Mugen gaat Civic Type R aanpakken
Haha inderdaad.
Ik zeg je eerlijk, als ik genoeg geld had een paar maanden geleden had ik de DC2 niet gekocht. Nu heb ik de DC2, en zal ik die niet meer verkopen, maar de 130i blijft de auto die ik wil. In mijn ogen is dat is de ultime daily. De DC2 is zo lekker opzichtig en aanwezig 8) perfect dus als auto voor de mooie dagen.
Voor de kenner is een 130i (het liefst nog met het M pakket :worshippy: ) net zo erg smullen als een FN2! Vaak zelfs, op bepaalde plaatsen dan, zien ze eerder dat er een speciale 1 serie voorbij komt hobbelen dan een speciale Civic.
Ach, het heeft allemaal te maken met persoonlijke voorkeuren en wensen. Komt er op neer dat de feiten die de BMW op tafel legt zijn indrukwekkend te noemen zijn.
Ik zeg je eerlijk, als ik genoeg geld had een paar maanden geleden had ik de DC2 niet gekocht. Nu heb ik de DC2, en zal ik die niet meer verkopen, maar de 130i blijft de auto die ik wil. In mijn ogen is dat is de ultime daily. De DC2 is zo lekker opzichtig en aanwezig 8) perfect dus als auto voor de mooie dagen.
Voor de kenner is een 130i (het liefst nog met het M pakket :worshippy: ) net zo erg smullen als een FN2! Vaak zelfs, op bepaalde plaatsen dan, zien ze eerder dat er een speciale 1 serie voorbij komt hobbelen dan een speciale Civic.
Ach, het heeft allemaal te maken met persoonlijke voorkeuren en wensen. Komt er op neer dat de feiten die de BMW op tafel legt zijn indrukwekkend te noemen zijn.
Vriend van mij heeft een 3deurs 123d met M pakket waar ik ook in gereden heb. Fabrieks opgave: 2 liter diesel met bi-turbo, 204pk bij 4400 toeren 6.9 sec naar de 100. Met andere woorden rijdt super en nog zuinig ook (als je rustig rijdt
) Heel goede reactie op het gaspedaal.
En meegereden in een 335d coupe/3deurs met sport onderstel. Fabrieksopgave: 3L diesel 286PK bij 4400 toeren 5.9sec naar 100. Die gaat ook als de brandweer trouwens en rijdt super.
Je zou van alle twee niet zeggen dat het een diesel is. Mooie techniek.
Geen kwaad woord over BMW. Als ik er een als lease auto zou krijgen ofzo zou ik het best vinden, maar ik zou er niet zo snel een kopen. Voor mij niet speciaal genoeg.
Tsja kzou wel een M3 willen, das een brute wagen!

En meegereden in een 335d coupe/3deurs met sport onderstel. Fabrieksopgave: 3L diesel 286PK bij 4400 toeren 5.9sec naar 100. Die gaat ook als de brandweer trouwens en rijdt super.
Je zou van alle twee niet zeggen dat het een diesel is. Mooie techniek.
Geen kwaad woord over BMW. Als ik er een als lease auto zou krijgen ofzo zou ik het best vinden, maar ik zou er niet zo snel een kopen. Voor mij niet speciaal genoeg.
Tsja kzou wel een M3 willen, das een brute wagen!
Mijn vader rijdt een 535d al een kleine 3 jaar. ik heb er zelf dus ook al heel veel stuur uren inzitten..
die diesel is een geweldige krachtbron. er zitten 2 turbo's op, maar het werkt niet als een bi-turbo. Het is een variabele twin-turbo techniek. op lage toeren schakelt één turbo gelijk in waardoor je een piek koppel krijgt van ca. 560 nm op 1500rpm. zodra het toerental over die piek heen is (ca. 2500 rpm) komt de 2'de turbo erbij om op de 4400 toeren alsnog het piekvermogen van 286 pk te halen.
hierdoor ligt het maximum koppel op hele lage toeren en het maximum vermogen op hele hogen toeren (voor een diesel) want op 5500 heb je al rood.
Dat maakt deze diesels uniek in de auto wereld.
Toch is de Type R VTEC motor spannender om mee te rijden. een BMW is altijd gecontroleerd.
persoonlijk zat ik ook te azen op een 335i Sedan alvorens ik de FN2 bestelde. consumenten prijs ligt rond de 60k van die auto en daardoor vond ik mijn bijtelling wel erg hoog worden. Dus toen ben ik andersom gaan rekenen en gaan kijken wat ik wilde uitgeven om ene niet al te hoge bijtelling te krijgen en toen kwam ik op 40k uit. Toen vielen alle BMW'tjes af, want ik ben zot op snelheid :lol: Diesel is niet aantrekkelijk voor mij. Zo kwam ik terecht in de 'hot-hatch' categorie. Honda is naast BMW altijd mijn voorkeurs merk geweest. dus kwam ik al vrijsnel bij de FN2 uit.
die diesel is een geweldige krachtbron. er zitten 2 turbo's op, maar het werkt niet als een bi-turbo. Het is een variabele twin-turbo techniek. op lage toeren schakelt één turbo gelijk in waardoor je een piek koppel krijgt van ca. 560 nm op 1500rpm. zodra het toerental over die piek heen is (ca. 2500 rpm) komt de 2'de turbo erbij om op de 4400 toeren alsnog het piekvermogen van 286 pk te halen.
hierdoor ligt het maximum koppel op hele lage toeren en het maximum vermogen op hele hogen toeren (voor een diesel) want op 5500 heb je al rood.
Dat maakt deze diesels uniek in de auto wereld.
