch wel te vinden? Ik zei al eerder; stuur Stoede een PB. Hij kan er zeker aankomen.

Die CTR velgen raak je wel weer kwijt
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ja klopt, maar als ik hem verkoop... tsja
Hell, vragen kan geen kwaad :twisted:
std velgen staan cool
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

De RE-55S is volgens mij niet streetlegal. Meer iets voor trackdays.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

205 50 15 krijg je best om een standaard ITR velg hoor.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

In 15 duim. Alleen snelheidscode V (205/50-VR15).
Een ITR heeft snelheidscode W nodig.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Op zandvoort haal ik die snelheid toch niet ;)
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

ITR1689 wrote:De RE-55S is volgens mij niet streetlegal. Meer iets voor trackdays.


Zo zien de Yokohama's er ook uit.

Als je deze met de yokohama's vergelijkt zit er evenveel rubber op met "wat"groeven voor "wat"water
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

ITR897 wrote:In 15 duim. Alleen snelheidscode V (205/50-VR15).
Een ITR heeft snelheidscode W nodig.


Waarom? De ingebouwde veiligheidsmarge is reuze. Plus 240 gaat al hard :wink:
En idd zoals Gaskleppie zegt, Op het circuit haal je dit zoiezo niet
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

AIYOKU wrote:
ITR1689 wrote:De RE-55S is volgens mij niet streetlegal. Meer iets voor trackdays.


Zo zien de Yokohama's er ook uit.

Als je deze met de yokohama's vergelijkt zit er evenveel rubber op met "wat"groeven voor "wat"water


Klopt die Yoko's zien er nagenoeg hetzelfde uit en die zijn 100% streetlegal. En Volgens Robin erg weinig last van aquaplanning (zie ander topic).
Nana korobi ya oki
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

mr. X wrote:
ITR897 wrote:In 15 duim. Alleen snelheidscode V (205/50-VR15).
Een ITR heeft snelheidscode W nodig.


Waarom? De ingebouwde veiligheidsmarge is reuze. Plus 240 gaat al hard :wink:
En idd zoals Gaskleppie zegt, Op het circuit haal je dit zoiezo niet


Omdat dat zo voorgeschreven is door Honda zelf voor een ITR.
En bij ons in België kom je niet door de keuring met lagere snelheidscode dan W. Aan de andere kant, zo een band koop je natuurlijk ook niet om mee naar de keuring te gaan.

Maar ik moet jullie wel gelijk geven. De snelheid die je met een V kan/mag halen wordt toch zo goed als nooit gehaald. Toch niet voor een lange periode. :D
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

ITR897 wrote:Maar ik moet jullie wel gelijk geven. De snelheid die je met een V kan/mag halen wordt toch zo goed als nooit gehaald. Toch niet voor een lange periode. :D

Een beetje licht getunede ITR haalt makkelijk 250 op de teller (in DLD natuurlijk). Dan zit je dus op de grens van de band.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Mij is verteld dat de banden een veiligheidsmarge van 30 tot zelfs 40% hebben. Als je dat zou aanhouden mag je ipv 240 km/h, 300+ rijden. Hoever dit waar is zullen we waarschijnlijk nooit weten, en wat de gevolgen zijn als we die overschreiden ook niet. Tenzij iemand hier graag met P bandjes wil gaan rijden (150 km/h) ofzo en het proberen haha
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Deze is ook zeer interessant :shock:

Image
Bridgestone RE540S

-Edit-
Is er in 5 compounds:
TYPE GZ
TYPE GW
TYPE GS
TYPE S
TYPE R
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

mr. X wrote:Mij is verteld dat de banden een veiligheidsmarge van 30 tot zelfs 40% hebben. Als je dat zou aanhouden mag je ipv 240 km/h, 300+ rijden. Hoever dit waar is zullen we waarschijnlijk nooit weten, en wat de gevolgen zijn als we die overschreiden ook niet. Tenzij iemand hier graag met P bandjes wil gaan rijden (150 km/h) ofzo en het proberen haha

Ik heb eens een keer een klapbband gehad bij 160kmpu in m'n rex. Zolang je maar rechtuit blijft rijden met beide handen aan het stuur is het goed onder controle te houden. Alarmlichten aan, voorzichtig naar rechts sturen naar de vluchstrook, ondertussen gas loslaten en pas voorzichtig remmen op het laatste moment. Het enige waar je je dan zorgen over hoeft te maken is je velg, maar als het goed is slaat de rest van het rubber naar buiten.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Oe, hoe kwam het?
Heb het bij een vrachtwagen zien gebeuren, bijna recht voor me. Schrok me kapot, ding begon enigsinds te kantelen, erg veel rook. Maargoed, we leven nog :-)
Locked