Page 2 of 2
Posted: Thu Sep 10, 2009 8:56 pm
by TypitalianR
Nee je zit goed....
Posted: Sat Sep 12, 2009 8:49 am
by Roy
Tha Bla wrote:@ rest:
Hoe hebben andere mensen dit gedaan met een auto die voor de facelift is uitgekomen en achteraf de facelift koplampen hebben gemonteerd?
Want het is wel mogelijk als ik sommige auto's zie, maar hoe ?

ops:
Groeten MaRcel
Zaols ik het mij kan herinneren was de oude koplamp geaard en de nieuwe niet. (of andersom)
Maar in iedergeval het enige wat je moest doen, een apparte draadje moest trekken voor de aarde bij bijde koplamp bedradingen.
Verder was er geen andere aanpassingen nodig.
Posted: Sat Sep 12, 2009 1:34 pm
by Angelus
Hallo,
Omtrent de 2004 CTR headlights, ik ben al een paar maandjes in bezit van een CTR facelift, nu gaat mijn interesse uit naar een Xenon kitje.
Ik ga ervanuit indien ik standaard xenon via de dealer aanschaf dit meer geld gaat kosten dan een volwaardig setje van pilot?
Ook ben ik benieuwd welke K waardes ze standaard mee geleverd werden.
Omdat ik projector lampen heb (H7) is Bi-xenon eigenlijk een overbodige luxe, Maar misschien qua prijs scheelt het zo weinig omdat een bijpassende halogen lamp voor zowel groot als stadslicht nodig zijn.
Ik ben dus opzoek naar een kwaliteit xenon kit, wat niet de onderscheiden valt van standaard, misschien levert iemand dat hier?
MvGr, brandon.
Posted: Sat Sep 12, 2009 6:57 pm
by Roy
@ Angelus.
Je kan ook je eigen topic starten in Te koop gevraagd.
Posted: Sat Sep 12, 2009 7:56 pm
by berryb0nzo
At : Angelus.
Ik heb een setje pilot (H1) gekocht in samenwerking met die adapters die ik hierboven beschreven heb.
Werkt Prima!Zeer tevreden over.
Posted: Thu Apr 15, 2010 9:06 pm
by fikske
even een vraag tussendoor, ik heb een ep3 uit 2004 maar weet niet of hier xenon inzit, waar herken ik dit aan??
licht wat er nu uitstraalt is helder wit.
als ik mn licht aanzet gaan ze iig wel meteen aan en ik meen gehoord te hebben dat xenon altijd moet opstarten ofzo?
Posted: Thu Apr 15, 2010 9:10 pm
by bas5th
fikske wrote:als ik mn licht aanzet gaan ze iig wel meteen aan en ik meen gehoord te hebben dat xenon altijd moet opstarten ofzo?
Klopt, je ziet ze "aanknipsen" zoals bij een TL-balk, maar dan heel snel en zonder te flikkeren. Het licht kleurt dan in een paar seconden van wit/blauw naar wit.
Posted: Thu Apr 15, 2010 9:10 pm
by Rikky
fikske wrote:even een vraag tussendoor, ik heb een ep3 uit 2004 maar weet niet of hier xenon inzit, waar herken ik dit aan??
licht wat er nu uitstraalt is helder wit.
als ik mn licht aanzet gaan ze iig wel meteen aan en ik meen gehoord te hebben dat xenon altijd moet opstarten ofzo?
Als je de lamp eruit haalt zie je wel verschil
Xenon lamp hb4
Gewone lamp hb4

