Mugen gaat Civic Type R aanpakken

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Haha inderdaad.

Ik zeg je eerlijk, als ik genoeg geld had een paar maanden geleden had ik de DC2 niet gekocht. Nu heb ik de DC2, en zal ik die niet meer verkopen, maar de 130i blijft de auto die ik wil. In mijn ogen is dat is de ultime daily. De DC2 is zo lekker opzichtig en aanwezig 8) perfect dus als auto voor de mooie dagen.

Voor de kenner is een 130i (het liefst nog met het M pakket :worshippy: ) net zo erg smullen als een FN2! Vaak zelfs, op bepaalde plaatsen dan, zien ze eerder dat er een speciale 1 serie voorbij komt hobbelen dan een speciale Civic.
Ach, het heeft allemaal te maken met persoonlijke voorkeuren en wensen. Komt er op neer dat de feiten die de BMW op tafel legt zijn indrukwekkend te noemen zijn.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Vriend van mij heeft een 3deurs 123d met M pakket waar ik ook in gereden heb. Fabrieks opgave: 2 liter diesel met bi-turbo, 204pk bij 4400 toeren 6.9 sec naar de 100. Met andere woorden rijdt super en nog zuinig ook (als je rustig rijdt :p ) Heel goede reactie op het gaspedaal.
En meegereden in een 335d coupe/3deurs met sport onderstel. Fabrieksopgave: 3L diesel 286PK bij 4400 toeren 5.9sec naar 100. Die gaat ook als de brandweer trouwens en rijdt super.
Je zou van alle twee niet zeggen dat het een diesel is. Mooie techniek.

Geen kwaad woord over BMW. Als ik er een als lease auto zou krijgen ofzo zou ik het best vinden, maar ik zou er niet zo snel een kopen. Voor mij niet speciaal genoeg.

Tsja kzou wel een M3 willen, das een brute wagen!
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Mijn vader rijdt een 535d al een kleine 3 jaar. ik heb er zelf dus ook al heel veel stuur uren inzitten..

die diesel is een geweldige krachtbron. er zitten 2 turbo's op, maar het werkt niet als een bi-turbo. Het is een variabele twin-turbo techniek. op lage toeren schakelt één turbo gelijk in waardoor je een piek koppel krijgt van ca. 560 nm op 1500rpm. zodra het toerental over die piek heen is (ca. 2500 rpm) komt de 2'de turbo erbij om op de 4400 toeren alsnog het piekvermogen van 286 pk te halen.

hierdoor ligt het maximum koppel op hele lage toeren en het maximum vermogen op hele hogen toeren (voor een diesel) want op 5500 heb je al rood.

Dat maakt deze diesels uniek in de auto wereld.

Toch is de Type R VTEC motor spannender om mee te rijden. een BMW is altijd gecontroleerd.

persoonlijk zat ik ook te azen op een 335i Sedan alvorens ik de FN2 bestelde. consumenten prijs ligt rond de 60k van die auto en daardoor vond ik mijn bijtelling wel erg hoog worden. Dus toen ben ik andersom gaan rekenen en gaan kijken wat ik wilde uitgeven om ene niet al te hoge bijtelling te krijgen en toen kwam ik op 40k uit. Toen vielen alle BMW'tjes af, want ik ben zot op snelheid :lol: Diesel is niet aantrekkelijk voor mij. Zo kwam ik terecht in de 'hot-hatch' categorie. Honda is naast BMW altijd mijn voorkeurs merk geweest. dus kwam ik al vrijsnel bij de FN2 uit.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

iVTEC-fab wrote:Toch is de Type R VTEC motor spannender om mee te rijden. een BMW is altijd gecontroleerd.


Daar ben ik het niet mee eens. Juist BMW is een van de weinige merken die nog echte rijders auto's maken. Auto's waarin je echt plezier hebt omdat alle elektronica uitgeschakeld kan worden. De vermogensafgifte is juist erg mooi.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

maar bij de type R kan ook alles uitgeschakeld worden.
Daarnaast is het toerenbereik van Type R wat het spannend maakt.

BMW is meer kracht, maar wordt gelijkmatiger overgebracht. (m.u.v. de M-series.) om toch BMW comford hoog te houden.

Wat ik alleen echt mis aan deze honda tov BMW is de achterwiel aandrijving.

begrijp me niet verkeerd, ik ben BMW-fan met hart en ziel. vooral van de 35i motoren.
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

t zit er nou eenmaal ingebakken bij mij al zouden ze me een dikke m3 of m6 kadoo doen of iets dergelijks ik zou m toch inruilen voor een honda.
en ik vind de m6 toch best lekker rijden mag ik met veel geluk zeggen. maar er komt dan toch een honda terug.
t zit tussen de oren zoiets denk ik.
(bmw is echt gaaf. maar honda trekt mij meer)
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

iVTEC-fab wrote:maar bij de type R kan ook alles uitgeschakeld worden.
Daarnaast is het toerenbereik van Type R wat het spannend maakt.

