Thanks voor de tips!
Nou vandaag aan de slag gegaan. Helaas niet zo opgeschoten als ik zou willen.
Koste erg veel kracht de bouten van het subframe los te krijgen. Na het verlengen van de dopsleutel met een metalen buis ging het een stuk makkelijker.
Toen was de voorste motorsteun aan de beurt. Nu gaan jullie zo hard lachen... Ik was in de veronderstelling dat de energy rubbers de standaard rubbers vervangde.. Ik begreep er geen zak van.. hoe krijg ik de oude rubbers eruit? Lijkt wel alsof die erin gegoten zijn.. Terwijl ik aan het uitvogelen was hoe en wat kom ik te vroeg omhoog onder de auto ram mijn neus tegen het subframe aan en als reactie trek ik mijn hoofd snel weer terug, wat dus resulteerd in mijn kop keihard op de betonnen garage vloer.
Krak hoor ik en mijn hele schedelpan tintelt. Werd er misselijk van dus maar ff naar binnen gegaan, wat ijs erop. Terwijl ik op de bank zat met mijn icepack krijg ik het briljante idee dat die rubbers in de standaard rubbers moeten. 15min later komt de f1 kwalificatie op de tv dus ik wacht even met uitproberen.
F1 afgelopen, ik met mijn gigantische ei op mijn kop naar de garage. En ja hoor. ff inspuiten met wd40.. ploep de linker erin, ploep de rechter. Krik onder het subframe en de motorsteun weer aandraaien.. Klaar :P
Viel me erg mee. Ok nu de achterste. Omdat ik toch mijn spruitstuk vervang doe ik maar tegelijk. Dan heb ik zonder spruit ook een stuk meer ruimte voor de motorsteun. Antirollbar ophanging losgehaald en begonnen met de bevestiging van de uitlaat met het spruitstuk. Flink ingespoten met wd40, de staalborstel er flink overheen, maar helaas er komt geen beweging in.. Ok, geen ramp, ik rekende er al een beetje op. Dus slijpen die hap. Helaas niet genoeg slijpschijfjes dus eerst naar de bouwmarkt anders zit ik straks zonder en is ie dicht. Thuisgekomen weer aan de slag gegaan en 2 van de 3 losgehaald. Ik deed ze liever alle 3 maar had een afspraak staan.
Dus.. genoeg nog te doen voor morgen. Maar ik denk dat het wel vrij vlot gaat morgen.
Trouwens.. ik geniet nog steeds elke minuut dat ik aan het sleutelen ben. Is echt geen nare taak ofzo

. Helaas volgende week einde vakantie dus weer aan het werk = minder sleutelen.