Civic Coupe beter dan ITR Type R GasKleppie op de Schleife

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
BugsM

Post by BugsM »

genesis wrote:
BugsM wrote:Dit gaat een lang draadje worden....

Ik begin met...

2 seconden verschil op een rondje ring wat geen ronde hetzelfde is....

Ik ben trouwens van mening dat zelfs een ATR sneller kan zijn op de ring dan ITR....
Wat zegt dat dan weer over je civic... :wink:
1

1) Hoezo verandert de richting van het parcour elke keer dan?!

Dat wordt wel eens gedaan jah... :wink:
genesis

Post by genesis »

Voodoo wrote:Het klinkt als een alang slepende onderlinge strijd tussen jullie :roll:

Nee, verschil van inzicht en mening.

Maar alsje leest in mijn openingspost zeg ik ook, Het Is Geen TYPE R ik ben het er geheel mee eens, was wat traag van begrip en inzicht. (en mag graag wat los maken :mrgreen: )

Wilde ook bij de (exclusieve) club van bijzondere Honda's horen! :twisted: (Maar ik mag niet meedoen :dunno: )

Genesis
BugsM

Post by BugsM »

genesis wrote:

2) Een ATR rijdt als een RET-bus als er een bocht aankomt met je 5 min van te voren al gaan in sturen. (en ja ik heb in ATR's gereden)

Ben ik het niet met je eens. Misschien dat het ligt aan welk ATR je rijd. Mijn ATR voelt met zn potenzas en KW onderstel lekker strak aan. Juist het scherp en vierkant de bocht insturen gaat erg lekker...
genesis

Post by genesis »

)
baRt wrote:Audi S3, heeft die een betere rear donwforce dan een A3?
anders is dat ding onder weinig omstandigheden beter dan een R...

A3 die rond gaat op de snelweg, alleen maar omdat ie op de rem ging staan... ding werd TE licht achter :S ... namen laat ik achterwege, omdat ik niet weet of de persoon dat wel zo leuk vindt :p

kom op Frank, praat :)

Frankie, Frankie, helleppie helleppie, waar blijf je nou. (haha hij kan pas na zijn werk reageren!~Ghegheghe :twisted:

Genesis
genesis

Post by genesis »

BugsM wrote:
genesis wrote:

2) Een ATR rijdt als een RET-bus als er een bocht aankomt met je 5 min van te voren al gaan in sturen. (en ja ik heb in ATR's gereden)

Ben ik het niet met je eens. Misschien dat het ligt aan welk ATR je rijd. Mijn ATR voelt met zn potenzas en KW onderstel lekker strak aan. Juist het scherp en vierkant de bocht insturen gaat erg lekker...

Ja als de ATR naar Weightwatchers gaat misschien, heel simpel "HIJ IS TE ZWAAR"

Weet nog dat ik eens met Marcello (CTR)en IVO (ATR)naar Duitsland zijn geweest, ook naar de Nord Schleife. Op de autobahn bleef Ivo op top achter, op acceleratie waren we sneller (marcello in zijn Civic Type R en ik in mijn GEEN TYPE R :twisted: )

En op het Circuit zaten wij al aan het bier en moest Ivo nog finishen! :mrgreen:

Genesis
IvoG

Post by IvoG »

genesis wrote:Weet nog dat ik eens met Marcello (CTR)en IVO (ATR)naar Duitsland zijn geweest, ook naar de Nord Schleife. Op de autobahn bleef Ivo op top achter, op acceleratie waren we sneller (marcello in zijn Civic Type R en ik in mijn GEEN TYPE R :twisted: )

En op het Circuit zaten wij al aan het bier en moest Ivo nog finishen! :mrgreen:

Genesis

Ik zal Marcello snel bellen, blijkbaar heeft hij al die tijd een Civic Type R gehad en niet eens geweten! :shock: (zie rechts op de foto, op die dag gemaakt)
Image

Ik had de ATR net een paar maanden, en mijn eigen stuurmanskwaliteiten waren (en zijn) nog lang niet op het niveau dat de ATR helemaal doet schitteren. Gooi daar een oneindig lang circuit bij met een ziljoen onoverzichtelijke bochten waar ik voor het eerst overheen dender en iemand aan het volgen ben die ook voor het eerst daar rijdt met iemand naast hem die zegt "de volgende blinde bocht gaat naar rechts... denk ik!" en dan weet je precies waarom ik niet meer kon laten zien.

