Type-R Club meets TeamZeroSpeed Dynodag-2008 [31-05-2008]

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
juggie

Post by juggie »

Nick wrote:Oke heb van die van mij even een foto getrokken.

Hondata + CAI

Dit is mijn vorige run met alleen een kat vervanger.

Tank jij RON 98 ?
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Waar heb jij je hondata laten afstellen?
Roy

Post by Roy »

juggie wrote:

Hondata + CAI

Tank jij RON 98 ?

:evil: Ik had ook meer verwacht van de Hondata :!:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
wesjes

Post by wesjes »

g-unit wrote:
juggie wrote:

Hondata + CAI

Tank jij RON 98 ?

:evil: Ik had ook meer verwacht van de Hondata :!:

Hondata is meer voor, Intake + Spruitstuk + Catback..
S.J.

Post by S.J. »

g-unit wrote:
wesjes wrote:Ik vond het ook wel vreemd dat ik opeens verlies had van zo'n ruim 18~19PK, alleen omdat ik dit keer een andere intake heb gebruikt.. terwijl het optrekken nu veel vlotter lijkt dan hiervoor..

Die lambda ging ook opeens keihard naar beneden toen de VTEC aanging.

H! dat gaat ie zeker. vond het tof van je dat ik ff mocht mee rijden.

ik ga binnenkort ook terug voor een run en dan met en zonder AEM V2
kijken of het echt zo is dat je pk's verliest.

Als dat het geval is dan kan er een goede mail naar AEM worden gestuurd.

Heb je me pm gehad?
boikel

Post by boikel »

AllGo wrote:
Jouw maximaal aantal toeren volgens de dynosheet is 8590 (ik ga er voor het gemak even van uit dat hij wel de begrenzer in is geknald tijdens het rollen). Dat betekent dat de dynosheet eigenlijk zo'n 300 toeren verschoven is.

Gaan we er van uit dat je koppel bij 8590 (wat dus eigenlijk 8900 toeren zou moeten zijn) op de sheet ongeveer 162Nm is, dan berekenen we het vermogen bij een echte 8900rpm:

We laten google het werk doen :) Beter? :)

Zo zie je ook hoe makkelijk het zou zijn om een dynorun te manipuleren de andere kant op..

Dat is lekker, mijn Lambda waarde en maximaal toerental zijn niet goed weergegeven. Dit is dus eigenlijk niet meer dan een ruwe indicatie.
Vind eigenlijk wel dat ze van Rica even aan de bel hadden moeten trekken voor die vreemde Lambda waarde. Een nieuwe run had wel gemogen vind ik.

Verder een heel geslaagde dag gehad. :D

Na de meeting nog even naar Dordrecht gereden om naar de nieuwe auto van een bekende te kijken. Heeft ie een Opel Speedster gekocht. 8)
Had altijd een vooroordeel over deze auto, maar wat een leuk scheurijzer is dat. Mocht ook nog even van hem rijden. (hij in de ITR) :D
Kan wel zeggen dat een integra er absoluut niet voor onder doet.
Hatchman

Post by Hatchman »

g-unit wrote:
wesjes wrote:Ik vond het ook wel vreemd dat ik opeens verlies had van zo'n ruim 18~19PK, alleen omdat ik dit keer een andere intake heb gebruikt.. terwijl het optrekken nu veel vlotter lijkt dan hiervoor..

Die lambda ging ook opeens keihard naar beneden toen de VTEC aanging.

H! dat gaat ie zeker. vond het tof van je dat ik ff mocht mee rijden.

ik ga binnenkort ook terug voor een run en dan met en zonder AEM V2
kijken of het echt zo is dat je pk's verliest.

Als dat het geval is dan kan er een goede mail naar AEM worden gestuurd.