Toch is de Type R VTEC motor spannender om mee te rijden. een BMW is altijd gecontroleerd.
persoonlijk zat ik ook te azen op een 335i Sedan alvorens ik de FN2 bestelde. consumenten prijs ligt rond de 60k van die auto en daardoor vond ik mijn bijtelling wel erg hoog worden. Dus toen ben ik andersom gaan rekenen en gaan kijken wat ik wilde uitgeven om ene niet al te hoge bijtelling te krijgen en toen kwam ik op 40k uit. Toen vielen alle BMW'tjes af, want ik ben zot op snelheid :lol: Diesel is niet aantrekkelijk voor mij. Zo kwam ik terecht in de 'hot-hatch' categorie. Honda is naast BMW altijd mijn voorkeurs merk geweest. dus kwam ik al vrijsnel bij de FN2 uit.
iVTEC-fab wrote:Toch is de Type R VTEC motor spannender om mee te rijden. een BMW is altijd gecontroleerd.
Daar ben ik het niet mee eens. Juist BMW is een van de weinige merken die nog echte rijders auto's maken. Auto's waarin je echt plezier hebt omdat alle elektronica uitgeschakeld kan worden. De vermogensafgifte is juist erg mooi.
maar bij de type R kan ook alles uitgeschakeld worden.
Daarnaast is het toerenbereik van Type R wat het spannend maakt.
BMW is meer kracht, maar wordt gelijkmatiger overgebracht. (m.u.v. de M-series.) om toch BMW comford hoog te houden.
Wat ik alleen echt mis aan deze honda tov BMW is de achterwiel aandrijving.
begrijp me niet verkeerd, ik ben BMW-fan met hart en ziel. vooral van de 35i motoren.
Daarnaast is het toerenbereik van Type R wat het spannend maakt.
BMW is meer kracht, maar wordt gelijkmatiger overgebracht. (m.u.v. de M-series.) om toch BMW comford hoog te houden.
Wat ik alleen echt mis aan deze honda tov BMW is de achterwiel aandrijving.
begrijp me niet verkeerd, ik ben BMW-fan met hart en ziel. vooral van de 35i motoren.
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
t zit er nou eenmaal ingebakken bij mij al zouden ze me een dikke m3 of m6 kadoo doen of iets dergelijks ik zou m toch inruilen voor een honda.
en ik vind de m6 toch best lekker rijden mag ik met veel geluk zeggen. maar er komt dan toch een honda terug.
t zit tussen de oren zoiets denk ik.
(bmw is echt gaaf. maar honda trekt mij meer)
en ik vind de m6 toch best lekker rijden mag ik met veel geluk zeggen. maar er komt dan toch een honda terug.
t zit tussen de oren zoiets denk ik.
(bmw is echt gaaf. maar honda trekt mij meer)
iVTEC-fab wrote:maar bij de type R kan ook alles uitgeschakeld worden.
Daarnaast is het toerenbereik van Type R wat het spannend maakt.
BMW is meer kracht, maar wordt gelijkmatiger overgebracht. (m.u.v. de M-series.) om toch BMW comford hoog te houden.
Wat ik alleen echt mis aan deze honda tov BMW is de achterwiel aandrijving.
begrijp me niet verkeerd, ik ben BMW-fan met hart en ziel. vooral van de 35i motoren.
Kun je in de R ook ABS uitzetten (zonder de zekering eruit te trekken :wink

In de NSX kan ik echt alles uitschakelen.
RedSun wrote:RWD 318 is niet veel aan hoor
idd, heb zelf een 320 gehad, ouder model. Motor heeft simpelweg teveel moeite met het gewicht.
vanaf 325i wordt het pas leuk, BMW's zijn zwaarrr
heb zelf de nieuwste 325i (cabrio) als trouw auto gehad. :razz:
het rijdt heerlijk, maar sportief is de 325i nog niet. komt nog net te kort imo. hij voelt gewoon niet snel / spannend aan.
Jo& wrote:Nou doe mij dan maar een auto die het dan ook 'doet' als het droog is!
S2K ofzo. Die is echt masterlijk kwa driften en donuts draaien etc.
Nou... de S2000 is een auto met een 50/50 verhouding. Heb jij er wel eens flink mee gedrift? Ik denk dat het je vies zal tegenvallen. Tuurlijk, je kan 'm af en toe lekker laten uitbreken als je op het randje rijdt. Maar het is zeker geen drifter.
Ik heb genoeg S2000's flink zien crashen en ik heb het zelf meegemaakt. Ik heb dagelijks in een S2000 gereden en er ook meerdere malen mee op het circuit gereden. Het is een geweldige auto om heel erg hard mee te rijden, maar hij wordt moeilijk te corrigeren als je te ver gaat.
Dimer wrote:Jo& wrote:Nou doe mij dan maar een auto die het dan ook 'doet' als het droog is!
S2K ofzo. Die is echt masterlijk kwa driften en donuts draaien etc.
Nou... de S2000 is een auto met een 50/50 verhouding. Heb jij er wel eens flink mee gedrift? Ik denk dat het je vies zal tegenvallen. Tuurlijk, je kan 'm af en toe lekker laten uitbreken als je op het randje rijdt. Maar het is zeker geen drifter.
Ik heb genoeg S2000's flink zien crashen en ik heb het zelf meegemaakt. Ik heb dagelijks in een S2000 gereden en er ook meerdere malen mee op het circuit gereden. Het is een geweldige auto om heel erg hard mee te rijden, maar hij wordt moeilijk te corrigeren als je te ver gaat.
Kheb er echt veel mee gereden hoor. We hebben al sinds het eerste model een S2K voor de deur staan (in de zomer :wink
