Gangaran's VBP EP3 Type-R

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Kpro is zeker geschikt voor voor onze ECU's.
Alleen moet je een aftermarket wideband erop
aansluiten om goed te kunnen dataloggen.
Anders moet je een PRB ecu nemen van de
rsx-s. Deze heeft wel een wideband input. Kan je
dus direct dataloggen zonder een aftermarket meter
te hebben.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Dan beter een Amerikaanse nemen?
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Een amerikaanse ECU ja. (PRB)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Als je niet zelf gaat afstellen kan je gewoon bij de originele ecu blijven. Dataloggen gaat evengoed nog alleen heb je geen a\f uitlezing maar voor de rest kan je alle andere sensoren dataloggen.
Komt ook nog bij dat de prb ecu incl kpro een stuk duurder is als de pra ecu incl kpro. Je moet ook een wideband lambda sensor aanschaffen en bekabeling aanpassen om de boel goed te laten werken. Volgens mij kan je je sleutels niet laten inlezen op de prb, weet het niet zeker.
Oh ja, de dealer kan niet meer in je ecu als je de prb ecu hebt, tenminste bij mij dan.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Wat zijn de kosten van beide (geinstaleerd en afgesteld)?
Enig Idee
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Kost zo'n 700 a 800 voor de kpro met inbouw. Je kunt de standaard mappen gebruiken in Kmanager. Voor het echte fijne werk, moet je toch op de bank. Dat gaat ook wat geld kosten en degene die het moet mappen voor jou.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Inbouw is niets, plug n play als je je originele ecu gebruikt.
Oja, en een map voor de pra ecu kan je niet zomaar uploaden in een prb ecu, je moet die omzetten voor de prb ecu.
De standaard geleverde mappen kan je uiteraard wel gewoon uploaden.
Op de rollenbank kan je je full throttle maps doen, wel zo veilig dan op straat op en neer volgas lopen gassen.
Part throttle tune kan je wel op straat doen, dan kan je de boel super zuinig afstellen :wink:
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Na lang wachten is "het" binnen. Mijn RBC intake manifold.
Volgende week met Slydawg monteren en de week daarop
bij inter-tuning af laten stellen.
Met mijn setup hebben genoeg mensen in Engeland 240-250pk's
gehaald, ben benieuwd.

Image
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Ooohhhhh... Nice dude! ben heel benieuwd!
Deus Ex Machina!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Thanks. Ben ook benieuwd, heb genoeg positieve verhalen hierover gehoord.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Nice, ik heb hier ook nog een setje van liggen.

Heeft inderdaad goede resultaten op de JDM Accord Euro-R.

Zeker met uw set-up
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Ik gebruik ook een rbc met mijn setup, ze geven op diverse fora aan dat het +/- 15 pk opleverd!

Gr bas
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

nice, erg benieuwd wat het bij jou doet.
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

EK20A wrote:Ik gebruik ook een rbc met mijn setup, ze geven op diverse fora aan dat het +/- 15 pk opleverd!

Gr bas


:shock:

sorry. :lol: no way

TODA header + exhaust
RBC intake
BMC carbon intake

181.5 wHp@8041 RPM zonder afstellen.(215pk blok zoals gedacht,ik dacht zelfs 210 pk)

na afstellen 194.7 wHp@8317 RPM (231.9pk blok)inter tuning max op de rollenbank.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

D_ToXx wrote:
EK20A wrote:Ik gebruik ook een rbc met mijn setup, ze geven op diverse fora aan dat het +/- 15 pk opleverd!

Gr bas


:shock:

sorry. :lol: no way

TODA header + exhaust
RBC intake
BMC carbon intake

181.5 wHp@8041 RPM zonder afstellen.(215pk blok zoals gedacht,ik dacht zelfs 210 pk)



na afstellen 194.7 wHp@8317 RPM (231.9pk blok)inter tuning max op de rollenbank.


Hoezo no way, ik had 232 bhp zonder rbc bij rica.
kan dus zeker wel.

Zie net dat je bmc intake hebt, wellicht ligt het daaraan bij jouw.
aem cai moet je hebben.
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Idd, je moet het Engels forum maar eens bekijken, zitten ze allemaal tussen rond de 240-250 met RBC en de rest van I/H/E.
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

ik denk dat het veel te maken heeft met het afstellen van de rollenbank.

en dan kan ik ook posten dat ik 15 pk erbij heb door alleen een ander bv.intake spruitstuk. misschien dat ze een ander intake spruitstuk hadden meteen met afstellen. dan kan ik die 15 pk wel geloven.

heeft een RBC intake nut? ja, ik merkte een verschil. maar geen 15 pk :wink: dan had ik alleen met een RBC al op de 215pk moeten zitten..
ik vond het al overdreven dat ik op 215 pk uitkwam.had ik nooit verwacht.

@slydawg: misschien wel, maar het is wel gewoon een cai, zonder veel bochten.
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Zoals met alles, het is een combinatie, stock alles met RBC levert minder op dan header, uitlaat inlaat en RBC.... Ik heb wellicht binnenkort een complete set te koop mochten er mensen interesse hebben!

Gr bas
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ik ben ook benieuwd. Ben a.s. zaterdagh bij Rica aanwezig om te kijken, maar ik moet nog mijn auto afstellen.

Inderdaad in Engeland hebben heel veel mensen of met de AEM CAI of de Gruppe M intake 245pk(Met AEM) tot 250+pk met de Gruppe M gehaald. Bij Ons past de Gruppe M helaas niet vanwege onze remvloeistof reservoir.

A.s. zaterdag zullen we kjiken hoeveel ik erbij heb gekregen zonder af te stellen.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Gangaran wrote:Ik ben ook benieuwd. Ben a.s. zaterdagh bij Rica aanwezig om te kijken, maar ik moet nog mijn auto afstellen.

Inderdaad in Engeland hebben heel veel mensen of met de AEM CAI of de Gruppe M intake 245pk(Met AEM) tot 250+pk met de Gruppe M gehaald. Bij Ons past de Gruppe M helaas niet vanwege onze remvloeistof reservoir.

A.s. zaterdag zullen we kjiken hoeveel ik erbij heb gekregen zonder af te stellen.


Dat reservoir kan u verplaatsen. Werkt bij de EP3 met een slangetje.

Heeft u een Wideband? Zo Ja is hier al een verschil in te zien?
Locked