In de VS levert de AEM V2 vermogenswinst op omdat ze daar altijd de dynoruns met de motorkap open doen. Met de motorkap dicht zuigt dat ding alleen maar warme lucht aan. Dat het optrekken sneller zou gaan, lijkt alleen maar zo omdat je gasrespons toeneemt met een wai.
Ik zou gaan zoeken naar een echt goede CAI die voorin de bumper zit, zoals een Injen bijvoorbeeld.
Image
AllGo

Post by AllGo »

boikel wrote:Dat is lekker, mijn Lambda waarde en maximaal toerental zijn niet goed weergegeven. Dit is dus eigenlijk niet meer dan een ruwe indicatie.
Vind eigenlijk wel dat ze van Rica even aan de bel hadden moeten trekken voor die vreemde Lambda waarde. Een nieuwe run had wel gemogen vind ik.

Het toerental ijken gebeurt vanaf je tellerbak, je tellerbak is nou eenmaal niet zo heel nauwkeurig. Dat is gewoon netjes gebeurt, maak je daar geen zorgen om.

Wat er met de lambda is gebeurd, weet ik niet.

En dyno-runs zijn altijd maar ruwe indicaties, het zijn een boel getalletjes die je kunt gebruiken om een doel te behalen, de dyno-run dient geen doel op zich te zijn.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dat is lekker, mijn Lambda waarde en maximaal toerental zijn niet goed weergegeven. Dit is dus eigenlijk niet meer dan een ruwe indicatie.
Vind eigenlijk wel dat ze van Rica even aan de bel hadden moeten trekken voor die vreemde Lambda waarde. Een nieuwe run had wel gemogen vind ik

Jou eigen toeren teller zit er ook altijd zo maar 200rpm naast. Honda standaard....
Dat maakt het zo moeilijk om het juiste toerental weer te geven. Bij jou auto zouden ze nog de boegie kabel klem kunnen gebruiken maar omdat er steeds minder auto's boegie kabels hebben en diesels ze nooit gehad hebben hebben ze er voor gekozen om op deze manier de toeren ijking te doen.
Roeltje ijkt de integra's expres al op 5000rpm ipv de gebruikelijke 3000rpm om de marge's zo klein mogenlijk te krijgen. Maar door de afwijking van de integra tellers komt het nog wel eens slecht weer.

Het gemeten vermogen zal altijd wel goed gemeten worden. Alleen het koppel wordt uitgerekend vanuit het gemeten vermogen tov het gemeten toerental. Als het toerental te hoog geijkt is gaat de koppel berekening iets naar beneden.
Als je dus de juiste koppel berekening wilt doen zal je zelf de vermogenslijn moeten verschuiven zodat het max toerental juist eindigt op de begrenzer. Met die waarden kan je dan een nieuwe koppel lijn uitrekenen.

suc6!

Oja, als ze na iedere auto moeten wachten tot de printer klaar is en de uitdraai goedgekeurd is zouden de laatste pas laat in de avond aan de beurt zijn. En dat kan ook niet.
Je hebt nu voor een vrienden prijsje een uitdraai gekregen. Als ze het anders moeten doen zouden deze dagen niet meer kunnen en wordt het voor iedereen veeeel duurder. Jammer maar waar.
S.J.

Post by S.J. »

http://nl.youtube.com/watch?v=pQUlPFWQBjw
Klein filmpje alvast weet niet of er meer komt.

Owja let niet op de oergeluiden die er van me af komen. Kon er niets aandoen. :o ops:
Voodoo

Post by Voodoo »

Ik herken die lach :twisted:
-=[BLACKA]=-

Post by -=[BLACKA]=- »

Voodoo wrote:Ik herken die lach :twisted:
@Voodoo :roll:

:worshippy: superfilmpie SJ 8) zijn jullie niet langs de boulevard gereden :o
Nick

Post by Nick »

Tank jij RON 98 ?

Ik tank altijd BP ultimate.

En hondata is een reflash. nog niet progameerbaar. zou binnen nu en een maand beschikbaar komen, zodra die beschikbaar is ga ik naar TBM om hem te laten afstellen op de bank daar, tevens is de kattelisator er dan onder uit.

