Page 2 of 2
Posted: Fri Jul 02, 2004 3:36 pm
by IvoG
marco gooyaers wrote:---> mini type-R is zondag 10 aug. klaar hihi
marco gooyaers wrote:Ik moet toch eens mijn tekst nalezen voordat ik het plaats, type-errors
Ook datum errors, 10 augustus is op een dinsdag, 10 juli is op een zaterdag! :wink: :lol:
Posted: Fri Jul 02, 2004 6:26 pm
by marco gooyaers
zucht.....................
Ok vanaf nu weer tech praat, zonder typfouten!
Re: Toyota
Posted: Mon Jul 05, 2004 1:18 am
by Nyther
marco gooyaers wrote:Hoi lui,
Omdat ik eerst met een 20v 4age bezig was heb ik me verdiept in Toyota. Op de site hieronder staat alles voor de 4AGE.
Ze maken ook een vergelijk tussen vvt en vtec en leggen beide principes uit. Belangrijke opmerking (en let op, komt van DE totyota man

): honda craps all over toyota when it comes to power.
Misschien leuk om te lezen
http://www.billzilla.org/engineintro.htmMarco
---> mini type-R is zondag 10 aug. klaar hihi
Héérlijke blokken die twincams van toyota~! kheb zelf het genoegen gehad om een Corolla GT uit '87 te hebben ( hatchback model van de Haichi! ) heb hem overgenomen van me vader destijds die hem al 10 jaar had en in die tijd dat we dat ding gehad hebben, nog NOOIT engine probs gehad, motor startte altijd, hoe koud het buiten ook was etc etc... héérlijk!! Kheb ook altijd van de stoplichtsprints genoten met die golfjes heheeh
toyota
Posted: Fri Jul 30, 2004 11:06 am
by marco gooyaers
De blokken zijn inderdaad heel goed. Ik bouw zelf momenteel een roadster mini (de type-R lmini aat ik bouwen). Hiervoor heb ik een Toyota MR2 MKI gekocht voor 600Euro (1985 model) en daar heb ik een jaar in rondgecrost. Ziet er niet uit natuurlijk en is ook niet echt snel, maar rijdt superlekker. Ik moet echt toegeven dat die wagen indruk op me heeft gemaakt.
Die MR2 heb ik in stukken gezaagd. Het achtersubframe is aan de mini gelast (passen alle motorsteunen). Met het voorsubframe ben ik nu bezig, die maak ik zelf. De ToyotaMR2 fans waren overigens niet echt blij met die actie

.
Een van de redenen waarvoor ik voor Honda gekozen heb is dat de 4AGE twincams misschien te soepel zijn qua vermogensafgifte. Ze zijn eigenlijk saai wat rijden betreft. Ik heb met een 165pk 4AGE Striker op Derby gereden. Ik haalde iedereen in, alleen het gevoel van snelheid mistte gewoon. Je hebt nooit dat "achterin de stoel gedrukt worden" gevoel. Zelfs met de 20klepper (145 pk) blijft het tam rijden, hoewel die VVT wel voor wat meer actie zorgt.
Grt.,
Marco
Posted: Sun Aug 01, 2004 8:44 pm
by Gaskleppie
meten is weten!
op de rollenbank en lambda meten dus, dan weet je het pas zeker
crower
Posted: Tue Aug 03, 2004 3:41 pm
by marco gooyaers
hoi gaskleppie,
Rollenbank?? Wat bedoel je??
Btw., weet jij wat van die Crower produkten (je bent toch al lekker bezig

)?
www.crower.com. Ik d8 eerst dat het niets was, maar ze doen wel heel erg leuke dingen voor professionele tuners.
Grt.,
Marco