Volgens mij was je toen juist onder de indruk van de ATR, ik meen dat je toen juist gezegd had dat je niet had gedacht dat ik die auto zo goed kon besturen dat ik jullie bij kon houden, en dat Marcello daar toen ook enkele redenen voor gegeven had. Toch erg he, die verkalking op leeftijd! :lol:

En even over dat hele Type R geneuzel: het is een aanduiding die Honda meegegeven heeft aan auto's die af-fabriek het potentiaal hebben dat anderen pas na vele jaren tuning mogelijk kunnen bereiken. Het is niet de hoogste lat en ook geen meetlat. Het is maar een type aanduiding. :idea:

Nog een laatste om over na te denken: Ik heb zelf een ATR, ik hou er ontzettend veel van, maar ik wil toch graag een keer in Marcello's Civic de baan op gaan, aan het stuur zittend weliswaar. :idea:
creez

Post by creez »

tja topic titel is natuurlijk al fijn.. ITR Type R ?
autodre

Post by autodre »

Al draagt een aap een gouden ring...... :D

(dit is gewoon als plagerij bedoeld trouwens :)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Rob, je bent vervelend. Hou nou maar op, ik heb helemaal geen zin in deze dicussie.
Wat wil je nou bereiken?

Zit je nou de hele dag achter je pc om af te wachten of we happen? Beetje zielig.....
BugsM

Post by BugsM »

Gaskleppie wrote:Rob, je bent vervelend.

Hij zit, door het ringen, vast nog vol met adrenaline.... :D
genesis

Post by genesis »

IvoG wrote:
genesis wrote:Weet nog dat ik eens met Marcello (CTR)en IVO (ATR)naar Duitsland zijn geweest, ook naar de Nord Schleife. Op de autobahn bleef Ivo op top achter, op acceleratie waren we sneller (marcello in zijn Civic Type R en ik in mijn GEEN TYPE R :twisted: )

En op het Circuit zaten wij al aan het bier en moest Ivo nog finishen!

Genesis

Ik zal Marcello snel bellen, blijkbaar heeft hij al die tijd een Civic Type R gehad en niet eens geweten! (zie rechts op de foto, op die dag gemaakt)
Image

Ik had de ATR net een paar maanden, en mijn eigen stuurmanskwaliteiten waren (en zijn) nog lang niet op het niveau dat de ATR helemaal doet schitteren. Gooi daar een oneindig lang circuit bij met een ziljoen onoverzichtelijke bochten waar ik voor het eerst overheen dender en iemand aan het volgen ben die ook voor het eerst daar rijdt met iemand naast hem die zegt "de volgende blinde bocht gaat naar rechts... denk ik!" en dan weet je precies waarom ik niet meer kon laten zien.

Volgens mij was je toen juist onder de indruk van de ATR, ik meen dat je toen juist gezegd had dat je niet had gedacht dat ik die auto zo goed kon besturen dat ik jullie bij kon houden, en dat Marcello daar toen ook enkele redenen voor gegeven had. Toch erg he, die verkalking op leeftijd! :lol:

En even over dat hele Type R geneuzel: het is een aanduiding die Honda meegegeven heeft aan auto's die af-fabriek het potentiaal hebben dat anderen pas na vele jaren tuning mogelijk kunnen bereiken. Het is niet de hoogste lat en ook geen meetlat. Het is maar een type aanduiding.

