Onderhoud van de lak, hoe hou ik mijn auto in showroomstaat?
-
Wie vraagt wordt overgeslagen. :twisted:
Ik denk dat het leuk is om op de 18e eerst een rondje te lopen langs de auto's. Zo kunnen we eens goed naar de staat van de lak op de verschillende auto's kijken en dan kan ik gelijk het één en ander uitleggen over verschillende lakproblemen. Daarna bepalen we ter plekke welke auto's we (gedeeltelijk) als demo kunnen gebruiken. Wil je hiervoor in aanmerking komen zorg dan wel dat je auto vooraf goed gewassen is...
Groeten,
Richard
Ik denk dat het leuk is om op de 18e eerst een rondje te lopen langs de auto's. Zo kunnen we eens goed naar de staat van de lak op de verschillende auto's kijken en dan kan ik gelijk het één en ander uitleggen over verschillende lakproblemen. Daarna bepalen we ter plekke welke auto's we (gedeeltelijk) als demo kunnen gebruiken. Wil je hiervoor in aanmerking komen zorg dan wel dat je auto vooraf goed gewassen is...
Groeten,
Richard
-
Crxtreem wrote:Klopt deze volgorde?
Ik begin met 1. Quik Clay Detailing System
(Daar doe ik mijn auto mee inspuiten en dan met de klei af?)
Dan was ik mijn auto met 3. NXT Car Wash
(Met welke spons oid kan ik dat het beste doen?)
Daarna afdrogen met 18. Water Magnet
Dan ga ik mijn auto inspuiten met Het Meguiars drie stappen systeem voor een mooie diepe en 'natte' glans .
(Is dat gewoon 1 voor een opspuiten en uitpoetsen? en waar poeten we hem mee af))
Klopt dat zo een beetje?
En welke doekjes sponsen e.d, kan ik dan het beste gebruiken?
Om het verkoop topic niet verder te vervuiling tik ik hier het antwoord op de vraag van Crxtreem.
Nee, de volgorde is niet correct. Een logische volgorde is:
- wassen met NXT Car Wash
- drogen met de Water Magnet
- kleien met Quick Clay Detailing System
- Stap 1 Deep Crystal Paint Cleaner of Scratch X
- Stap 2 Deep Crystal Polish
- Stap 2 Deep Crystal Polish of NXT Tech Wax of Gold Class Clear Coat Liquid Wax
Bij een aantal stappen hierboven heb alternatieven gezet. Je kunt dus soms kiezen wel product je voor een bepaalde stap gebruikt.
Wassen doe je bij voorkeur met een washandschoen zoals de Ultimatimate Washing Mitt. Gebruik geen handschoen met synthetisch materiaal want dat zal weer krassen opleveren.
De producten kun je het best aanbrengen met de applicator pads. Het verwijderen doe je met een zachte doek, bijvoorbeeld de Ultimate Wipe of de Supreme Shine Microfiber doekjes. Deze doekjes veroorzaken geen nieuwe krassen.
Ik hoop dat e.e.a. zo duidelijk is.
Groeten,
Richard
-
Dan heb je kans dat je tijdens het wassen aan de auto vastvriest of dat je verschrikkelijk onderuit gaat op de ijsvlakte die is ontstaan als gevolg van het afspoelen van de auto :wink: :lol:
In de winter zal alleen de NXT Tech Wax langere tijd nodig hebben om voldoende te drogen. De andere producten zullen niet direct problemen geven, tenzij het natuurlijk ver onder het vriespunt is.
Groeten,
Richard
In de winter zal alleen de NXT Tech Wax langere tijd nodig hebben om voldoende te drogen. De andere producten zullen niet direct problemen geven, tenzij het natuurlijk ver onder het vriespunt is.
Groeten,
Richard
Nee, de volgorde is niet correct. Een logische volgorde is:
- Stap 2 Deep Crystal Polish of NXT Tech Wax of Gold Class Clear Coat Liquid Wax
Na het wassen hoef je de auto niet te drogen? Als ik dat niet doe direkt na een wasbeurt zie je gelijk elk druppeltje dat opdroogt op de lak en soms zijn ze lastig weer weg te krijgen, zelfs als de auto binnen staat.
-
SlyDawg wrote:Nee, de volgorde is niet correct. Een logische volgorde is:
Na het wassen hoef je de auto niet te drogen? Als ik dat niet doe direkt na een wasbeurt zie je gelijk elk druppeltje dat opdroogt op de lak en soms zijn ze lastig weer weg te krijgen, zelfs als de auto binnen staat.
Je hebt gelijk, nu heb ik zelf dus ook de stappen door elkaar gegooid

Normaal gesproken moet je de auto na het wassen goed droog maken om watervlekken te voorkomen. Als je na het wassen de auto volledig met klei gaat behandelen en vervolgens gaat poetsen kun je het drogen overslaan.
Overigens zijn de Meguiars shampoo's voorzien van een toevoeging die ervoor zorgt dat je veel minder last hebt van watervlekken. Vooral op warme dagen waarop de auto onder je handen opdroogt is dit erg handig.
Groeten,
Richard
-
Crxtreem wrote:Hoe lang gaan die pads,doekjes,zemen en washandjes mee?