BMW is meer kracht, maar wordt gelijkmatiger overgebracht. (m.u.v. de M-series.) om toch BMW comford hoog te houden.

Wat ik alleen echt mis aan deze honda tov BMW is de achterwiel aandrijving.

begrijp me niet verkeerd, ik ben BMW-fan met hart en ziel. vooral van de 35i motoren.


Kun je in de R ook ABS uitzetten (zonder de zekering eruit te trekken :wink :) ??

In de NSX kan ik echt alles uitschakelen.
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Dat zal niet, maar een NSX is ook een Honda gelukkig :wink:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Als ik kon kiezen tussen een BMW 335i of een Accord 2.2 cdti dan wordt het toch een BMW. Maar de keus tussen een BMW 318 en een vergelijkbare Accord vind ik niet moeilijk!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dan wordt het nog altijd de BMW voor mij door de RWD.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:Dan wordt het nog altijd de BMW voor mij door de RWD.

Dat kan ik opzich wel begrijpen.

Kwa rij eigenschappen doet een Accord het echt heel goed. En als je kijkt hoeveel BMWs er wel niet rijden...
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

RWD 318 is niet veel aan hoor
Nana korobi ya oki
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

RedSun wrote:RWD 318 is niet veel aan hoor


idd, heb zelf een 320 gehad, ouder model. Motor heeft simpelweg teveel moeite met het gewicht.

vanaf 325i wordt het pas leuk, BMW's zijn zwaarrr

heb zelf de nieuwste 325i (cabrio) als trouw auto gehad. :razz:
het rijdt heerlijk, maar sportief is de 325i nog niet. komt nog net te kort imo. hij voelt gewoon niet snel / spannend aan.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Maat van mij had een paar jaar terug een 316/18i benzine. (okay minder koppel maar toch)
Was niet vooruit te branden en als je van je RWD gebruik wilde maken dan had je of veel ruimte + snelheid nodig. Ding was zwaar!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik heb het ook niet over droog weer. Dan is een 1.8 zwaar 'underpowered' Maar met nat kan je gekke dingen uithalen met weinig vermogen. Daarvoor hoef je niet eens RWD voor te hebben overigens maar het helpt wel :D .
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Nou doe mij dan maar een auto die het dan ook 'doet' als het droog is!
S2K ofzo. Die is echt masterlijk kwa driften en donuts draaien etc.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Jo& wrote:Nou doe mij dan maar een auto die het dan ook 'doet' als het droog is!
S2K ofzo. Die is echt masterlijk kwa driften en donuts draaien etc.


Nou... de S2000 is een auto met een 50/50 verhouding. Heb jij er wel eens flink mee gedrift? Ik denk dat het je vies zal tegenvallen. Tuurlijk, je kan 'm af en toe lekker laten uitbreken als je op het randje rijdt. Maar het is zeker geen drifter.

Ik heb genoeg S2000's flink zien crashen en ik heb het zelf meegemaakt. Ik heb dagelijks in een S2000 gereden en er ook meerdere malen mee op het circuit gereden. Het is een geweldige auto om heel erg hard mee te rijden, maar hij wordt moeilijk te corrigeren als je te ver gaat.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Dimer wrote:
Jo& wrote:Nou doe mij dan maar een auto die het dan ook 'doet' als het droog is!
S2K ofzo. Die is echt masterlijk kwa driften en donuts draaien etc.


Nou... de S2000 is een auto met een 50/50 verhouding. Heb jij er wel eens flink mee gedrift? Ik denk dat het je vies zal tegenvallen. Tuurlijk, je kan 'm af en toe lekker laten uitbreken als je op het randje rijdt. Maar het is zeker geen drifter.

Ik heb genoeg S2000's flink zien crashen en ik heb het zelf meegemaakt. Ik heb dagelijks in een S2000 gereden en er ook meerdere malen mee op het circuit gereden. Het is een geweldige auto om heel erg hard mee te rijden, maar hij wordt moeilijk te corrigeren als je te ver gaat.

Kheb er echt veel mee gereden hoor. We hebben al sinds het eerste model een S2K voor de deur staan (in de zomer :wink :) Tsja echt driften op een circuit heb ik niet gedaan. Maar ik vind het een hele fijne auto om es wat strepen mee te trekken en flink hard te gaan. Kwa corrigeren vind ik het niet moeilijk eigenlijk, maar misschien heb ik geen goed vergelijkingsmateriaal of ben ik niet ver genoeg gegaan... Met de NSX durf ik (nog) niet te driften.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Dat zeg ik, er is een groot verschil tussen een beetje uitbreken of echt driften. Als je echt op het scherpst van de snede rijdt en je raakt de S2000 kwijt, is ie weg.. Geloof me, ik heb er genoeg total loss zien gaan.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Eigenwijs dat ik ben moet ik dat eerst zelf proberen :stampen:
Heb niet veel in de S2k gereden maar enkele malen in de oude van VtecBob gekke dingen gedaan en ik vond/kon de drift redelijk lang vasthouden.
Locked