Benzine

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Blokkie_R
Posts: 132
Joined: Tue Aug 02, 2005 4:35 pm

Post by Blokkie_R »

Ik ga het ook maar eens proberen, Italie op en neer....kom momenteel niet boven de 1:9 :-?
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Kom je wel langs Duitsland, en dan staat de brandstofmeter bij 300km al onder halverwege (die trap in je reet bij 180 als de VTEC er in komt is wel erg verslavend). Pas als je in Zwitserland komt waar de wegen zelden een tempo van 120 toelaten begint het meer een zuinigheidsmarathon te worden.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Lang leven airco .. :silly:
Blokkie_R
Posts: 132
Joined: Tue Aug 02, 2005 4:35 pm

Post by Blokkie_R »

AccordTypeaRd wrote: (die trap in je reet bij 180 als de VTEC er in komt is wel erg verslavend). Pas als je in Zwitserland komt waar de wegen zelden een tempo van 120 toelaten begint het meer een zuinigheidsmarathon te worden.

Ik ga het zeker proberen deze zomer. Effe m'n vriendin verassen met een weekendje/midweekje Italie.............niks met het het vliegtuig.........Vtec'en :D
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Aiyoku wrote:Lang leven airco .. :silly:

Het had lekker geweest, maar ik heb 'em niet echt gemist. Eerder in de herfts/winter om de beslagen ruiten sneller droog te krijgen.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Op de Sub , had ik Airco .
Ik heb die tijd dat ik de Sub. had 1X gebruikt , tijdens een lange rit naar de Nürburgring.
Voor de rest niet.

Maar het is verrekte makkelijk met onwasemen van de ruiten
Erik de Wild
Posts: 23
Joined: Tue Feb 21, 2006 10:05 pm

Post by Erik de Wild »

wilco wrote:Toch even een reactie, net wat er gezegd word V-power is te laag.
Het heeft een octaan van min. 95RON en max. 97RON , daarin tegen heeft een 98RON minimaal 98RON en max. misschien bijna 99RON.

Ik tank ook BP Ultimate en deze brandstof bevalt mij zeer goed, ik hoor van de meeste mensen die hoogvermogende auto's rijden dat die allemaal zowat op BP Ultimate rijden.


Hallo,

Met de Rally Civic Type R rijden we ook op V Power. Maar deze halen we dan wel uit Duitsland, een beetje omslachtig, maar het scheelt zeker.
Daar zit het octaan net boven de 100. Het zijn allemaal kleine verschillen, maar het zijn net de kleine dingen wat het verschil maakt.

Groeten Erik de Wild
www.autosportliemers.nl
(binnenkort een hele nieuwe site!!)
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

De V-power uit Duitsland is minimaal octaan 100 en misschien nog iets meer , maar de V-power in NL is gewoon geen goede octaan gehalte voor onze Type R.
Er word nu eenmaal 98 geadviseerd en geen min. 95 /max 97 octaan(V-power in NL)
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

V-power heb ik 2 jaar terug in mijn EE8 gegooit toen de boel wat vervuild was(3 jaar Gulf 95getankt). De B16A1 motor ging er behoorlijk rauwer van lopen.

Ik heb lange tijd Gulf en later in mijn ATR Tinq (bleek ook Gulf) getankt, scheelt bijna 10 cent per liter.

Nu zijn we met de club naar Warwick(Gaydon) geweest waarbij eerst Tinq 98 inzat. Halverwege bijgevuld met V-power97 en in Engeland na lege tank alleen nog maar BP Ultimate 98 getankt.

Nu werd er wel lekker doorgereden, maar na het overschakelen op BP 98 Ultimate begon ik na +/- 50 km te merken dat de motor soepeler in het koppel was en hoog in VTEC beter door liep tot 7850 rpm.

Voor mij nu alleen nog maar BP98 Ultimate! :D
Als ik de weg op ga kijk ik eerst waar ik kan bijvullen met BP...b

Alleen jammer van die prijs, maar na mijn idee krijg je voor die meer prijs dan ook een beter product :wink:

Misschien een idee om te kijken naar de mogelijkheden van een BP Type-R club tankpas als hier genoeg animo voor is?

