ATR Wielen en andere tuning (afgesplitst)

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

IvoG wrote:Tja, sommigen kopen een eindemper door naar de foto/demper zelf te kijken, anderen luisteren naar het geluid, en weer anderen kijken alleen naar de rollerbank data.
Dat bedoelde ik dus :wink:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

accordR wrote:zo'n grote verschillen zullen het ook weer niet zijn.

Dat hangt van de uitlaat af....en spruitstuk.... en kat.....
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ik heb bij een kennis een verschil van 10PK en 12Nm gezien, en dat kwam alleen door een ander ontwerp einddemper. En met ontwerp bedoel ik eigenlijk het silencerstuk, als hij het eruit haalde kwam er dus 10PK en 12Nm meer op.

Zo groot (indien niet groter) kunnen de verschillen dus zijn, zowel in positieve als negatieve richting. :idea:
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

kom ik van eigens achter tijdens de dynodag
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Niet echt, want je hebt geen "before" meting. Het enige waar je nu mee kan vergelijken is de fabrieksopgave.
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

die is als ik zo de meeting van org. ITR is wel redelijk goed.

p.s. komt nog een K&N luchtfilter kit ( net als James )
scheelt het weer iets als het goed is
Han
Posts: 45
Joined: Sun Mar 13, 2005 9:25 am

Post by Han »

Supersprint is niet meer leverbaar, had ik zelf ook graag willen hebben.
Heb bij meerdere leverancier geinformeerd, wegens gebrek aan
belangstelling. Remus is inderdaad nog wel leverbaar.
Bi-honda
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

EPS in Hoogezand kan ook wel iets op maat maken voor de ATR. Die lui maken echt alles wat je wilt! Je kan zelfs van te voren horen wat voor geluid het uiteindelijk krijgt...

http://www.uitlaten.com/
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Ik heb er twee remusjes onder liggen. Ze klinken wel mooi maar eken niet op vermogenswinst. Ze lijken me zelfs zwaarder dan OEM dempers.
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

EPS in Hoogezand


Die naam moet je bij wilbert (ATR) niet laten vallen :-?

de uitlaat viel er naar een jaar helemaal veroest onderuit
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Ik vind inlaatgeluid veel mooier dan uitlaatgeluid. Ik heb nog steeds de standaard uitlaat, en hij maakt genoeg herrie bij VTEC + volgas.
Bijna elke inlaat heeft een geluidsdemper, die kan je dus weghalen voor een racy geluid (alleen bij volgas + VTEC).
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik heb bij een kennis een verschil van 10PK en 12Nm gezien, en dat kwam alleen door een ander ontwerp einddemper. En met ontwerp bedoel ik eigenlijk het silencerstuk, als hij het eruit haalde kwam er dus 10PK en 12Nm meer op.

Zo groot (indien niet groter) kunnen de verschillen dus zijn, zowel in positieve als negatieve richting. Idee/Idea


jou voorbeeld vind ik een beetje twijfelachtig.
Er is geen uitlaten boer die standaard zo'n klein gaatje aan het eind standaard op zijn demper last als het gaatje van een silencer. Alleen dan zou het verschil zo groot worden als wat jij nou hier schetst.

Een uitlaat afknijpen geeft altijd een lager topvermogen. En van die laatste paar toeren moeten we het net hebben om een hoog topvermogen te krijgen.
Mid of laagtoeren geeft zo'n open uitlaat nouwelijks meer vermogen.

Kijk maar naar de ITR van Ken. Die heeft de standaard uitlaat maar wel met een goed uitlaatspruitstuk en een dikke overgang van kat naar middenpijp. Toch gaat z'n ITR als een raket. Hij zal best wat minder topvermogen hebben maar als je de laatste 500 toeren niet gebruikt omdat je te snel opschakeld heb je dat voordeel helemaal niet.

Nou telt zijn lage gewicht zeker mee, maar je zal zien: als hij nog eens op een bank gaat staan zal je zien dat het hele mid toeren gebied net zo sterk is als alle andere ITR's met dikke uitlaat lijnen.

stof tot nadenken?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Toch heeft die kennis met een andere demper 5 PK verschil gezientoen hiij een andere demper zonder silencer liet maken, die zat dus met het ontwerp precies tussen de eerdere demper met en zonder silencer.

Dus het ontwerp is weldegelijk belangrijk IMO.
stoede
Posts: 146
Joined: Sun Jun 08, 2003 4:13 pm

Post by stoede »

vraagje

wat kosten die einddempers van sebring eigenlijk?
Han
Posts: 45
Joined: Sun Mar 13, 2005 9:25 am

Post by Han »

stoede wrote:vraagje

wat kosten die einddempers van sebring eigenlijk?


220 euro per stuk.

Han
Bi-honda
stoede
Posts: 146
Joined: Sun Jun 08, 2003 4:13 pm

Post by stoede »

Han wrote:
stoede wrote:vraagje

wat kosten die einddempers van sebring eigenlijk?


220 euro per stuk.

Han


er bied iemand ze mij aan compleet voor 380 euro
ook nieuw met garantie
kan iig direct al 1 krijgen misschien wel meerderen
dus misschien iemand die hier interesse heeft?
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Hey Stoede,

Das niet duur voor €190/stuk, waar kan je ze halen dan?
stoede
Posts: 146
Joined: Sun Jun 08, 2003 4:13 pm

Post by stoede »

Voodoo wrote:Hey Stoede,

Das niet duur voor €190/stuk, waar kan je ze halen dan?


heb connecties in Duitsland :wink:
denk dat het zelfs eventueel wel kan voor 375 euro inclusief verzendkosten naar jullie toe
Locked