Sander stelt zich opnieuw voor. [TODA Spruitstuk]

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

De rare japanners ook... Als je naar je orderstatus kijkt en ziet de status completed over je gehele order, dan verwacht je dat ie ook helemaal klaar is. Bij hun ook als ie maar half klaar is blijkbaar. Ik zit hier met een spruitstuk zonder uitlaat... Grrr.

Maarja ik ben ongeduldig, dus ik ga kijken of ik het spruitstuk werkend kan krijgen met mijn standaard uitlaat systeem. Ik weet dat de maten van de jdm vs edm iets anders zijn, maarja stilzitten en wachten kan ik ook niet :P. Nu eerst eens achter een pakking aan voor tussen het blok en spruitstuk. Krijg je er blijkbaar ook niet bij...

Maarja, 1 meevaller. Kosten douane.. 50 euro.. :D
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Voor Toda header maar 50E douane kosten?? Had je "Gift"op de bon laten zetten of zoiets?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Je hebt geen nieuwe pakking nodig voor tussen je blok en spruitstuk, zit een metalen pakking die je zonder problemen opnieuw kan gebruiken.
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

wilco wrote:Voor Toda header maar 50E douane kosten?? Had je "Gift"op de bon laten zetten of zoiets?

Staat een veel lagere waarde op de bon. Ik heb er niet op gevraagt, maar ben er wel blij mee 8)


slydawg wrote:Je hebt geen nieuwe pakking nodig voor tussen je blok en spruitstuk, zit een metalen pakking die je zonder problemen opnieuw kan gebruiken.


Thanks. Dat wist ik niet. Ben inmiddels wel bij Honda geweest en heb er een besteld. Was ook niet extreem duur(16euro), dus mocht de oude kapot gaan om een of andere reden heb ik iig een reserve.

Ik begin morgen met de montage. Motorsteunen en voorste anit-roll bar worden dan ook uiteraard meteen vervangen.

Wat lekkere fototjes 8)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

KWIJL!!
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ooh, zonde om onder een auto te hangen. Kun je beter in de huiskamer laten pronken.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Succes met die voorste steun, heb ff staan kloten voordat ik het voor mekaar had.
Achterste is zo gepiept.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

PORN! :shock:

en duchtig! :thumbs:

en de rubbers erin plakken bij de voorsteun :D
heb er 5 ton op gezet en ging nog niet.
ja ging wel met 5 ton maar met eruit halen van de rubbers..ploep!

succes :D

en ja mijn voorste ophanging(rubber) die ik later aan deed pakken was gescheurd,met de TODA..
dus doe ze maar meteen.. :D
scheelt in kosten.. :D
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Nice 8)
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Work of art!

Echt mooi dat ding, ben echt heel benieuwd naar de nummers...
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

Thanks voor de tips!

Nou vandaag aan de slag gegaan. Helaas niet zo opgeschoten als ik zou willen.

Koste erg veel kracht de bouten van het subframe los te krijgen. Na het verlengen van de dopsleutel met een metalen buis ging het een stuk makkelijker.
Toen was de voorste motorsteun aan de beurt. Nu gaan jullie zo hard lachen... Ik was in de veronderstelling dat de energy rubbers de standaard rubbers vervangde.. Ik begreep er geen zak van.. hoe krijg ik de oude rubbers eruit? Lijkt wel alsof die erin gegoten zijn.. Terwijl ik aan het uitvogelen was hoe en wat kom ik te vroeg omhoog onder de auto ram mijn neus tegen het subframe aan en als reactie trek ik mijn hoofd snel weer terug, wat dus resulteerd in mijn kop keihard op de betonnen garage vloer.
Krak hoor ik en mijn hele schedelpan tintelt. Werd er misselijk van dus maar ff naar binnen gegaan, wat ijs erop. Terwijl ik op de bank zat met mijn icepack krijg ik het briljante idee dat die rubbers in de standaard rubbers moeten. 15min later komt de f1 kwalificatie op de tv dus ik wacht even met uitproberen.
F1 afgelopen, ik met mijn gigantische ei op mijn kop naar de garage. En ja hoor. ff inspuiten met wd40.. ploep de linker erin, ploep de rechter. Krik onder het subframe en de motorsteun weer aandraaien.. Klaar :P

Viel me erg mee. Ok nu de achterste. Omdat ik toch mijn spruitstuk vervang doe ik maar tegelijk. Dan heb ik zonder spruit ook een stuk meer ruimte voor de motorsteun. Antirollbar ophanging losgehaald en begonnen met de bevestiging van de uitlaat met het spruitstuk. Flink ingespoten met wd40, de staalborstel er flink overheen, maar helaas er komt geen beweging in.. Ok, geen ramp, ik rekende er al een beetje op. Dus slijpen die hap. Helaas niet genoeg slijpschijfjes dus eerst naar de bouwmarkt anders zit ik straks zonder en is ie dicht. Thuisgekomen weer aan de slag gegaan en 2 van de 3 losgehaald. Ik deed ze liever alle 3 maar had een afspraak staan.

Dus.. genoeg nog te doen voor morgen. Maar ik denk dat het wel vrij vlot gaat morgen.

Trouwens.. ik geniet nog steeds elke minuut dat ik aan het sleutelen ben. Is echt geen nare taak ofzo :D . Helaas volgende week einde vakantie dus weer aan het werk = minder sleutelen.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

De inserts gaan over de originele heen.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Lekker bezig man.
Jij hebt dus je subframe losgehaald, is idd wel makkelijker te plaatsen dan, ik heb m'n blok gekanteld en het er zo in gekregen.
Hou in de gaten dat je uitlijning nu een beetje off kan zijn omdat je je subframe los hebt gehad.
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

slydawg wrote:Lekker bezig man.
Jij hebt dus je subframe losgehaald, is idd wel makkelijker te plaatsen dan, ik heb m'n blok gekanteld en het er zo in gekregen.
Hou in de gaten dat je uitlijning nu een beetje off kan zijn omdat je je subframe los hebt gehad.


Ik zal het in de gaten houden. Thanks voor de tip!
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

:lol: :lol:

Tip:hard vloeken helpt bij je hoofd/kaak stoten

Heb zelf mijn hoofd 7 keer gestoten toen we de versnellingsbak van Robin er onder monteerden aan de sleepoog
Mijn hoofd leek alsof ik gevochten had met tijgers en robin ging oorkleppen op doen
corne
Posts: 64
Joined: Tue Aug 05, 2008 10:45 am

Post by corne »

wat een mooi spul zeg. WOW voor in een vitrine idd
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

Nou vandaag weer flink bezig geweest.

Laatste moertje doorgeslepen en downpipe losgehaald.
Antirollbar gedemonteerd.
Hitteshild losgehaald. Daarbij moest 1 bout doorgeslepen worden.
Andere motorsteunrubber geplaatst.
Geprobeerd spruitstuk los te halen maar is niet gelukt. Zie http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=5165

Downpipe
Image

Kut hitteschild
Image

EDM vs JDM ARB
Image

Nog steeds niet gemonteerd.
Image

Sorry voor de troep op de fotos :lol:
RemcoCTR
Posts: 19
Joined: Sat Sep 06, 2008 3:34 pm

Post by RemcoCTR »

Ziet er netjes uit jouw CTR, was tie nog niet snel genoeg :wink: brengt me wel weer op ideeen.. :-)
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

RemcoCTR wrote:Ziet er netjes uit jouw CTR, was tie nog niet snel genoeg :wink: brengt me wel weer op ideeen.. :-)


Hahaha.. tsja ik rij er nu dik 3 jaar in dus mocht wel wat veranderd worden :wink:
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

wilco wrote:Voor Toda header maar 50E douane kosten?? Had je "Gift"op de bon laten zetten of zoiets?

Mijn Fujitsubo einddemper die uit de states kwam kostte me maar 10 euro aan douanekosten. Dan vind ik die 50 euro nog duur.
Locked