Grz
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik zelf ook altijd bij de BP, en tuurlijk zullen er best wel betere dopes en reiningingsrommel in zitten als bij de witte pomp, maar op dit moment die prijs.....lijkt nergens naar.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

€1.52,1 voor een litertje net , let nou net zijn dat ik een lang weekend heb en toch een hoop van die liters ga opstoken.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

High oil prizes are here to stay...

Tijd voor wat nieuws!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Tijd voor wat nieuws!


Hybride misschien wat :lol: ?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Voodoo wrote:
Tijd voor wat nieuws!


Hybride misschien wat :lol: ?


Image

Tja, dan maar zo een... :wink:

Honda Insite
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

we kunnen ook een fiets tocht organiseren! :silly:

ik heb al een chapions white mountonbike :o ops:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

itr-1895 wrote:we kunnen ook een fiets tocht organiseren! :silly:

ik heb al een chapions white mountonbike :o ops:


:lol: :lol: :lol:
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Post by martijn »

Ik tank nog steeds euro 95 maar nu ik dit heb gelezen ga ik toch ook maar eens proberen om er Ultimate in te gooien :lol:

Hiervoor had ik een Seat Arosa
Ik deed daar altijd euro 95 in.
Op advies van de dealer heb ik daar een poos 98 in gedaan en daar liep die motor ( AKK motorblok ) echt beter op. Nou was dat maar 60 pk :shock: :shock:
Voor de Seat scheelde dat toen op een volle tank ( 34 liter ) 46km meer

Martijn
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik heb lange tijd Gulf en later in mijn ATR Tinq (bleek ook Gulf) getankt, scheelt bijna 10 cent per liter.

Nu zijn we met de club naar Warwick(Gaydon) geweest waarbij eerst Tinq 98 inzat. Halverwege bijgevuld met V-power97 en in Engeland na lege tank alleen nog maar BP Ultimate 98 getankt.

Nu werd er wel lekker doorgereden, maar na het overschakelen op BP 98 Ultimate begon ik na +/- 50 km te merken dat de motor soepeler in het koppel was en hoog in VTEC beter door liep tot 7850 rpm.

Voor mij nu alleen nog maar BP98 Ultimate


Ik heb lange tijd Gulf en later in mijn ATR Tinq (bleek ook Gulf)


Vergis je ook niet met de uitspraken dat bepaalde witte pompen ala tinq het zelfde zouden zijn als de hoofd leverancier! De basis benzine is misschien het zelfde maar de extra toevoegingen mis je wel zeker waardoor hij helemaal niet meer te vergelijken is met het misschien goede moeder merk.



Maar gelukkig weer iemand die het licht gezien heeft!
Pas geleden ook eens 10 liter V power in mn niet helemaal normale hoog compressie motor gegooid. Die heeft nog nooit zo rot gelopen als op die Vpower! Nooit meer iets anders dan BP ultimate!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Shell claimt hetzelfde als 98 benzine maar tijdens het afstellen van toen een Subaru bleek tijdens het mappen veel dingen fout te gaan waardoor de druk laag afgesteld bleef.Toen de tank leegwas gereden en gevuld was met BP Ultimate kon de druk van 1.1 bar naar 1.4 bar geschroevd worden en daarbij geen enkele pingel.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Gaskleppie wrote:
Vergis je ook niet met de uitspraken dat bepaalde witte pompen ala tinq het zelfde zouden zijn als de hoofd leverancier! De basis benzine is misschien het zelfde maar de extra toevoegingen mis je wel zeker waardoor hij helemaal niet meer te vergelijken is met het misschien goede moeder merk.



Tinq, Tango en Gulf zijn geen echte "witte pompen" volgens mij.
Je tankt hier de "basis benzine" van Gulf. Zonder de Dope toevoegingen In ieder geval in Zandvoort. V-power (jammer van de naam) heeft geen zwavel, omdat het gemaakt is van de gassen die normaal bij een boorplatform worden afgefakkeld. Helaas heeft Shell geen goede zwavel vervanger erin gedaan waardoor de motor rauwer gaat lopen. Vooral de oudere en het is maar 97 ipv 98.

De ellende van een echte "witte pomp" is dat men de "merk" benzine opkoopt die bij de grote jongens in de tankwagens als restje over blijft of over de houdbaarheids datum is(volgens de fabriekant).

Ik heb zeker het licht gezien!

:worshippy:
Locked