Zoek de verschillen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

BZRKbb2 wrote:Goed bezig :)


:thumbs:
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

hehe eindelijk ze zitten eronder haha. zal leuk worden als je nog mee kan doen aan een time attack? tot morgen????
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

integra wrote:Ja, ik zag het al de koelsleuven lopen het zelfde als de groeven.
Er zitten gebogen koelsleuven in dus draaien is niet mogelijk.


Correct me if I am wrong, maar ik heb juist gehoord dat de koelsleuven nooit in dezelfde richting mogen lopen als de groeven. De koelsleuven moeten juist recht staan of in de tegenovergestelde richting van de groeven lopen. Bij deze laatste is dus wel van belang aan welke kant de remschijven gemonteerd wordt.

Edit: Mezelf inmiddels gecorrigeerd: http://www.zeckhausen.com/how_to_proper ... rotors.htm
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Meneer AP heeft erop geschreven wat links en rechts is. Met meneer AP ga ik niet in discussie ;)
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

[quote="Gaskleppie"]Meneer AP heeft erop geschreven wat links en rechts is. Met meneer AP ga ik niet in discussie ]

Gaskleppie, je hebt gelijk, ik heb het verkeerd gelezen..
Source: http://www.zeckhausen.com/how_to_proper ... rotors.htm
Slotted rotors

As with the plain rotors discussed above, the internal vanes should lean toward the back of the car. The direction of the slots on the outside of the rotor do not dictate whether the rotor is a left or a right. For rotors with slots machined in the same direction as the internal cooling vanes, the slots should lean toward the back of the car. For rotors with slots machined in the opposite direction as the internal cooling vanes, the slots should lean toward the front of the car. Bottom line - don't use the slots to decide which side to mount the rotor. Pay attention to the internal cooling vanes.

For slotted rotors with straight internal cooling vanes, the direction of the slots is totally up to you and what you think looks best. In this case, there is no wrong answer.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Van de OEM schijven weet ik niet,maar op de Mugen en Project Mu staan wel L en R geschreven. Wel reuze belangrijk omdat velen (ik ook) JUIST het andersom doen.... :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

LCR wrote:Van de OEM schijven weet ik niet,maar op de Mugen en Project Mu staan wel L en R geschreven. Wel reuze belangrijk omdat velen (ik ook) JUIST het andersom doen.... :wink:


Ja jij........
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Jaja..met je gezicht naar de auto OF met je rug tegen de auto :?
Locked