Gangaran's VBP EP3 Type-R
Als je niet zelf gaat afstellen kan je gewoon bij de originele ecu blijven. Dataloggen gaat evengoed nog alleen heb je geen a\f uitlezing maar voor de rest kan je alle andere sensoren dataloggen.
Komt ook nog bij dat de prb ecu incl kpro een stuk duurder is als de pra ecu incl kpro. Je moet ook een wideband lambda sensor aanschaffen en bekabeling aanpassen om de boel goed te laten werken. Volgens mij kan je je sleutels niet laten inlezen op de prb, weet het niet zeker.
Oh ja, de dealer kan niet meer in je ecu als je de prb ecu hebt, tenminste bij mij dan.
Komt ook nog bij dat de prb ecu incl kpro een stuk duurder is als de pra ecu incl kpro. Je moet ook een wideband lambda sensor aanschaffen en bekabeling aanpassen om de boel goed te laten werken. Volgens mij kan je je sleutels niet laten inlezen op de prb, weet het niet zeker.
Oh ja, de dealer kan niet meer in je ecu als je de prb ecu hebt, tenminste bij mij dan.
Inbouw is niets, plug n play als je je originele ecu gebruikt.
Oja, en een map voor de pra ecu kan je niet zomaar uploaden in een prb ecu, je moet die omzetten voor de prb ecu.
De standaard geleverde mappen kan je uiteraard wel gewoon uploaden.
Op de rollenbank kan je je full throttle maps doen, wel zo veilig dan op straat op en neer volgas lopen gassen.
Part throttle tune kan je wel op straat doen, dan kan je de boel super zuinig afstellen :wink:
Oja, en een map voor de pra ecu kan je niet zomaar uploaden in een prb ecu, je moet die omzetten voor de prb ecu.
De standaard geleverde mappen kan je uiteraard wel gewoon uploaden.
Op de rollenbank kan je je full throttle maps doen, wel zo veilig dan op straat op en neer volgas lopen gassen.
Part throttle tune kan je wel op straat doen, dan kan je de boel super zuinig afstellen :wink:
EK20A wrote:Ik gebruik ook een rbc met mijn setup, ze geven op diverse fora aan dat het +/- 15 pk opleverd!
Gr bas
:shock:
sorry. :lol: no way
TODA header + exhaust
RBC intake
BMC carbon intake
181.5 wHp@8041 RPM zonder afstellen.(215pk blok zoals gedacht,ik dacht zelfs 210 pk)
na afstellen 194.7 wHp@8317 RPM (231.9pk blok)inter tuning max op de rollenbank.
D_ToXx wrote:EK20A wrote:Ik gebruik ook een rbc met mijn setup, ze geven op diverse fora aan dat het +/- 15 pk opleverd!
Gr bas
:shock:
sorry. :lol: no way
TODA header + exhaust
RBC intake
BMC carbon intake
181.5 wHp@8041 RPM zonder afstellen.(215pk blok zoals gedacht,ik dacht zelfs 210 pk)
na afstellen 194.7 wHp@8317 RPM (231.9pk blok)inter tuning max op de rollenbank.
Hoezo no way, ik had 232 bhp zonder rbc bij rica.
kan dus zeker wel.
Zie net dat je bmc intake hebt, wellicht ligt het daaraan bij jouw.
aem cai moet je hebben.
ik denk dat het veel te maken heeft met het afstellen van de rollenbank.
en dan kan ik ook posten dat ik 15 pk erbij heb door alleen een ander bv.intake spruitstuk. misschien dat ze een ander intake spruitstuk hadden meteen met afstellen. dan kan ik die 15 pk wel geloven.
heeft een RBC intake nut? ja, ik merkte een verschil. maar geen 15 pk :wink: dan had ik alleen met een RBC al op de 215pk moeten zitten..
ik vond het al overdreven dat ik op 215 pk uitkwam.had ik nooit verwacht.
@slydawg: misschien wel, maar het is wel gewoon een cai, zonder veel bochten.
en dan kan ik ook posten dat ik 15 pk erbij heb door alleen een ander bv.intake spruitstuk. misschien dat ze een ander intake spruitstuk hadden meteen met afstellen. dan kan ik die 15 pk wel geloven.
heeft een RBC intake nut? ja, ik merkte een verschil. maar geen 15 pk :wink: dan had ik alleen met een RBC al op de 215pk moeten zitten..
ik vond het al overdreven dat ik op 215 pk uitkwam.had ik nooit verwacht.
@slydawg: misschien wel, maar het is wel gewoon een cai, zonder veel bochten.
Ik ben ook benieuwd. Ben a.s. zaterdagh bij Rica aanwezig om te kijken, maar ik moet nog mijn auto afstellen.
Inderdaad in Engeland hebben heel veel mensen of met de AEM CAI of de Gruppe M intake 245pk(Met AEM) tot 250+pk met de Gruppe M gehaald. Bij Ons past de Gruppe M helaas niet vanwege onze remvloeistof reservoir.
A.s. zaterdag zullen we kjiken hoeveel ik erbij heb gekregen zonder af te stellen.
Inderdaad in Engeland hebben heel veel mensen of met de AEM CAI of de Gruppe M intake 245pk(Met AEM) tot 250+pk met de Gruppe M gehaald. Bij Ons past de Gruppe M helaas niet vanwege onze remvloeistof reservoir.
A.s. zaterdag zullen we kjiken hoeveel ik erbij heb gekregen zonder af te stellen.
Gangaran wrote:Ik ben ook benieuwd. Ben a.s. zaterdagh bij Rica aanwezig om te kijken, maar ik moet nog mijn auto afstellen.
Dat reservoir kan u verplaatsen. Werkt bij de EP3 met een slangetje.
Heeft u een Wideband? Zo Ja is hier al een verschil in te zien?