Misschien dat ik nog even een run ga doen tussen oem box en cai.
redlude94vtec

Post by redlude94vtec »

Hier dan mijn results:
Image
Overigens had ik vorig jaar 185 PK, dus ik ben erg tevreden.

Hieronder is de dyno van mijn broertje.
Image

Mijn eerste dyno van vorig jaar zag er bijna hetzelfde uit als die van mijn broertje met als uitzondering dat mijn lambda waarde tussen de 0,65 en 0,70 zat. Mijn motor verzoop toen dus in de benzine. Dat is dit jaar goed opgelost met behulp van de ECTune chip. Mijn broertje gaat dezelfde kant op en zal nog een catback installeren en vervolgens ook aan de ECTune beginnen.

Gezien de lambda waarden vraag ik mij af of een chip meer hieruit kan halen.
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

Hier is mijn dyno,
Zo standaard als die nu is:

Image

Time to change some things...
roblom

Post by roblom »

Voor mij was het een mooie dag met een toch wel behoorlijk grote tegenvaller. De Mugen header geeft volgens de dyno welgeteld 0,3 pk meer. Op zich niet erg want dacht een 4-2-1 geeft geen piekvermogen maar meer in het middengebied.
Heb net dus even de grafiek van nu en van de vorige keer op elkaar gelegd en tegen het licht gehouden, maar dat werkt ook niet echt verhelderend. In het middengebied zit zelfs iets verlies tov de OEM header.

Het koppel is van 177,8 naar 169,0Nm gegaan en het vermogen aan de wielen is met een max van 7,9 pk gedaalt terwijl dus het aantal krukaspk's vrijwel (+0,3 pk) gelijk is gebleven.

Verder zitten er nieuwe bougie's in (juiste electrode afstand), heeft hij kortgeleden nog verse olie gehad, was er in beide situaties geen kat aanwezig maar een testpipe. Enige wat wel verandert was tov de vorige keer zijn nieuwe bandjes (zelfde als de vorige maar dan iets meer profiel) en hadden ze de juiste bandenspanning (nog gechecked want was tijdens een nog eerdere run (andere als deze) wat aan de lage kant).

Men kan mij veel vertellen maar kan dit toch moeilijk begrijpen. Al was het maar dat de oem header ter hoogte van de catback flens een flinke vernauwing heeft en dat de header naar een grotere diameter (2,5") is gegaan. En Mugen heeft deze header speciaal ontwikkelt voor deze motor dus kan ik het slecht geloven dat er deze header niet tot betere resultaten moet kunnen komen. Zeker ook omdat de rest van de aanpassingen ook van Mugen zijn, en er dus geen tegengestelde filosofieën kunnen zijn.

Iemand een idee waar het probleem kan liggen? Of wil er iemand een mooie mugen header kopen, want dan zet ik de oem er wel weer op.....

ps. kan ff niet scannen dus scans komen morgen.
Austin

Post by Austin »

Pictures Type-R Club Benelux meets TeamZeroSpeed online! Checkout TZS meets!

Image

Image

Image

Pictures: Austin and Brein
Report: KeyMoon
AllGo

Post by AllGo »

Austin wrote:Pictures Type-R Club Benelux meets TeamZeroSpeed online! Checkout TZS meets!

http://www.teamzerospeed.com/sitevers31 ... /index.htm

Daar dus :)
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

Image

:D

RBC intake
Maskertje

Post by Maskertje »

roblom wrote:
Iemand een idee waar het probleem kan liggen? Of wil er iemand een mooie mugen header kopen, want dan zet ik de oem er wel weer op.....

ps. kan ff niet scannen dus scans komen morgen.

Merkte je verbetering na de header wissel ? De bank heeft je auto voor 2x minder dan 1 minuut erop gehad om er een cijfertje aan te koppelen. Jij daarentegen zit uren in de auto en merkt al meteen als er iets anders (beters) is.
Locked