Niet willen starten

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Harstikke mooi dat het weer opgelost is! Dit is een veel voorkomend probleem bij de wat complexere motoren, er zitten blijkbaar nogal gevoelige onderdelen in. Ik ben er alleen nog niet over uit, wat nou het beste benzine is om dit te voorkomen. De een zegt dit, de ander zegt weer heel iets anders... :-?
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Voodoo wrote:Harstikke mooi dat het weer opgelost is! Dit is een veel voorkomend probleem bij de wat complexere motoren, er zitten blijkbaar nogal gevoelige onderdelen in. Ik ben er alleen nog niet over uit, wat nou het beste benzine is om dit te voorkomen. De een zegt dit, de ander zegt weer heel iets anders... :-?


Nou, wij (ITR rijders iig) zijn "verplicht" 98 of hoger te tanken, dus dan is de keus kwa brandstof zeer beperkt.
Het enige wat je zelf aan de reinheid van je motor kan toevoegen is dat je merk-brandstof tankt, en je kan af en toe wat cleaner in je tank droppen... :D

Er werd mij geadviseerd om v-power te tanken (dat is 97) want dat zou schoner en dus beter zijn.....dit betwijfel ik, en tevens is het een brandstofsoort met dus een te laag octaangehalte.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

CyRaX wrote:
Er werd mij geadviseerd om v-power te tanken (dat is 97) want dat zou schoner en dus beter zijn.....dit betwijfel ik, en tevens is het een brandstofsoort met dus een te laag octaangehalte.


Ik rij soms een 50/50 mengsel van V-power en Shell 98 super. Motor draait wel lekker hoor. Anders gewoon alleen Shell 98 super. Is nog steeds verkrijgbaar bij de lokale Shell tankstations (die hebben juist geen V-power diesel en je krijgt 5 ct. korting).
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Voor de nieuwsgierigen onder ons :wink: :wink:

Aangezien het bij mij een garantie kwestie was, kan ik niet de exacte prijs geven voor een klant bij de dealer die zijn injectoren wil laten reinigen.
De dealer brengt de injectoren namelijk (in mijn geval) gewoon naar een gespecialiseerd bedrijf.

Je kan/moet ongeveer rekenen op €150. :!:
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Had ik dit niet al eerder gemeld hoeveel je ongeveer kwijt was voor dit probleem?? :-?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Wat is 150euro vergeleken met de kosten van gesmolten zuigers....?
Locked