Page 2 of 2

Posted: Fri Dec 10, 2004 10:00 pm
by Mau il-Vec
Ik heb gewoon een hitteschild over m'n JDM-spruit zitten, cover blijft puntgaaf :wink:

Posted: Fri Dec 10, 2004 10:15 pm
by HONDA
Ik heb ook een hitteschild maar wat heeft dat met het afbladderen van het kleppendeksel te maken?

Posted: Sun Dec 12, 2004 11:05 pm
by ITR1689
VTECCIE wrote:Ik heb ook een hitteschild maar wat heeft dat met het afbladderen van het kleppendeksel te maken?

Minder hitte richting kleppendeksel...

Posted: Mon Dec 13, 2004 9:11 am
by Frenk
Die kennis van VTECCIE legt de kleppendeksel geloof ik in een soort bad met vloeistof waardoor de verf eraf gebeten wordt... Dus geen gezeur met zandstralen of wat dan ook! Dus minder risico voor kapotte blokjes e.d. :)

Posted: Tue Dec 14, 2004 11:04 am
by IvoG
het probleem is niet zozeer de hitte, maar de gevolgen van die hitte en kou(d water). Je zal zien dat het afbladeren veelal aan de voorkant plaatsvindt, waar de relatief koude luchtstroom en bij nat weer water onder de motorkap naar binnen komt en op het hete deksel terechtkomt. Door de op plekken te snelle afkoeling die ontstaat gaat de verf op zeker moment zijn adhesie verliezen.

Posted: Tue Dec 14, 2004 6:04 pm
by Gaskleppie
en wat dacht je van de pekel? Alleen de zoute lucht van die troep vreet je auto al weg. Het alu gaat gewoon rotten van die meuk!

Ik heb toch al zo'n hekel aan die pokke pekel.............
Je moet mijn blok eens zien na 1 wintertje in holland.....