Page 2 of 2

Posted: Mon Nov 22, 2010 9:57 pm
by Spons
Wat moet je eigenlijk een grote snip hebben voor NA zeg :(

Posted: Mon Nov 22, 2010 10:07 pm
by D_ToXx
budget: € 2500 is:

K-100 (zekers)

met andere intake spruitstuk en andere header..
max pk 223 zoiets.

ik had met de RBC intake en BMC carbon filter en toda uitlaatspruitstuk
en einddemper een 215 pk op het blok, met standaard ECU.
zoiets ligt al boven het budget van €2500.

ECU zeker veranderen na K-100 of K-pro,
de vraag is meer wat wil jezelf? :wink:

Posted: Mon Nov 22, 2010 10:13 pm
by mr. X
Precies, de grootste vraag is altijd wat voor budget je hebt en wat je er mee wil bereiken. Vandaar verwees ik eerst naar google.nl omdat er gewoon te weinig informatie stond.

We weten dus dat hij € 2500,- wil uitgeven en hard rechtdoor wil gaan.
Nogmaals, dan is een IHE de beste manier, zeker op een K20A2. Het beste is om hem ook nog af te laten stellen en als je het geld er aan uit wil geven kan je upgraden naar andere cams. Dan zit je wel wat boven je budget maar ga je wel serieus als de brandweer. Niet alleen dat maar je gaat ook ongetwijfeld veel plezier beleven van de auto, iets wat ik me met een low budget turbo altijd af vraag.

Hoe dan ook ga je deze upgrades zeker merken!

Posted: Mon Nov 22, 2010 10:37 pm
by Spons
denk ook dat N/A speelser is idd

Posted: Mon Nov 22, 2010 10:48 pm
by donkeykong
Je hoeft echt niet diep in de buidel te tasten, kijk maar eens rond in UK.
In nederland is een ander verhaal :)

Posted: Tue Nov 23, 2010 8:28 am
by Gijs
Veel hangt ervan af of je zelf iets kan of niet, als je alles moet laten doen door een garagist telt het echt wel door.

Ik heb 2350 betaald voor alles (zaten ook tweedehandsstukken bij van mensen die ik ken / CTRO forum):
Kpro: 800 €
DC Sports spruistuk: 300 €
Invidia catback: 300 €
RBC: 300 €
AEM CAI: 200 €

Wideband: 300 € ong

Afstellen (street tune via internet): 150 €

Posted: Fri Dec 10, 2010 4:48 pm
by DH
De prijs is ook maar welk merk je wil gebruiken en welke matrialen.
Bepaalde onderdelen kan je volgens mij goed 2e hands halen dat
scheelt je klauwen met geld.
Zoals Donkey al zei in de UK word heel veel moois aangeboden voor prijzen die je hier niet tegenkomt.
Het JDM wereldje is daar iets groter en er is veel meer in omloop.
Word lid bij een forum of ownersite en snuffel wat vrond zou ik zeggen.
Veel succes in iedergeval. :wink:

Demian.

Posted: Tue Dec 28, 2010 8:49 pm
by CTR-driver-limburg
heb nu dus een srs catback en een een openluchtfilter, heb je al merkbaar meer vermogen als ik nu een kpro neem en hem laat afstellen? of zijn er dan nog meer mods nodig?

Posted: Tue Dec 28, 2010 8:57 pm
by donkeykong
met kpro kan je op een standaard motor al wat winnen, maar het zal niet veel zijn :)
hoe meer mods hoe beter :)

Posted: Wed Dec 29, 2010 1:25 pm
by Gijs
Best eerst alles aanschaffen en dan laten afstellen.. Scheelt je mappingkosten.

Posted: Wed Dec 29, 2010 5:54 pm
by donkeykong
Gijs wrote:Best eerst alles aanschaffen en dan laten afstellen.. Scheelt je mappingkosten.


dat ook :)

ik ga binnenkort ook een kpro aanschaffen met andere air intake, header zonder kat, rbc en full catback.

ben benieuwd wat dat gaat opleveren.