Lekkere wijven en snelle auto's!!!

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Yep!

Martin had een hele cd van hem gekocht.
Die heb ik gelijk even geript met de laptop :)
Jammer dat die on-board beelden niet gelukt zijn. De webcam die ik op het dashboard had geplakt was van begin tot eind zwaar overbelicht. Jammer.......

Heb jij nog mooie beelden?
IvoG

Post by IvoG »

Ik weet het nog niet, zal pas van het weekend tijd hebben om te kijken. Mijn snelste runs stonden niet meer op tape, de batterij was op en ik had het niet door.

Maar aan de kwaliteit van die foto's wist ik dat ze van Gary waren, hij is echt goed en elke cent waard! 8)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Huifkar Integra door de bocht.......
Image

Image

Het resultaat van 1 dagje knallen!
Image
Type-S-Boy

Post by Type-S-Boy »

Ziet er goed uit :lol:
Civic Type S
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Nog meer resultaat van een dagje knallen:
Image

Voor de duidelijkheid, dit (waren) zijn remblokken na 1 dagje zandvoort.
Het zijn EBC redstuff blokken. Leuke blokken voor een circuitdagje. Ze zijn erg vriendelijk voor de schijven, en gaan nooit faden. Voor ik er heen ging had ik een hele lichte trilling tijdens remmen. Dat is nu weer weg! Ze hebben dus de schijf weer afgedraaid tot hij weer vlak was. Lache!!
Nyther

Post by Nyther »

boh heavy shjit, duur geintje zon trackday :razz:
HONDA

Post by HONDA »

En dat de blokken nu gebarsten zijn is normaal?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Het is een beetje moeilijk te zien, maar sommige zijn nog maar 0,5mm dik!
Dan is de stevigheid er wel een beetje uit. De vlakken zijn idd gescheurd. Ze kwamen er wel uit hoe ze er in horen te zitten, maar daarna vielen ze gelijk uit elkaar. Op zich heb ik de laatste ronden net zo hard geremd als daarvoor, dus ze doen het er niet minder om.
Normaal rij je je blokken natuurlijk niet op zo'n manier en met zo'n zware belasting op.
Prima blok voor op het circuit! Op straat moet je er echt niet mee gaan rijden.
IvoG

BaT + ATR + Zandvoort + 2 x Spa = :-)

Post by IvoG »

Pictures courtesy and copyright of http://www.picman.co.uk

Image

Zandvoort maandag

Image

Spa donderdag

Image

Image
Spa vrijdag

Wat een week! 8-) Mijn vrouw ging voor het eerst mee en reed zelfs 3 sessies met Woolfie :-P Ook Robert-Jan van TCC reed enkele rondjes, en liet mij zien wat ik aan mijn auto moet upgraden: de bestuurder! :idea:
Hij kwam met meer snelheid bochten in en dus weer uit, remde veel beter en soepeler, en liet mij zien dat er meer in de ATR zit dan ik eruit weet te halen op dit moment.

Op vrijdag heb ik instructie gehad van een Schot, Hamish Smart. Eerst ging hij achter het stuur om te laten zien hoe het moest.
:shock: :shock: :shock: We haalden Caterhams en Elises in, wel een stuk of 5! Het was ontroerend en overweldigend om te zien hoe hij met de auto omging, heel erg smooth en daardoor heel erg snel. Het meest was ik onder de indruk van zijn heel-n-toe techniek 8) Net als Robert-Jan haalde hij echter nog steeds niet het uiterste uit de kan, aangezien het niet hun auto was, en dit gaf alleen maar aan hoeveel er in een stock ATR zit!

Nadat ik zelf achter het stuur was gekropen, ging ik het net uitgelegde toepassen, en wat een verbetering was dat! Ik haalde zelf ook een tweetal auto's in, iets wat mij niet eerder gelukt was. De laatste sessie van de dag was de beste ne de snelste rond de baan, wat was mijn adrenaline niveau hoog in de uren daarna! :lol:

Top circuits, top weer, top driving standards, en top fotografie zoals altijd van Gary van PicMan! 8)

Wat ik geleerd heb van deze week is dat het hele tuning gebeuren voor mij absoluut op een lager pitje dan het al was komt te staan, ik ga eerst mijzelf upgraden, en pas als de auto mij niet meer kan geven kijk ik wat de volgende verbetering zal zijn. :idea:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

je mag niet hosten vanuit image station ivo......
foto's doen het niet..

Wel een leuk verhaal! Wat kan je je vergissen in jezelf he? hahaha.
De meeste winst zit vaak in de rijder. Die type R's zijn echt goed, welke je ook neemt!
IvoG

Post by IvoG »

Bij mij deden de foto's het wel, cookies die ik heb staan waarschijnlijk. Het is nu in ieder geval gefixt.

Ik denk niet dat ik me vergist heb in mijn kunnen, ik wist al dat ik niet alles eruit haalde. Vandaar dat ik aan die circuitdagen meedoe, juist om te leren er meer uit te halen.

Ik hoop dat er meer zijn volgend jaar die mee willen doen, als rijder of als passagier. Ook eens een keer bij Spa bijvoorbeeld.
Type-S-Boy

Post by Type-S-Boy »

De foto's doen het bij mij een mooie wagen de zwarte ATR :D
Civic Type S
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

he Ivo, hoe is het bij Marcello verlopen?
IvoG

Post by IvoG »

Marcello heeft ook instructie gehad op Spa, was zeer onder de indruk van de baan en van de instructeur. De banden waren op na donderdag, en vrijdag is hij met anderen de baan opgegaan als passagier.

Al met al een leuke week!
Guest

Post by Guest »

Fotos van Zandvoort en Spa zijn hier te vinden.

@Frank: Spa ging erg goed alleen, net als op Zandvoort, kwam ik wat vermogen te kort op de rechte stukken en mijn auto had wat last van de hitte. Het weggedrag van de auto ben ik erg blij mee dus daar ga ik voorlopig niet aan zitten, hooguit wat rubbers vervangen als dat nodig is.
Zoals Ivo al zei waren de banden op na donderdag, vooral de rechter voorband wat tot twee keer toe een moment verzorgde met ongeveer 135 km/u :shock:

Op de vrijdag ben ik met 2 ITR meegereden, 1 DC2 en 1 DC5, allebei heel snel met goede bestuurders.
Een geslaagde week, veel geleerd over mijn auto en wat ik moet verbeteren.
IvoG

Post by IvoG »

Ik weet nu ook wat ik moet verbeteren aan mijn auto:

De bestuurder! :o ops:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

@ Marcello,

Dus jouw banden zagen er ook zo uit?:
Image

hahaha,

btw ik moet nog steeds lachen over jou reactie op mijn rijstijl toen je met me meereed (meegleed) op zandvoort: aaaaaaaaahhhhh, je moet nog naar huis!!!!!!!!!
hahaha!! lache man
Guest

Post by Guest »

@Frank: Nee, bij mij is alleen de buitenste rand versleten. Heeft de standaard ITR wat negatieve camber of stond jou bandenspanning vrij hoog?
Ik had die van mij op 2,1 bar voor en 2,0 bar achter.

En die opmerking dat je nog naar huis moest ging over je remmen die op waren :shock: niet je rijstijl, want dat was idd meer glijden dan rijden.
IvoG

Post by IvoG »

Mijn banden zijn nog als nieuw, is dit slecht? :o ops:
Guest

Post by Guest »

IvoG wrote:Mijn banden zijn nog als nieuw, is dit slecht? :o ops:

Ja :slaan: :schieten:
Locked