Benzine
AccordTypeaRd wrote: (die trap in je reet bij 180 als de VTEC er in komt is wel erg verslavend). Pas als je in Zwitserland komt waar de wegen zelden een tempo van 120 toelaten begint het meer een zuinigheidsmarathon te worden.
Ik ga het zeker proberen deze zomer. Effe m'n vriendin verassen met een weekendje/midweekje Italie.............niks met het het vliegtuig.........Vtec'en

-
wilco wrote:Toch even een reactie, net wat er gezegd word V-power is te laag.
Het heeft een octaan van min. 95RON en max. 97RON , daarin tegen heeft een 98RON minimaal 98RON en max. misschien bijna 99RON.
Ik tank ook BP Ultimate en deze brandstof bevalt mij zeer goed, ik hoor van de meeste mensen die hoogvermogende auto's rijden dat die allemaal zowat op BP Ultimate rijden.
Hallo,
Met de Rally Civic Type R rijden we ook op V Power. Maar deze halen we dan wel uit Duitsland, een beetje omslachtig, maar het scheelt zeker.
Daar zit het octaan net boven de 100. Het zijn allemaal kleine verschillen, maar het zijn net de kleine dingen wat het verschil maakt.
Groeten Erik de Wild
www.autosportliemers.nl
(binnenkort een hele nieuwe site!!)
V-power heb ik 2 jaar terug in mijn EE8 gegooit toen de boel wat vervuild was(3 jaar Gulf 95getankt). De B16A1 motor ging er behoorlijk rauwer van lopen.
Ik heb lange tijd Gulf en later in mijn ATR Tinq (bleek ook Gulf) getankt, scheelt bijna 10 cent per liter.
Nu zijn we met de club naar Warwick(Gaydon) geweest waarbij eerst Tinq 98 inzat. Halverwege bijgevuld met V-power97 en in Engeland na lege tank alleen nog maar BP Ultimate 98 getankt.
Nu werd er wel lekker doorgereden, maar na het overschakelen op BP 98 Ultimate begon ik na +/- 50 km te merken dat de motor soepeler in het koppel was en hoog in VTEC beter door liep tot 7850 rpm.
Voor mij nu alleen nog maar BP98 Ultimate!
Als ik de weg op ga kijk ik eerst waar ik kan bijvullen met BP...b
Alleen jammer van die prijs, maar na mijn idee krijg je voor die meer prijs dan ook een beter product :wink:
Misschien een idee om te kijken naar de mogelijkheden van een BP Type-R club tankpas als hier genoeg animo voor is?
Grz
Ik heb lange tijd Gulf en later in mijn ATR Tinq (bleek ook Gulf) getankt, scheelt bijna 10 cent per liter.
Nu zijn we met de club naar Warwick(Gaydon) geweest waarbij eerst Tinq 98 inzat. Halverwege bijgevuld met V-power97 en in Engeland na lege tank alleen nog maar BP Ultimate 98 getankt.
Nu werd er wel lekker doorgereden, maar na het overschakelen op BP 98 Ultimate begon ik na +/- 50 km te merken dat de motor soepeler in het koppel was en hoog in VTEC beter door liep tot 7850 rpm.
Voor mij nu alleen nog maar BP98 Ultimate!

Als ik de weg op ga kijk ik eerst waar ik kan bijvullen met BP...b
Alleen jammer van die prijs, maar na mijn idee krijg je voor die meer prijs dan ook een beter product :wink:
Misschien een idee om te kijken naar de mogelijkheden van een BP Type-R club tankpas als hier genoeg animo voor is?
Grz
Ik tank nog steeds euro 95 maar nu ik dit heb gelezen ga ik toch ook maar eens proberen om er Ultimate in te gooien :lol:
Hiervoor had ik een Seat Arosa
Ik deed daar altijd euro 95 in.
Op advies van de dealer heb ik daar een poos 98 in gedaan en daar liep die motor ( AKK motorblok ) echt beter op. Nou was dat maar 60 pk :shock: :shock:
Voor de Seat scheelde dat toen op een volle tank ( 34 liter ) 46km meer
Martijn
Hiervoor had ik een Seat Arosa
Ik deed daar altijd euro 95 in.
Op advies van de dealer heb ik daar een poos 98 in gedaan en daar liep die motor ( AKK motorblok ) echt beter op. Nou was dat maar 60 pk :shock: :shock:
Voor de Seat scheelde dat toen op een volle tank ( 34 liter ) 46km meer
Martijn
- Gaskleppie
Voor mij nu alleen nog maar BP98 Ultimate
Ik heb lange tijd Gulf en later in mijn ATR Tinq (bleek ook Gulf)
Vergis je ook niet met de uitspraken dat bepaalde witte pompen ala tinq het zelfde zouden zijn als de hoofd leverancier! De basis benzine is misschien het zelfde maar de extra toevoegingen mis je wel zeker waardoor hij helemaal niet meer te vergelijken is met het misschien goede moeder merk.
Maar gelukkig weer iemand die het licht gezien heeft!
Pas geleden ook eens 10 liter V power in mn niet helemaal normale hoog compressie motor gegooid. Die heeft nog nooit zo rot gelopen als op die Vpower! Nooit meer iets anders dan BP ultimate!
Shell claimt hetzelfde als 98 benzine maar tijdens het afstellen van toen een Subaru bleek tijdens het mappen veel dingen fout te gaan waardoor de druk laag afgesteld bleef.Toen de tank leegwas gereden en gevuld was met BP Ultimate kon de druk van 1.1 bar naar 1.4 bar geschroevd worden en daarbij geen enkele pingel.
Gaskleppie wrote:Vergis je ook niet met de uitspraken dat bepaalde witte pompen ala tinq het zelfde zouden zijn als de hoofd leverancier! De basis benzine is misschien het zelfde maar de extra toevoegingen mis je wel zeker waardoor hij helemaal niet meer te vergelijken is met het misschien goede moeder merk.
Tinq, Tango en Gulf zijn geen echte "witte pompen" volgens mij.
Je tankt hier de "basis benzine" van Gulf. Zonder de Dope toevoegingen In ieder geval in Zandvoort. V-power (jammer van de naam) heeft geen zwavel, omdat het gemaakt is van de gassen die normaal bij een boorplatform worden afgefakkeld. Helaas heeft Shell geen goede zwavel vervanger erin gedaan waardoor de motor rauwer gaat lopen. Vooral de oudere en het is maar 97 ipv 98.
De ellende van een echte "witte pomp" is dat men de "merk" benzine opkoopt die bij de grote jongens in de tankwagens als restje over blijft of over de houdbaarheids datum is(volgens de fabriekant).
Ik heb zeker het licht gezien!
:worshippy: