Page 2 of 7
Posted: Sun Aug 07, 2005 9:30 pm
by HONDA
Laten we dan een keer afspreken om een kleine vergelijking te doen Ken. De veren moeten deze week binnen komen.
Posted: Sun Aug 07, 2005 9:37 pm
by ITR1689
Stuur maar een PM of Email... Zaterdag/Zondag is OK voor mij.
Posted: Sun Aug 07, 2005 9:52 pm
by Gaskleppie
mag ik mee, mag ik mee, mag ik mee????
Posted: Sun Aug 07, 2005 9:54 pm
by HONDA
Eerst zien of de veren wel deze week binnen komen. Er gaat nogal eens wat fout met die zendingen.
Posted: Sat Aug 27, 2005 8:06 pm
by Tom
Heb je de veren er al onder zitten Sander? Zo ja, hoe bevallen ze?
Posted: Sun Aug 28, 2005 7:38 am
by HONDA
VTECCIE wrote:Eerst zien of de veren wel deze week binnen komen. Er gaat nogal eens wat fout met die zendingen.
:evil:
Posted: Sat Sep 10, 2005 8:00 pm
by HONDA
De boel is binnen.
Nu nog een week geduld om het te monteren.
Posted: Sat Sep 10, 2005 9:17 pm
by Voodoo
VTECCIE wrote:De boel is binnen.

Nu nog een week geduld om het te monteren.
Oe..ben zeer benieuwd! 8)
Posted: Sun Jan 29, 2006 6:56 pm
by Gaskleppie
Nou, deze post maar weer eens naar boven schoppen.
Even een kleine melding en waarschuwing.
Gisteren heb ik in een redelijk standaard ITR gereden met verlagings veren. De auto lag netjes een stukje lager dan normaal en stond recht op z'n wielen.
Nou heb ik de mogenlijkheid gehad om hem even goed uit te proberen.
nou, het bleek een van de meest ondersturende ITR's te zijn waar ik ooit mee gereden heb!
Wat een ondersturend kreng was dat zeg! Echt een heel goed voorbeeld dat je de wegligging van een ITR echt compleet kan vergallen door er een setje verlagings veren onder te zetten! De achterkant was compleet dood en hij was nog het beste te vergelijken met een VW golf van de vorige generatie. Ja, hij was echt zo erg....
Er was echt niets mee te beginnen. Hard insturen met gas compleet los, zwaar op het gas uit accelereren, niks kreeg de achterkant aan de zwier. Beetje jammer als je weet hoe de achterkant van een standaard ITR kan zwaaien zonder gevaarlijk te worden.
Ik wil echt nog een keer met zo veel mogenlijk ITR's rijden om te zien wat nou wel een goede set is. Nu heb ik nog niet genoeg geprobeerd om te kunnen zeggen wat wel goed rijd.
Wordt vervolgd.......
Posted: Tue Jan 31, 2006 11:44 am
by creez
Op mn civic met ITR onderstel kon ik met de demping van een simpel Tein SuperStreet setje al heel wat stellen en die had geen eens sway bars, nadeel is wel dat hij voor mijn gevoel te hard moest voor goed kwispelend resultaat.
Voor de R zit ik te denken aan een Tein Flex set, iemand ervaring mee?
Posted: Tue Jan 31, 2006 5:49 pm
by Gaskleppie
Sander heeft wel de tein veren maar niet de demperset.
Verder zijn er naar mijn weten nog geen ITR's met Tein flex onderstel.
De veerverhouding voor achter is heel belangrijk.
Maarja, wat is een goede verhouding? Ik kan alleen maar gokken....
Posted: Tue Jan 31, 2006 7:12 pm
by ITR1689
Gaskleppie wrote:Sander heeft wel de tein veren maar niet de demperset.
Verder zijn er naar mijn weten nog geen ITR's met Tein flex onderstel.
De veerverhouding voor achter is heel belangrijk.
Maarja, wat is een goede verhouding? Ik kan alleen maar gokken....
De Amerikanen zijn gek op stuggere veren achterin. Ik heb liever de voorkeur voor de normale verhouding, maar dan met een dikkere swaybar achter.
Posted: Tue Jan 31, 2006 11:22 pm
by Gaskleppie
Ja, weet ik... De jappen gaan zelfs nog een stap verder en nemen step bandjes achter ivm de voor banden. Het scheelt soms wel 20mm in band breedte!
Verder zie je ook wel eens dat ze achter bv 16inch velgen zetten en voor 17inch. Dit om voor lekker direkt in te sturen en achter om iets meer flex in de achterkant te krijgen.
Werkt wel op een circuit maar voor op straat schijt je in je broek bij richeltjes in het asfalt!
Posted: Thu Feb 02, 2006 7:08 pm
by Gaskleppie
Deze lijst komt van Tein USA
Zo te zien is de ss niet eens te krijgen voor de TypeR!
De euro itr heeft een eye ball achter aan de demper, en geen fork!
De eerste paar vallen dan dus af.
de veersterktes staan er ook bij. In dit geval de kg/mm ipv de gebruikelijke kg/cm
ACURA Integra
DC2/4 94-01 BASIC Rr Fork DSH96-LUSS2
8/448
6/336
ACURA Integra
DC2/4 94-01 FLEX Rr Fork DSA00-6USS1
9/504
4/224
ACURA Integra
DC2/4 94-01 SS Rr Fork DSH96-KUSS2
8/448
6/336
ACURA Integra
DC2 97-01 FLEX TypeR Rr Eye Mt.
9/504
4/224
ACURA Integra
DC2 97-01 HT TypeR Rr Eye Mt.
22/1231
7/392
ACURA Integra
DC2 97-01 N1 Info TypeR Rr Eye Mt. Race use only.
24/1343
18/1007
ACURA Integra
DC2 97-01 N1 Info TypeR Rr Eye Mt. Race use only .
24/1343
18/1007
ACURA Integra
DC2 97-01 SRC TypeR Rr Eye Mt.
14/783
P/U -35
ACURA Integra
DC2 97-01 RA TypeR Rr Eye Mt.
14/783
10/559
ACURA Integra
DC2 Ft 97-01 GRAVEL TypeR 1unit W/O spring
6.5/363
4.5/252
ACURA Integra
DC2 Rr 97-01 GRAVEL TypeR Rr Eye Mt. 1unit W/O spring 6.5/363
4.5/252
Posted: Fri Feb 03, 2006 9:03 am
by baRt
Ik ga waarschijnlijk proberen om mijn EK9 Flex set op de ITR te monteren m.b.v. EG VTi draagarmen... das dus ook Fork...
Eens kijken wat dat doet. Eerst moet ik verdomme een R hebben
Hoe dan ook, als het niks is, gaat de setup er alsnog uit!
trouwens: de Flex voor de DC2 geeft f9r4.... voor de EK is dat geloof ik f9r5 (of r6)... eens kijken, want komt dus redelijk overeen!
Posted: Fri Feb 03, 2006 9:41 am
by creez
ehh die is er wel degelijk voor de R hoor , ik heb op de civic achter dc2 armen, die zijn er dus gewoon.
Posted: Fri Feb 03, 2006 9:43 am
by WinFreak
Hij wil de EK9 set gebruiken omdat ie die al heeft liggen... :wink:
Posted: Fri Feb 03, 2006 10:27 am
by creez
Gaskleppie wrote:Deze lijst komt van Tein USA
Zo te zien is de ss niet eens te krijgen voor de TypeR!
De euro itr heeft een eye ball achter aan de demper, en geen fork!
De eerste paar vallen dan dus af.
Doelde hierop

Posted: Fri Feb 03, 2006 10:40 am
by baRt
zijn er euro DC2's met Fork rears ja?
hoe dan ook, lekker belangrijk... ik heb alles liggen, behalve bushings voor die EG VTi armpjes... en das zo gefixed

Posted: Fri Feb 03, 2006 11:18 am
by creez
Nee is allemaal oog

maar in US zijn het forken als je SS besteld, JDM spec bestellen.