Tunen K20 Type R

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

Wat moet je eigenlijk een grote snip hebben voor NA zeg :(
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

budget: € 2500 is:

K-100 (zekers)

met andere intake spruitstuk en andere header..
max pk 223 zoiets.

ik had met de RBC intake en BMC carbon filter en toda uitlaatspruitstuk
en einddemper een 215 pk op het blok, met standaard ECU.
zoiets ligt al boven het budget van €2500.

ECU zeker veranderen na K-100 of K-pro,
de vraag is meer wat wil jezelf? :wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Precies, de grootste vraag is altijd wat voor budget je hebt en wat je er mee wil bereiken. Vandaar verwees ik eerst naar google.nl omdat er gewoon te weinig informatie stond.

We weten dus dat hij € 2500,- wil uitgeven en hard rechtdoor wil gaan.
Nogmaals, dan is een IHE de beste manier, zeker op een K20A2. Het beste is om hem ook nog af te laten stellen en als je het geld er aan uit wil geven kan je upgraden naar andere cams. Dan zit je wel wat boven je budget maar ga je wel serieus als de brandweer. Niet alleen dat maar je gaat ook ongetwijfeld veel plezier beleven van de auto, iets wat ik me met een low budget turbo altijd af vraag.

Hoe dan ook ga je deze upgrades zeker merken!
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

denk ook dat N/A speelser is idd
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Je hoeft echt niet diep in de buidel te tasten, kijk maar eens rond in UK.
In nederland is een ander verhaal :)
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Veel hangt ervan af of je zelf iets kan of niet, als je alles moet laten doen door een garagist telt het echt wel door.

Ik heb 2350 betaald voor alles (zaten ook tweedehandsstukken bij van mensen die ik ken / CTRO forum):
Kpro: 800 €
DC Sports spruistuk: 300 €
Invidia catback: 300 €
RBC: 300 €
AEM CAI: 200 €

Wideband: 300 € ong

Afstellen (street tune via internet): 150 €
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

De prijs is ook maar welk merk je wil gebruiken en welke matrialen.
Bepaalde onderdelen kan je volgens mij goed 2e hands halen dat
scheelt je klauwen met geld.
Zoals Donkey al zei in de UK word heel veel moois aangeboden voor prijzen die je hier niet tegenkomt.
Het JDM wereldje is daar iets groter en er is veel meer in omloop.
Word lid bij een forum of ownersite en snuffel wat vrond zou ik zeggen.
Veel succes in iedergeval. :wink:

Demian.
CTR-driver-limburg
Posts: 180
Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm

Post by CTR-driver-limburg »

heb nu dus een srs catback en een een openluchtfilter, heb je al merkbaar meer vermogen als ik nu een kpro neem en hem laat afstellen? of zijn er dan nog meer mods nodig?
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

met kpro kan je op een standaard motor al wat winnen, maar het zal niet veel zijn :)
hoe meer mods hoe beter :)
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Best eerst alles aanschaffen en dan laten afstellen.. Scheelt je mappingkosten.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Gijs wrote:Best eerst alles aanschaffen en dan laten afstellen.. Scheelt je mappingkosten.


dat ook :)

ik ga binnenkort ook een kpro aanschaffen met andere air intake, header zonder kat, rbc en full catback.

ben benieuwd wat dat gaat opleveren.
Locked