accord diesel
RedSun wrote:ITR1689 wrote:Ik zou ook graag een Accord diesel willen leasen, maar dat ding is veel te duur vgl. met bijv. een Avensis diesel (wagon).
Dat komt omdat de restwaarde van de Accord velen malen lager ligt dan die van een Avensis. Dus schrijf je meer af, dus betaal je een hogere leaseprijs.
Dat niet alleen. Kijk ook naar de catalogusprijs.
Een Accord Tourer 2.2D Sport kost 38100
Een Avensis Wagon 2.2D Luna kost 32500
goed product zo'n avensis. wij hebben ze op de zaak ook, heb er ook redelijk wat in gereden (niet de D-cat maar de instap modellen).
Interieur is erg degelijk en je ziet dat het een propere japanse auto is.
Alleen ben helemaaaaal geen fan van al die stink diesels, motoren zijn een ramp. met 4k geen vermogen meer bah bah.
Interieur is erg degelijk en je ziet dat het een propere japanse auto is.
Alleen ben helemaaaaal geen fan van al die stink diesels, motoren zijn een ramp. met 4k geen vermogen meer bah bah.
We hebben thuis ook een Avensis wagon t`is wel een 2.4 benzine, maar wat een geweldige auto. 60.000km mee gereden zonder problemen. Maar ik zit sterk te denken aan een Avensis diesel te kopen omdat we met deze 60.000km hebben gereden in twee jaar. Dus een diesel is voordeliger, maar dan wacht ik wel op het nieuwe model die uit komt en dan nog eens kijken. We hebben ook naar een CRV diesel gekeken, maar alleen omdat een diesel motor er in ligt moet je bijna 5000 euro meer voor betalen wat ik belachelijk vindt. Ik heb gehoord dat ze bij Honda bezig zijn met een 2.2 diesel die goed is voor 200pk, ze moeten de D180 van Toyota overtreffen. :-)
ITR1689 wrote:Zelfs de Avensis is goedkoper dan de Civic diesel qua leaseprijs, kan je nagaan....
Vind ik sterk. De Civic is sinds jaar en dag de populairste tweedehands Japanner, gelet op de jarenlang lage verkoopaantallen zou dit een garantie moeten zijn voor een hoge inruilwaarde, en dus ook een lage leaseprijs.
AccordTypeaRd wrote:ITR1689 wrote:Zelfs de Avensis is goedkoper dan de Civic diesel qua leaseprijs, kan je nagaan....
Vind ik sterk. De Civic is sinds jaar en dag de populairste tweedehands Japanner, gelet op de jarenlang lage verkoopaantallen zou dit een garantie moeten zijn voor een hoge inruilwaarde, en dus ook een lage leaseprijs.
Sterker nog. De Civic staat niet op de keuzelijst, want de werkgever vind hem niet courant genoeg....
De Civic mag wel een populaire tweedehandse auto zijn, hij is absoluut geen populaire leasebak. Nog niet iig.
ITR1689 wrote:Sterker nog. De Civic staat niet op de keuzelijst, want de werkgever vind hem niet courant genoeg....
De Civic mag wel een populaire tweedehandse auto zijn, hij is absoluut geen populaire leasebak. Nog niet iig.
Een Honda motorfiets leasen, is dat geen optie? Honda is toch met afstand het meest courante motormerk 8)