itr-1895 wrote:... en die vent in die gele auto is gewoon een dagdromende strakke plasser die je zo vaak tegen komt alleen gaat het bij die mensen de meestal net goed ...
En wie hier heeft nog nooit tijdens het rijden tenminste 1 van de volgende zaken gedaan:
aan de radio / navigatie gezeten? een telefoontje gepleegd (al dan niet handsfree)? een vuiltje uit de ogen gewreven? naar een medepassagier gekeken (bijv. tijdens een gesprek)? iets langer dan een tel in de achteruitkijkspiegel gekeken? naar die auto/bestuurder in de andere baan gegaapt?
etc. etc.?
Dat was al dat nl. nodig was hier: een paar tellen niet goed opletten.
De agent was iets te enthousiast in zijn optreden en vergat even de veiligheid voorop te zetten. De bestuurders zagen hem niet op tijd en de 1e kon hem ook niet meer ontwijken omdat ze allebei dezelfde kant uitweken.
itr-1895 wrote:... en die vent in die gele auto is gewoon een dagdromende strakke plasser die je zo vaak tegen komt alleen gaat het bij die mensen de meestal net goed ...
En wie hier heeft nog nooit tijdens het rijden tenminste 1 van de volgende zaken gedaan:
aan de radio / navigatie gezeten? een telefoontje gepleegd (al dan niet handsfree)? een vuiltje uit de ogen gewreven? naar een medepassagier gekeken (bijv. tijdens een gesprek)? iets langer dan een tel in de achteruitkijkspiegel gekeken? naar die auto/bestuurder in de andere baan gegaapt?
etc. etc.?
De agent was iets te enthousiast in zijn optreden en vergat even de veiligheid voorop te zetten. De bestuurders zagen hem niet op tijd en de 1e kon hem ook niet meer ontwijken omdat ze allebei dezelfde kant uitweken.
ik weet ook nog een goeie:
Niesen !
iedereen niest wel eens in een auto. sommige mensen niesen zo extreem, dat ze minimaal ! 7 seconden ! het bewustzijn van de gebeurtenissen om zich heen kwijt zijn. dat is werkelijk een keer onderzocht :-?
"itr-1895":3gqb6ybr wrote:... en die vent in die gele auto is gewoon een dagdromende strakke plasser die je zo vaak tegen komt alleen gaat het bij die mensen de meestal net goed ...
etc. etc.?
ik weet ook nog een goeie:
Niesen !
iedereen niest wel eens in een auto. sommige mensen niesen zo extreem, dat ze minimaal ! 7 seconden ! het bewustzijn van de gebeurtenissen om zich heen kwijt zijn. dat is werkelijk een keer onderzocht :-? [/quote:3gqb6ybr]
Wow das lang!
Maar idd je kan van een mens niet verwachten dat ze elke seconde opletten als ze rijden. Dat bestaat niet, hoe goed geconcentreerd de bestuurder ook is.
Motoragenten denken dat ze alles mogen, rijden meestal gevaarlijk en hard waar het eigenlijk niet kan, ook zonder sirene,s lichten of spoed, laatst 1 ondersteboven in de vangrail voor me, ik reed 130 en hij zeker sneller, zoiets komt niet in het nieuws..
Welke debiel gaat er dan ook op een snelweg stil staan en dan op je fluitje blazen en wijzen dat het verkeer opzij moet. Die vrachtwagen kon al geen kant op en alles wat achter die vrachtwagen rijdt zien die agent niet. Dan is het niet raar dat je voor je klote wordt gereden als je denk Oh die zien en horen mij wel. Das een beetje naief denk ik. Gaat die agent nou op de vluchtstrook staan dan ziet iedereen hem en kunnen ze optijd reageren en is de kans dat is aangereden wordt 75% kleiner.
boikel wrote:Probeer je ogen maar eens open te houden bij het niesen. Lukt je niet :!:
Lukt wel, doet ONGELOOFELIJK zeer!
lukt niet iedereen.. :P niet iedereen niest ook even zwaar.
ik geloof dat het zo is opgebouwd.
eerst komt de kriebel, dan ben je al afgeleid. 1 sec
diep in ademen. 1 sec
niesen. 2 sec
sommige controleren dan nog is of de handen schoon zijn gebleven of niet :razz: 1 sec
en tot slot weer het bewustzijn van je omgeving terug krijgen (spiegelen ed.) 2 sec