Nog een laatste om over na te denken: Ik heb zelf een ATR, ik hou er ontzettend veel van, maar ik wil toch graag een keer in Marcello's Civic de baan op gaan, aan het stuur zittend weliswaar. :idea:

Pfffffff, het viel niet mee om jou uit de tent te lokken, gezien je eerste reactie" :dunno: :zzz: " ,
Maar is toch gelukt he (hele topic is wel met een knipoog, maar de cijfers staan als een paal boven water en meer................. even Frank laten reageren, dan gaan we verder!

Genesis.

P.s.1: Marcello drinkt geen alcohol :mrgreen:

P.s.2: lijkt me beter dat jij aan het stuur van Marcello CTR :mrgreen: gaat want hij is een beetje bangig :slaan: als het op het circuit wat harder gaat (Woeha :mrgreen: )

P.s.3:Ja om na 3 maanden je ATR op de Schleife rond te sturen getuigd inderdaad van een groot hart, had ik niet gedaan na 3 maanden! :thumbs:
genesis

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:Rob, je bent vervelend. Hou nou maar op, ik heb helemaal geen zin in deze dicussie.
Wat wil je nou bereiken?

Zit je nou de hele dag achter je pc om af te wachten of we happen? Beetje zielig.....

Je snapt het niet isse lol, weet je nog dat je gisteren op het circuit ook nog de "Ringtaxi" inhaalde! :mrgreen:

Genesis

P.s.: flauw hoor dat je niet je eigen verhaal wil doen, dat we uiteindelijk naar een nuance kunnen toewerken!
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

wat loopt dat ding van jou op de teller dan???
genesis

Post by genesis »

accordR wrote:wat loopt dat ding van jou op de teller dan???

Slecht(3 weken geleden met collega op de Maasvlakte ongeveer 245 km/h), momenteel zakt hij in bij 8400 rpm, heeft waarschijnlijk te weinig lucht toevoer, we gaan testen met een ITR :mrgreen: gasklep en een ander inlaat spruitstuk, waarna ik hoop dat de pk lijn die gaat zakken vanaf dat toerental doorloopt tot de begrenser (9300 rpm)

Genesis
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

maar de cijfers staan als een paal boven water

Denk je nou echt dat ik niet doorhad dat je je stopwatch 15 sec te vroeg uit drukte?
En onder de poort net doen of je hem echt uit drukte! ja ja........
genesis

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:

Denk je nou echt dat ik niet doorhad dat je je stopwatch 15 sec te vroeg uit drukte?

Frank van jou had ik toch echt een betere reactie verwacht, zoiets met inhoud en onderbouwing :mrgreen:

Genesis

P.s.: ik doe nergens jokken of verdraaien dat zal ik beloven 8), ik zal met eer en geweten reageren op hetgeen je schrijft :thumbs:
slydawg

Post by slydawg »

Gaskleppie wrote:

:D Volgens mij zakt die paal het water in....... :lol:
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

Gaskleppie wrote:

Ik denk dat we het een keertje moeten gaan bekijken naar zijn schumacher stijl.

Heeft Jean todd nog niet gebeld dan :shock:

BTW met 245 een ATR wegrijden.............................. :mrgreen:
lag zeker zijn slipper onder het gaspedaal :D
genesis

Post by genesis »

Frank weet je nog dat ik het had van een jongen op de Seat on line forum met zijn rondetijd,

Leon met slechts 250 pkOettinger
Rookie

Re: Rondje sturen op de Nordschleife
« Antwoord #129 Gepost op: 2 juli 2006, 23:59:45 »

--------------------------------------------------------------------------------
ER alleen in ,en de auto heeft 250 ps en 360 nm dunlop sp 9000 banden,3.5 cm verlaagd tijd 8.49.Van brug tot brug.

Meld dit bericht aan de moderator Gelogd

--------------------------------------------------------------------------------
Leon Cupra
genesis

Post by genesis »

Das vlgs mij heel erg moeilijk te halen voor een Honda :o ops: (was misschien een 4 wheel drive)

Genesis
Locked