De pads, de doekjes en de Water Magnet gaan wel een paar jaar mee. Hoelang de zemen meegaan weet ik niet, maar ik zou absoluut de voorkeur geven aan de Water Magnet in plaats van een zeem.
Je kunt de pads, doekjes en de Water Magnet trouwens gewoon in de wasmachine wassen. Geen wasverzachter gebruiken, want dat beperkt het opname vermogen van de doeken en de Water Magnet.
Groeten,
Richard
-
-
-
-
-
Even een oud topic weer omhoog schoppen.
Nu ik zo lang op de CTR heb staan poetsen, wil ik dit zo goed mogelijk bij houden.
Heb dus vanzelfsprekend poets spullen achter in de CTR vast gelegd.
De Quick detailer en NXT spray wax inc 2 gloednieuwe doeken, meer leek me niet nodig. (de Quick detailer voor vogelpoep en aanverwante, waarna de spray wax voor een vers laagje er weer overheen te kunnen spuiten)
Echter heb ik een schurft aan zand. Los zand wat op de auto komt.
En aangezien wij hier in een zijstraat van een dijk, in een doodlopende straat wonen kan ik de uitrit niet uitrijden (vooral met mooi weer) zonder dat hij compleet onder het stof zit.
En ik weet niet wat ik het beste hier tegen kan doen.
Een Meguiars doek in de auto en afvegen is geen optie, want dan krijg je lekkere swirls. Iedere keer afspuiten kost me goud geld :lol: dus ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet.
Probeer altijd tussen het verkeer door weg te komen van ons erf haha maar het werkt gewoon niet.
Nu zag ik op http://www.swissvax.nl/ dat ze een speciale borstel hebt voor zand.
Ook wil ik nog wat andere producten bestellen van Swissvax. (Hele tijd geleden met jou over gehad, Miguel)
Heb al contact gehad, en kreeg het advies om niet de belachelijk dure wax te kopen (Mystery, 250 ml á 450 euro) Maar de Concorso wax (250 ml á 185 euro). Waarom dat is, weet ik niet.
Het is alleen op internet te bestellen maar als je na ontvangst niet onder de indruk bent, mag je het terug sturen en hoef je niets te betalen werd mij verteld. Dit geeft me een erg goed gevoel over hun vertrouwen in hun eigen product, dus ik wil het eens gaan proberen.
Nou lijkt dit me wel een goede oplossing, aangezien ik toch al dat potje wax binnenkort wil bestellen en de borstel gelijk mee kan komen.
Zijn er echter andere manieren?
Misschien is het wel niet het goede forum, maar had gehoopt dat er toch wel één hier over iets kan zeggen?
Nu ik zo lang op de CTR heb staan poetsen, wil ik dit zo goed mogelijk bij houden.
Heb dus vanzelfsprekend poets spullen achter in de CTR vast gelegd.
De Quick detailer en NXT spray wax inc 2 gloednieuwe doeken, meer leek me niet nodig. (de Quick detailer voor vogelpoep en aanverwante, waarna de spray wax voor een vers laagje er weer overheen te kunnen spuiten)
Echter heb ik een schurft aan zand. Los zand wat op de auto komt.
En aangezien wij hier in een zijstraat van een dijk, in een doodlopende straat wonen kan ik de uitrit niet uitrijden (vooral met mooi weer) zonder dat hij compleet onder het stof zit.
En ik weet niet wat ik het beste hier tegen kan doen.
Een Meguiars doek in de auto en afvegen is geen optie, want dan krijg je lekkere swirls. Iedere keer afspuiten kost me goud geld :lol: dus ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet.
Probeer altijd tussen het verkeer door weg te komen van ons erf haha maar het werkt gewoon niet.
Nu zag ik op http://www.swissvax.nl/ dat ze een speciale borstel hebt voor zand.
Onze beroemde Concours stoffer van 100% katoen
Draden worden behandeld met originele Swissvax Duster-Fluid waarmee voorzichtig stof en pollen van de laklaag van uw auto worden gehaald zonder te krassen of te strepen. In tegenstelling tot andere stoffers, kan de katoenen zwabber worden gewassen op 30 °C en kan dan weer worden behandeld met Swissvax Duster Fluid voor een nieuw seizoen. Inclusief meeneemkoffer.
Ook wil ik nog wat andere producten bestellen van Swissvax. (Hele tijd geleden met jou over gehad, Miguel)
Heb al contact gehad, en kreeg het advies om niet de belachelijk dure wax te kopen (Mystery, 250 ml á 450 euro) Maar de Concorso wax (250 ml á 185 euro). Waarom dat is, weet ik niet.
Het is alleen op internet te bestellen maar als je na ontvangst niet onder de indruk bent, mag je het terug sturen en hoef je niets te betalen werd mij verteld. Dit geeft me een erg goed gevoel over hun vertrouwen in hun eigen product, dus ik wil het eens gaan proberen.
Nou lijkt dit me wel een goede oplossing, aangezien ik toch al dat potje wax binnenkort wil bestellen en de borstel gelijk mee kan komen.
Zijn er echter andere manieren?
Misschien is het wel niet het goede forum, maar had gehoopt dat er toch wel één hier over iets kan zeggen?