Posted: Thu Apr 15, 2010 9:27 pm
by bas5th
Angelus wrote:Hallo,
Omdat ik projector lampen heb (H7) is Bi-xenon eigenlijk een overbodige luxe, Maar misschien qua prijs scheelt het zo weinig omdat een bijpassende halogen lamp voor zowel groot als stadslicht nodig zijn.
MvGr, brandon.
Is dat zo? Ik kan het nu niet checken, mijn CTR is niet thuis, maar volgens mijn zitten er 4 lampen in de unit:
-Knipperlicht + stadslicht (beide uiterst bovenin de unit)
-Dimlicht - projector met Xenon (er schuin onder in het midden van de unit)
-Grootlicht - normale lamp en spiegel/ reflector (Naast de projector)
M.a.w. je hoeft volgens mij dus geen speciale lamp te hebben met dubbelfunctie.
Posted: Thu Apr 15, 2010 9:31 pm
by Rikky
bas5th wrote:Angelus wrote:Hallo,
Omdat ik projector lampen heb (H7) is Bi-xenon eigenlijk een overbodige luxe, Maar misschien qua prijs scheelt het zo weinig omdat een bijpassende halogen lamp voor zowel groot als stadslicht nodig zijn.
MvGr, brandon.
Is dat zo? Ik kan het nu niet checken, mijn CTR is niet thuis, maar volgens mijn zitten er 4 lampen in de unit:
-Knipperlicht + stadslicht (beide uiterst bovenin de unit)
-Dimlicht - projector met Xenon (er schuin onder in het midden van de unit)
-Grootlicht - normale lamp en spiegel/ reflector (Naast de projector)
M.a.w. je hoeft volgens mij dus geen speciale lamp te hebben met dubbelfunctie.
Dat was op Za sep 12, 2009 gepost maar ik kan me niet voorstellen dat Honda een duplo lamp gebruikt voor een CTR...
Posted: Thu Apr 15, 2010 9:35 pm
by bas5th
Oei

ops: niet naar de datum gekeken ... tis idd wel een beetje laat voor reactie. Dan is het voor in het archief.
Posted: Thu Apr 15, 2010 9:38 pm
by Rikky
bas5th wrote:Oei

ops: niet naar de datum gekeken ... tis idd wel een beetje laat voor reactie. Dan is het voor in het archief.
Haha geeft niet, beter dat jij je vraag hier stelt dan een nieuw topic opent... Maar ik verwacht niet dat je van hem of haar nog reactie krijgt :wink:
Posted: Fri Apr 16, 2010 8:11 am
by fikske
het is dus niet zeker te zeggen of het standaard vanaf de 2004 modellen zit..?
als je het wilt inbouwen heb je er dan veel werk aan en waar kun je goede kits kopen? dacht dat het was hoe hoger het getal des te blauwer je licht??
vind vooral dat wit/blauwe (mercedes,bmw) xenon wel een rustgevende indruk maken.
niet die el cheapo blauwe (verblindende) inbouw kitjes die je in al die golfjes,polo`s,ibiza`s,leon`s en dat soort gespuis ziet
Posted: Fri Apr 16, 2010 8:42 am
by slydawg
fikske wrote: vind vooral dat wit/blauwe (mercedes,bmw) xenon wel een rustgevende indruk maken.
niet die el cheapo blauwe (verblindende) inbouw kitjes die je in al die golfjes,polo`s,ibiza`s,leon`s en dat soort gespuis ziet
Ook Honda's hoor :wink:
Posted: Fri Apr 16, 2010 9:01 am
by Rikky
fikske wrote:het is dus niet zeker te zeggen of het standaard vanaf de 2004 modellen zit..?
als je het wilt inbouwen heb je er dan veel werk aan en waar kun je goede kits kopen? dacht dat het was hoe hoger het getal des te blauwer je licht??
vind vooral dat wit/blauwe (mercedes,bmw) xenon wel een rustgevende indruk maken.
niet die el cheapo blauwe (verblindende) inbouw kitjes die je in al die golfjes,polo`s,ibiza`s,leon`s en dat soort gespuis ziet
6000K is wit, 12000K is blauw, en 2000K is geel...
Het inbouwen stelt niet zoveel voor zijn gewoon peertjes die je verwisseld en je moet je starter wegwerken.
Dat rust gevende wat je bedoeld ligt aan de lens die ervoor zit... Bij bij.v Golf bouwen ze die in een normale lens in en dan schijnt het alle kanten op behalve de goede...
Bij Mercedes of BMW hebben ze er een lens voor zitten deze zorgt voor een gerichte straal licht.
Links in zo'n lens stel je bouwt hem rechts in krijg je zo'n Golf licht
http://image.made-in-china.com/2f0j00Vv ... 011-2-.jpg
Posted: Fri Apr 16, 2010 1:45 pm
by bas5th
Rikky wrote:Bij Mercedes of BMW hebben ze er een lens voor zitten deze zorgt voor een gerichte straal licht.
En bij een Honda Accord>2003 en Civic EP3 >2004 ook!!
De accord geeft een hele mooie egale spreiding met strakke afbakening van het licht. De Civic is iets "rommeliger" maar nog steeds erg strak.
BMW's, Audi's en VW's hebben een hele gevoelige niveau regeling (mijn ervaring), waardoor het beeld steeds corrigeert en onvoorspelbaar wordt. Gelukkig doet Honda dan niet.